Registreringsafgift til vs. fra
Fra : Stephan G

Dato : 28-09-06 09:37

Jeg har en dansk indregistreret Suzuki GSX400F fra 1983. Købte den i
maj måned, men der gik ikke lang tid før den blev ustabil for til
sidst slet ikke at starte/køre. Så jeg købte en tilsvarende i
Tyskland for 2500 kroner (!), der ikke har gået mere end 35k km og er
i ret god stand.

Ville oprindelig flytte motoren over på min, men da den helt generelt
bare er i bedre stand ville det fedeste da være at indregistrere den,
afmelde danskeren og så flytte nogle dele fra danskeren, så den blir
rigtig fed.

Jeg har schein og brief fra tyskland. Mit spørgsmål er, om
indregistrering bare er for bøvlet eller ej, og om jeg kan få noget
tilbage for afgiften fra danskeren.

Stephan
GSX400F 1983

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-06 09:47

Stephan G wrote:
> Jeg har schein og brief fra tyskland. Mit spørgsmål er, om
> indregistrering bare er for bøvlet eller ej, og om jeg kan få noget
> tilbage for afgiften fra danskeren.

Som Orla allerede har skrevet (kan du ikke se dit eget indlæg?) - den
skal eksporteres - dvs. du skal finde en udenlandsk køber. SKAT tager
15% af afgiften for ulejligheden.

Glæd dig med at opgraderingen af danskeren giver dig mulighed for at
gennemgå hele cyklen, så den til foråret er tip top.

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 28-09-06 11:39

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> Glæd dig med at opgraderingen af danskeren giver dig mulighed for at
> gennemgå hele cyklen, så den til foråret er tip top.

Ja, det kan du gøre, hvis du synes det er sjovt at skrue. Hvis du ikke
har tid/lyst/mod på det, så koster det nok ikke alverden at få sådan en
gammel swend indregistreret (tjek på skat.dk). Du får selvfølgelig
heller ikke meget for den danske, men hvis du ikke regner i absolutte
pengebeløb, men i antal arbvejdstimer, så kunne det måske godt svare sig
at indregistrere tyskeren for de måske 8-10.000, det koster at få den på
danske plader (mit gæt). Men som sagt, hvis du kan lide at skrue og har
faciliteterne til det, så sæt du bare de tyske dele over på det danske
stel (som du selvfølgelig også kan få sandblæst og lakeret osv).

---

Hilsen jan

Fra : Stephan G

Dato : 28-09-06 14:55

Tak for svarene alle tre.

Der går lige en fire timers tid før jeg kan se mit indlæg. Det er nu
lidt underligt...

Nå, men jeg går da i krig med det danske stel. Er der nogen, der
kender en slags åbent værksted, hvor man kan komme og skrue i løbet
af vinteren? Det skal helst ikke være vildt dyrt!

Stephan

Fra : Dr. Enduro

Dato : 28-09-06 16:58

Stephan G skrev:
> [...]
> kender en slags åbent værksted, hvor man kan komme og skrue i løbet
> af vinteren? Det skal helst ikke være vildt dyrt!

Det findes i Odense, jeg ved ikke, hvor du er fra.

---

Hilsen Jan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-09-06 17:00

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> writes:

> Der går lige en fire timers tid før jeg kan se mit indlæg. Det er nu
> lidt underligt...

Sådan er det vist bare når man poster gennem google groups. Brug en
rigtig newsreader a la <http://www.mesnews.net/gb/index.php> med
f.eks. news.sunsite.dk.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Stephan G

Dato : 28-09-06 19:09

tak for svarene,

mine indlæg bliver ikke vist. Men måske kommer der pludselig en
masse.

Fik belyst min problemstilling! Og jeg tror, jeg er på at lave dansken
levedygtig igen! Bedre at bruge tid på at blive bedre til at skrue end
at slås med forvaltningen ;)

Stephan