|
| Velkommen i klubben :o) Fra : Jeppe Høiby |
Dato : 22-09-06 21:28 |
|
Bliver lige nødt til at dele min glæde...
Ja, så blev jeg endelig den lykkelige ejer af en FZS600 - jubiii
Købet gik smertefrit. Sælger var meget flink at køre på
motorkontor+hente forsikringsbeviset for mig. Vi mødtes derefter i
banken, og efter nogle underskrifter og en overførsel var jeg endelig
ejer af mit første motorkøretøj. Ubeskrivelig fed fornemmelse!!!
Jeg fik cruiset en lille smule rundt i Kbh. her sidst på dagen, men det
blev ikke til det helt store. I morgen er der en tur sydpå til Bikx på
programmet:
< http://bikx.dk/bikx.asp?m1=7&m2=1>
< http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4191.0>
Så hvis der er nogen af jer skulle få lyst, så er det bare at hoppe på!
--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
< http://awake.dk/>
| |
Thomas Jensen (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 23-09-06 00:59 |
| | |
Jeppe Høiby (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Jeppe Høiby |
Dato : 23-09-06 21:31 |
|
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Thomas Jensen
Sendt: 23-09-2006 01:59
>> Ja, så blev jeg endelig den lykkelige ejer af en FZS600 - jubiii
>>
> Tillykke med den!
Mange tak!
Synes jeg kunne huske du havde en nyere Fazer, men den har du skiftet
ud, kan jeg jeg se. Hvordan er Honda'en ift. FZ6'eren?
--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
< http://awake.dk/>
| |
per biker (23-09-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 23-09-06 10:31 |
|
Jeppe Høiby wrote:
> Bliver lige nødt til at dele min glæde...
>
> Ja, så blev jeg endelig den lykkelige ejer af en FZS600 - jubiii
>
> Købet gik smertefrit. Sælger var meget flink at køre på
> motorkontor+hente forsikringsbeviset for mig. Vi mødtes derefter i
> banken, og efter nogle underskrifter og en overførsel var jeg endelig
> ejer af mit første motorkøretøj. Ubeskrivelig fed fornemmelse!!!
>
> Jeg fik cruiset en lille smule rundt i Kbh. her sidst på dagen, men det
> blev ikke til det helt store. I morgen er der en tur sydpå til Bikx på
> programmet:
> < http://bikx.dk/bikx.asp?m1=7&m2=1>
> < http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4191.0>
>
> Så hvis der er nogen af jer skulle få lyst, så er det bare at hoppe på!
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jeppe Høiby
> Web-udvikler
> < http://awake.dk/>
Tilykke med 'peden'. Saa det lykkdes dig at investerer inden vinteren
. Koer forsigtigt derude og forvent et MEGA vink, skulle vi moedes
paa vejen.
Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
| |
Jeppe Høiby (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Jeppe Høiby |
Dato : 23-09-06 21:34 |
|
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: per biker
Sendt: 23-09-2006 11:31
> Tilykke med 'peden'. Saa det lykkdes dig at investerer inden vinteren
> . Koer forsigtigt derude og forvent et MEGA vink, skulle vi moedes
> paa vejen.
Mange tak. Ja, det er nok lige på et hængende hår. Jeg var lidt i tvivl,
men nu er jeg bare helt vildt glad for, at jeg gjorde det, selv om der
kun er et par måneder tilbage.
Og mht. at vinke, så er jeg overrasket over, hvor mange, der hilser. Det
er helt vildt hyggeligt, og så er MC'ister jo nogle ganske flinke
mennesker
--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
< http://awake.dk/>
| |
Peter B. Juul (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 24-09-06 09:12 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
> Og mht. at vinke, så er jeg overrasket over, hvor mange, der
> hilser. Det er helt vildt hyggeligt, og så er MC'ister jo nogle ganske
> flinke mennesker
Lad dig ikke narre. Vi er ikke spor flinke. Vi er bare bange for at få
tæv, hvis vi lader være.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen
| |
Morten Paulsen (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Morten Paulsen |
Dato : 24-09-06 18:49 |
|
"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:86u02x65uq.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
>
>> Og mht. at vinke, så er jeg overrasket over, hvor mange, der
>> hilser. Det er helt vildt hyggeligt, og så er MC'ister jo nogle ganske
>> flinke mennesker
>
> Lad dig ikke narre. Vi er ikke spor flinke. Vi er bare bange for at få
> tæv, hvis vi lader være.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
> The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
> I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
> for myself. O/ \O -Per Abrahamsen
hehe
mvh. morten
| |
Martin Poll (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Martin Poll |
Dato : 23-09-06 10:36 |
|
"Jeppe Høiby" <invalid@example.com> skrev i en meddelelse
news:4514472c$0$75030$14726298@news.sunsite.dk...
> Bliver lige nødt til at dele min glæde...
>
> Ja, så blev jeg endelig den lykkelige ejer af en FZS600 - jubiii
>
Tillykke med den, blev det så en af de 3 du har nævnt tidligere.
