Skift af knastkæde på HONDA CBR 600 F2 fra~
Fra : Christian

Dato : 26-09-06 20:51

Hej MC freaks

Klokken på min MC har lige rundet 54000.. jeg købte den brugt.. og jeg har
desværre ingen service papirer på den..

Hvornår skal knastkæden skiftes.. ? jeg har hørt at det skulle ligge omkring
de 50000 km..

Er der nogen her som ved noget om det..?

Hvad kan der gå galt hvis jeg ikke skifter den, og hvis den så på et
tidspunkt sprænger?

Mvh

Christian

Fra : Armand

Dato : 26-09-06 21:17

Christian skrev:
> [...]
> desværre ingen service papirer på den..
>
> Hvornår skal knastkæden skiftes.. ? jeg har hørt at det skulle ligge omkring

Knastkædens nedslidning kan normalt måles (á tiendedele) over et givent
antal led mellem knastakslerne, men 50.000 er ingen sag for en CBR's
knastkæde. Knastkæde-strammer mekanismen derimod, er på det nærmeste en
servicedel (endsamt på de fleste moderne japanere), så hvis det er
p.g.a. støj at du frygter din knastkædes nedslidning, er en udskiftning,
eller evt. en renovering (Jens Jacob bager har flere gange forklaret
udførligt hvorledes - Søg på emnet og hans navn på Google-grupper!) nok
det der skal til!

--
Armand.

Fra : Christian

Dato : 26-09-06 21:34

> [...]
> hvorledes - Søg på emnet og hans navn på Google-grupper!) nok det der skal

Det er ikke på grund af støj.. faktisk er der ingen problemer overhovedet..
jeg ville bare sikre mig, at jeg kom evt problemer i forskud, og at jeg ikke
lige pluselig stod med en defekt motor..på grund af at jeg ikke fik den kæde
skiftet..

Men kan jeg så forstå det sådan.. at jeg bare skal køre videre.. så længe
der ikke er mystisk raslen ??

--Christian

Fra : Armand

Dato : 26-09-06 21:48

Christian skrev:
> [...]
> skiftet..
>
> Men kan jeg så forstå det sådan.. at jeg bare skal køre videre.. så længe

Jup!
Og er du helt noya, så kontroller længden på kædestykket mellem
knastakslerne (få opgivet målet ved Honda/dit værksted) ved hver
ventilservice!

--
Armand.