Shoei ?, igen-igen + hansker
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 09:06

Hej

Har jo købt den der, Shoei XR 1000, dejlig let hjelm med en kanon pasform
til mit hoved, men for en i h...... hvor den dugger, området uden for
PinLock visiret er totalt dugget til !, og vi snakker ikke by kørsel, men
motorvejs kørsel, i temp. på mellem 12-18°, med åben vent. i hage stykket !,
forleden morgen kørte jeg hjem i regnvejr, med hastigheder mellem 80-100
km/t, der duggede også pinlock visiret ,så jeg til sidst kun havde et
område på en ca. 5x10 cm.lige i midten at kikke ud af ........
Andre med Shoei XR 1000 der har de problemer ?

Mine læderhandsker, stinker !, det er jo selvfølgelig sved bakterier fra den
gode sommer , men det bliver det ikke mere rart af !, har sprayet dem med
noget lugtfjerner, men det har ikke hjulpet, hvad med at bade dem i Rodalon,
ville det hjælpe, eller måske ødelægge læderet ?

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : AP Skovsen

Dato : 30-09-06 10:10

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
> noget lugtfjerner, men det har ikke hjulpet, hvad med at bade dem i Rodalon,
> ville det hjælpe, eller måske ødelægge læderet ?

Personligt ville jeg ikke bade dem i Rodalon.
Der er en vis risiko for udvikling af eksem mv. hvis du har så tæt
kontakt med Rodalon gennem længere tid...
Der er sikkert nogle god "husråd" der kan bruges, ellers prøv med noget
læderrens/sæbe...

--
/Skovsen
Kawasaki Ninja ZX9R

Fra : Bongo

Dato : 30-09-06 11:21

> [...]
> med noget lugtfjerner, men det har ikke hjulpet, hvad med at bade dem i
> Rodalon, ville det hjælpe, eller måske ødelægge læderet ?

Jeg ville prøve en eddikeopløsning.

Fra : Jacob Petersen

Dato : 30-09-06 11:34

> [...]
> med noget lugtfjerner, men det har ikke hjulpet, hvad med at bade dem i
> Rodalon, ville det hjælpe, eller måske ødelægge læderet ?

Smid dem i fryseren, de fleste bakterier kan ikke tåle frost.

Mvh Jacob

Fra : Jakob

Dato : 02-10-06 16:41

Jo de kan.. http://www.uga.edu/nchfp/questions/FAQ_freezing.html#8

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 30-09-06 11:38

Dennis Hellan Pedersen (4690) (snabela) skrev:

> [...]
> noget lugtfjerner, men det har ikke hjulpet, hvad med at bade dem i Rodalon,
> ville det hjælpe, eller måske ødelægge læderet ?

Jeg mener at have hørt om success med at ligge dem en tur i fryseren,
det er dog på eget ansvar :)

--

// brian
SV1000S K6

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 21:00

Jeg kan tilslutte mig det med fryseren. Har prøvet med et par sko, og det
hjalp. Men lad dem ligge et par dage.

Fra : Janus

Dato : 30-09-06 22:08

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
> [...]
> et område på en ca. 5x10 cm.lige i midten at kikke ud af ........
> Andre med Shoei XR 1000 der har de problemer ?

Trist med din hjelm, jeg har også prøvekørt Shoei og Arai, og oplevet både
dug og alt for megen støj. De sidder godt på hovedet (ihvertfald på mit)
ingen tvivl om det, men jeg prøvede/ købte en billig Takachi hjelm, lidt dug
ved lav hastighed og næsten inden støj - så stødte jeg på Shark, prøvekørte
en Shark S800 og BAM! Den var lige i øjet, ingen dug, kun når jeg holder
stille og ånder ud igennem munden og vindstøjen er minimal, der sidder
desuden også sådan en smart underhagenfætterstof så der ikke (som i et andet
indlæg) kan komme kravl op i synsfeltet.

Mht. Rodalon og læder, ja så skader det ikke læderet, men Rodalon er en
kvarterinær ammonium forbindelse - faktisk en kationisk tensid, den opfører
sig fuldstændigt ligesom alt mulig andet sæbe, så hvis den ikke skylles ud
kan den i sig selv give en sær lugt. Jeg synes måske det er lidt drastisk at
bade dem i Rodalon, måske den fryseridé er god

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 16:37

"Janus" <aaa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skylles ud kan den i sig selv give en sær lugt. Jeg synes måske det er
> lidt drastisk at bade dem i Rodalon, måske den fryseridé er god

Okay takker for rådene, prøver i første omgang at smide dem i fryseren et
par døgn.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-10-06 12:50

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> Okay takker for rådene, prøver i første omgang at smide dem i
> fryseren et par døgn.

Det fjerner jo ikke sveden. Så på et tidspunkt kommer bakterierne jo tilbage
igen og begynder at æde det sved der stadig sidder i handskerne.
Så du kan benytte vinterpausen til at lade dem æde færdig, og prutte af et
sted du ikke bliver generet af det.

Ligesom med sko. Hav flere par som du skifter imellem, så de kan stå og
dunste af.

/jim

Fra : Peter

Dato : 02-10-06 19:49

Atamon - en herlig væske. Anvendes sædvanligvis ifm henkogning /skylle glas
i osv.
Har flere gange benyttet atamon til sure sko ..... så mon ikke også sure
handsker.
mvh
Peter

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:72852$451e2554$55183f7d$30733@news.arrownet.dk...

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-10-06 12:36

> [...]
> område på en ca. 5x10 cm.lige i midten at kikke ud af ........
> Andre med Shoei XR 1000 der har de problemer ?

Jeg synes ikke det er så slemt som du beskriver det - dugger den mellem
glassene mangler du sikkert at justere pin lock holderne lidt.

Jeg vil dog godt være med på at den dugger mere end jeg havde håbet. Jeg
overvejer at købe mig en maske (breath guard) til den :
http://www.shoei-europe.com/en/accessories.php

--
vh
Torben