Fælgbredde kontra dækbredde
Fra : Kasper Egebo

Dato : 24-09-06 01:00

Nogen der har info omkring hvorledes fælg og -dækbredde hænger sammen?
Altså, hvilken fælgbredde bør anvendes på den dækbredde (eller omvendt) for
at give den rigtige profil.

Har fundet noget om det på en side, men der stod beskrevet som værende
gældene for biler.
Gælder samme regler for MC/knallert/Scooter dæk?

Fra : Richard

Dato : 24-09-06 08:02

Kasper Egebo wrote:

> Nogen der har info omkring hvorledes fælg og -dækbredde hænger sammen?
> Altså, hvilken fælgbredde bør anvendes på den dækbredde (eller omvendt) for
> at give den rigtige profil.

Dunlop og Avon angiver anbefalet og brugbare fælgbredder for deres dæk.
Dem kan du bruge som retningsgivende for tilsvarende dæk af andre fabrikat
IMHO

En generel oversigtstabel ligger på Dan Dethlefsens web-site - präv at
søge efter den i de ældre indlæg herinde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-09-06 08:34
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 24-09-06 11:28

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/faelge_daek_tabel.htm

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Kasper Egebo

Dato : 26-09-06 01:15

Mange tak for svarene.
Alle udsagn svarer til de tal jeg allerede havde fundet så det er bare super

Fra : Kasper Egebo

Dato : 26-09-06 10:28

Mange tak for svarene.
Alle udsagn svarer til de tal jeg allerede havde fundet så det er bare super