/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
går i stå
Fra : Anette


Dato : 24-09-06 16:19

Hej! jeg har en GS450 fra 83 som siden foråret er gået i stå når jeg holdt
for rødt og lign.
Jeg har haft en til at kigge på den 4 gange i løbet af sæsonen men den er
bare blevet værere, nu kan jeg ikke køre forbi chikaner så går den i stå,
sidst jeg prøvede at køre var det også som om den havde fået kænguro benzin.
Jeg kan ikke rigtig noget selv, men er der nogle der har ideer til hvad der
kan være i vejen?
Hilsen Anette



 
 
Armand (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-09-06 22:01

Anette skrev:
> Hej! jeg har en GS450 fra 83 som siden foråret er gået i stå når jeg holdt
> for rødt og lign.
>
Hvor mange omdrejninger går den med i tomgang?
GS450 bør gå med mellem 1100 og 1300 omdrejninger i tomgang, og hvis
ikke at du har udnyttet det spænd til den øvre grænse må du ikke brokke
dig over at den når at gå i stå p.g.a. enelte forekommende hik's i
motorgangen!
Og eftersom at tomgangshastigheden netop er beskrivende for det
omdrejningsområde hvor motoren kan holde sig ubesværet igang, burde en
gradvis forøgelse, selv over de nævnte 1300rpm, være den primære
handling imod at motoren "staller" :-|

Jeg har et lille mantra med at man skal tømme sine karburatorers
svømmerhuse en gang imellem og ikke mindst når karburatorerne gør
knuder, og dét tror jeg også vil kunne hjælpe hér!
Ergo med slukket motor (den kørende motor åbner for bensinhanen) finder
man de små skruer der sidder aller nederst under begge karburatorers
bund og løsner dem i en grad så bensinen tømmes helt ud hvorefter man
atter spænder skruerne til og enten forsøger langvarigt at starte op
eller genfylder karburatorerne v.h.a. PRI-indstillingen på bensinhanen!
Operationen er så enkel at selv du(!) kan udføre den - Eneste værktøj
der skal til er en skruetrækker af passende størrelse (á spidsen!) og
for miljøets skyld en beholder eller en klud/avis til op-
samling/sugning af det udløbende bensin (klud/avis kun hvis man har
mulighed for at brænde dem af efterfølgende)

Bliver problemet ved med at forekomme selv med mere end 1300rpm i
tomgang og efter en tømning af svømmerhusene, er det en regulær
justering af karburatorerne inklusiv luftskruerne(!) at der skal til.
Derom senere ifald at du får behov!

--
Armand.

Anette (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 25-09-06 16:37


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4516f1da$0$12620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Anette skrev:
>> Hej! jeg har en GS450 fra 83 som siden foråret er gået i stå når jeg
>> holdt for rødt og lign.
>>
> Hvor mange omdrejninger går den med i tomgang?
> GS450 bør gå med mellem 1100 og 1300 omdrejninger i tomgang, og hvis ikke
> at du har udnyttet det spænd til den øvre grænse må du ikke brokke dig
> over at den når at gå i stå p.g.a. enelte forekommende hik's i
> motorgangen!
> Og eftersom at tomgangshastigheden netop er beskrivende for det
> omdrejningsområde hvor motoren kan holde sig ubesværet igang, burde en
> gradvis forøgelse, selv over de nævnte 1300rpm, være den primære handling
> imod at motoren "staller" :-|
>
> Jeg har et lille mantra med at man skal tømme sine karburatorers
> svømmerhuse en gang imellem og ikke mindst når karburatorerne gør knuder,
> og dét tror jeg også vil kunne hjælpe hér!
> Ergo med slukket motor (den kørende motor åbner for bensinhanen) finder
> man de små skruer der sidder aller nederst under begge karburatorers bund
> og løsner dem i en grad så bensinen tømmes helt ud hvorefter man atter
> spænder skruerne til og enten forsøger langvarigt at starte op eller
> genfylder karburatorerne v.h.a. PRI-indstillingen på bensinhanen!
> Operationen er så enkel at selv du(!) kan udføre den - Eneste værktøj der
> skal til er en skruetrækker af passende størrelse (á spidsen!) og for
> miljøets skyld en beholder eller en klud/avis til op- samling/sugning af
> det udløbende bensin (klud/avis kun hvis man har mulighed for at brænde
> dem af efterfølgende)
>
> Bliver problemet ved med at forekomme selv med mere end 1300rpm i tomgang
> og efter en tømning af svømmerhusene, er det en regulær justering af
> karburatorerne inklusiv luftskruerne(!) at der skal til.
> Derom senere ifald at du får behov!
>
> --
> Armand.

Tak det vil jeg prøve
Anette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste