/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GS500 motorbremser efter fuld accelration
Fra : n.stoustrup@stofanet~


Dato : 04-10-06 14:50

Hej gruppe,

Hvis jeg på min GS500 fra 99 accelrerer alt hvad den kan op gennem de
første par gear til en passende hastighed og derefter skifter et gear
mere op mens jeg skruer ned for gassen kan cyklen finde på at
motorbremse i et sekund's tid hvorefter den trækker almindelig igen.

Nogen der har en ide hvad det kan være? Er den ikke justeret rigtigt
således at den pludselig for en forkert blanding efter skiftet fra
fuld til halv gas?

Mvh.
Niels


 
 
Hekto (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-10-06 15:50

n.stoustrup@stofanet.dk wrote on 04-10-2006 :
> Nogen der har en ide hvad det kan være? Er den ikke justeret rigtigt
> således at den pludselig for en forkert blanding efter skiftet fra
> fuld til halv gas?

Membranerne i kaburatorerne måske?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Armand (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-10-06 18:46

Hekto skrev:
> n.stoustrup@stofanet.dk wrote on 04-10-2006 :
>> Nogen der har en ide hvad det kan være? Er den ikke justeret rigtigt
>> således at den pludselig for en forkert blanding efter skiftet fra
>> fuld til halv gas?
>
> Membranerne i kaburatorerne måske?
>
Eller måske mit gamle mantra: Vand i svømmerhuset :-/
Derved at det er ganske enkelt at tømme indholdet ud v.h.a. den lille
skrue der sidder siden-ind aller-nederst under karburatoren, er der al
mulig grund til lige at gennemføre dét arbejde for efterfølgende at
erfare om det var det der skulle til!

--
Armand.

n.stoustrup@stofanet~ (04-10-2006)
Kommentar
Fra : n.stoustrup@stofanet~


Dato : 04-10-06 21:13


Armand wrote:
> Hekto skrev:
> > n.stoustrup@stofanet.dk wrote on 04-10-2006 :
> >> Nogen der har en ide hvad det kan være? Er den ikke justeret rigtigt
> >> således at den pludselig for en forkert blanding efter skiftet fra
> >> fuld til halv gas?
> >
> > Membranerne i kaburatorerne måske?
> >
> Eller måske mit gamle mantra: Vand i svømmerhuset :-/
> Derved at det er ganske enkelt at tømme indholdet ud v.h.a. den lille
> skrue der sidder siden-ind aller-nederst under karburatoren, er der al
> mulig grund til lige at gennemføre dét arbejde for efterfølgende at
> erfare om det var det der skulle til!
>
> --

Jeg tror jeg vil prøve at tømme svømmerhuset inden jeg skal ud og
køre næste gang så.

Mht. til membranen er det noget en man selv kan rode sig ud i at tjekke
og evt. skifte? Jeg har aldrig skilt en karburator ad før. Det eneste
jeg hidtil har lavet er almindelig service som skift af luftfilter,
tændrør samt olieskift.


Hekto (05-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-10-06 12:16

n.stoustrup@stofanet.dk explained on 04-10-2006 :
> Mht. til membranen er det noget en man selv kan rode sig ud i at tjekke
> og evt. skifte? Jeg har aldrig skilt en karburator ad før. Det eneste
> jeg hidtil har lavet er almindelig service som skift af luftfilter,
> tændrør samt olieskift.

Køb en Haynes og gå i krig!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



n.stoustrup@stofanet~ (14-10-2006)
Kommentar
Fra : n.stoustrup@stofanet~


Dato : 14-10-06 14:25


Hekto skrev:

> Membranerne i kaburatorerne måske?
>
> --


Nu har jeg tømt svømmerhusene påbegge karburatorer, men det har ikke
løst problemet. Er det så med al sandsynlighed membraner eller kan
der være flere årsager?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408539
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste