Punktering
Fra : KOP

Dato : 30-09-06 17:27

I dag pillede jeg en lille flintesten ud af mit bagdæk. Jeg har lappet
hullet med skum; men min bekymring går på om det er godt nok, eller skal jeg
ha' en prop i hullet?

--
kop
FZS 600 '98

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 18:19

"KOP" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>I dag pillede jeg en lille flintesten ud af mit bagdæk. Jeg har lappet
> hullet med skum; men min bekymring går på om det er godt nok, eller skal
> jeg
> ha' en prop i hullet?

Hvis du har puttet skum i, som du har sprøjtet ind i dækket, er det slut med
at lappe, man kan ikke rense så rent at lappen kan side fast, med garanti.
Og at "køre" på skum vil jeg ikke tilråde.

Et slangeløs må kun lappes en gang og hullet må max være 3 mm i diameter,
det vil sige, at der efter at have kørt en 3 mm rival igennem dækket, ikke
må være revner længre ud.
Det er skide surt, hvis dækket har masser af mønster tilbage.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-10-06 15:02

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> writes:

> Og at "køre" på skum vil jeg ikke tilråde.

Jeg har dog gjort det meget, nogle gange op til 5k km. Det er gået
uden problemer, bortset fra engang hvor lidt frisk grusvejskørsel fik
hullet til at åbne sig igen så resten af snasket langsomt blev blæst
ud.

Hvis noget skulle gøre skumkørslen farligere end en proplapning,
skulle det være fordi dækket måske kan svækkes af at være mere åbent
end ved proppen. Noget skum kan også være ret hårdt ved fælglakken,
så det kan godt betale sig at skulle det af som sprøjter ved siden
af. På indersiden af fælgen ser alt stadig fint ud på min.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-10-06 20:01

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> [...]
> uden problemer, bortset fra engang hvor lidt frisk grusvejskørsel
> fik hullet til at åbne sig igen så resten af snasket langsomt blev

Nåja, skummet kan forresten godt tilstoppe ventilen.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R