TopCom Twintalker - Skuffelse
Fra : Perminator

Dato : 04-10-06 23:35

TopCom Twintalker
Jeg så et surt opstød i det nye Touring Nyt om, at omtalen af ovennævnte
produkt i forrige blad var for positiv, og at den skuffede i praktisk brug,
pga manglende lydstyrke. Konceptet skulle iøvrigt være godt.
Jeg købte sammen med Leif (SV650) også et par Twintalker før vores nylige
overståede tur til Belgien, og vi er også skuffede.
Konceptet er godt, og hardware virker gedigent, både mobbe og headset.
(stikkene kommer vi til).
Der er kun 3 kritikpunkter:
1) det alvorlige. Hvergang man sætter et stik i, eller betjener
talk-knappen på styret, skruer enheden ned til ca. 1/3 styrke. Det må
bare være en åndssvag softvarefejl, som er rigtig træls, men som firmaet
(TopCom) bør rette med en opdatering. Det er derfor at man ikke kan høre,
hvad der bliver sagt. Vi kunne reelt kun tale sammen, når vi holdt for
rødt, eller kørte langsomt eller tæt, men hvem gider det? Når enheden
ligger i tanktasken er der ikke adgang til volumenkontrollen, og der er jo
heller ikke meningen.
2) Når Talk-knappen betjenes, går der mindst 3-5 sek, før modtageren lukker
op. Det kræver tilvænning at holde tommelen nede i så lang tid, før man er
sikker på at ordene når ud i æteren, også træls, men kan tilvænnes.
3) Der kunne bruges nogle bedre stik, end "S-video" stik. til forbindelse
mellem Twintalker, Headset, og Talk-knap. Vi brugte megen tid på
kommunikationskontrol, før Take Off, og sommetider skulle alt slukkes og
restartes, før der var forbindelse.

Alt i alt virker systemet gedigent, og til en god pris. Men det vil være
helt nødvendigt at TopCom retter op på de nævnte fejl.
Hvis de ikke vil gøre det, har systemet ingen berettigelse hos MC-folket.
Leif og jeg har naturligvis reklameret på TopCom s supportsite, men jeg
kunne da godt tænke mig at vide lidt om, hvor mange der har erfaret det
samme som os. Ikke mindst for at lægge pres på firmaet.
vh
--
"Perminator"
Per Misser

Fra : Manuel Korell

Dato : 05-10-06 14:18

Perminator skrev:
> [...]
> kunne da godt tænke mig at vide lidt om, hvor mange der har erfaret det
> samme som os. Ikke mindst for at lægge pres på firmaet.

Øv, det er surt. Er der nogen der har frøvet sådan et fra
http://www.starcom1.com/ . Det skulle virke, men koster også mange
penge..
Hilsen Manuel

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 05-10-06 15:17

>"Manuel Korell" <manuel@it.dk> skrev i en meddelelse

>Øv, det er surt. Er der nogen der har frøvet sådan et fra
>http://www.starcom1.com/ . Det skulle virke, men koster også mange
>penge..

Min kammerat har sådan et sæt. Ifølge ham er lydkvaliteten som vist i deres
test-videoer på hjemmesiden.
Ved 150 km/t kan han føre en samtale uden problemer på en cykel UDEN kåbe.

>Hilsen Manuel
Thomas

Fra : Manuel Korell

Dato : 05-10-06 18:39

Thomas B. Andersen skrev:

> [...]
> test-videoer på hjemmesiden.
> Ved 150 km/t kan han føre en samtale uden problemer på en cykel UDEN kåbe.

Hmm, måske skulle man have sådan et så.? En julegave kunne det jo
blive til, hvis man giver kæresten nogle bloster, så ville det jo
kunne betale sig.

Fra : Manuel Korell

Dato : 05-10-06 18:45