Med venlig hilsen
Martin Poll
SL1000
www.martinpoll.dk
| |
Jeppe Høiby (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Jeppe Høiby |
Dato : 23-09-06 21:41 |
|
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Martin Poll
Sendt: 23-09-2006 11:36
> Tillykke med den, blev det så en af de 3 du har nævnt tidligere.
Tak! Ja, det blev den sølvgrå fra 2003 med lidt over 8.000 km på
klokken. Den ser stort set ny ud (det sagde dem jeg var sammen med i dag
også), jeg tror nærmest den har stået i vindueskarmen hos den tidligere
ejer. Man kan tydeligt se, at han har passet godt på den, så det er fedt.
Jeg havde i øvrigt en yderst MC-kompetent veninde med ud og checke
cyklen, og hun var ikke i tvivl om at den var i perfekt stand. Det er
godt med noget 'back-up' - specielt når man skal købe 1. gang!
Ser ud til at vejret bliver rigtig godt i morgen, så sølvræven skal vel
luftes lidt i morgen også
--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
< http://awake.dk/>
| |
Jes Vestervang (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 25-09-06 11:21 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
> Ja, så blev jeg endelig den lykkelige ejer af en FZS600 - jubiii
Tillykke med den Jeg er stadig selv rigtigt glad for min efter 60k
km, der nu snart har gået 80 km og stadig spinder som en mis.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jeppe Høiby (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Jeppe Høiby |
Dato : 26-09-06 21:04 |
|
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jes Vestervang
Sendt: 25-09-2006 12:20
> Tillykke med den Jeg er stadig selv rigtigt glad for min efter 60k
> km, der nu snart har gået 80 km og stadig spinder som en mis.
Tak Ja, den er altså dejlig, - den kører perfekt, og den virker som
om den masser af kræfter til mit nuværende behov... Tror jeg skal prøve
at tage på Bronzekursus el.lign. til foråret, så jeg kan lære maskinen
bedre at kende.
--
Med venlig hilsen
Jeppe Høiby
Web-udvikler
< http://awake.dk/>
| |
Jes Vestervang (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-09-06 21:55 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
> Fra: Jes Vestervang
>
>> Tillykke med den Jeg er stadig selv rigtigt glad for min efter
>> 60k km, der nu snart har gået 80 km og stadig spinder som en mis.
>
> Tak Ja, den er altså dejlig, - den kører perfekt, og den virker
> som om den masser af kræfter til mit nuværende behov...
Det skulle det også gerne Det eneste flere heste er nødvendige til
er meget hurtig motorvejskørsel, baghjulskørsel ved høj fart og
powerslides. Hader man gearskift kunne et større slagvolumen
selvfølgelig hjælpe og man skal da heller ikke undervurdere hk ved
tåbekørsel og barpral (men jeg drømmer nu alligevel lidt om en
kilofazer
> Tror jeg skal prøve at tage på Bronzekursus el.lign. til foråret, så
> jeg kan lære maskinen bedre at kende.
Det kan helt sikkert anbefales, jeg lærte selv min Fazer meget bedre
at kende dér.
En hurtig tanke: Kører den jævnt i 1. gear uden at få gas overhovedet?
Ellers trænger den nok til at få synkroniseret karburatorer (simpel
operation). Det gør det noget nemmere at kravle rundt på cyklen under
akrobatik-slalom til bronekurset, at man ikke skal spekulere på
gassen. Til hverdag bliver køkørsel og andre langsomme manøvrer
også noget mere behagelige.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
N/A (28-09-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-09-06 21:22 |
|
| |
N/A (28-09-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-09-06 21:22 |
|
| |
N/A (28-09-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-09-06 21:22 |
|
| |
Rene Joergensen (28-09-2006)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 28-09-06 21:22 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> wrote:
> Det vil jeg gøre! Gad vide, hvornår 2007-kurserne kommer op...
Der går nok lige et stykke tid. Men det skal helt sikkert nok blive
annonceret herinde
--
-René
| |
Jes Vestervang (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-09-06 21:49 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
> Fra: Jes Vestervang
>
> Jeg var dælme også fristet til at købe en kilofazer, men det var der
> ikke mange, der synes var en god ide som den første cykel :-\
95 hk er altså også rigeligt til en begynder Det er jo heller ikke
bare hestekræfterne, der er sjove ved mc-kørsel. Hvis bare vejene er
snoede kan det være ligemeget om cyklen har 50 eller 150 hk.
> Men jeg er nu helt godt tilfreds og der er helt sikkert masser af
> udfordringer i 600'eren det næste års tid
Selvom jeg har kørt ganske indlæringsfremmende gennem 4½ år på min er
der stadig masser af udfordringer i den, så du skal nok blive
underholdt i meget mere end et år på. Jeg kan også sige det sådan; er
du træt af den efter et år har du misforstået et eller andet
> Ja, det må blive noget af det første jeg skal til foråret, men ved
> ikke om Bronzekurset er det bedste. Der er jo flere kurser, fx FDMs.
Det får udelukkende meget positive kommentarer herinde, så jeg ville
ikke tøve et sekund med at tilmelde mig. De andre er sikkert også
gode, men svjv. en del dyrere og sikkert ikke bedre. Til DMC-kurserne
er der en bemanding som de andre vil have ret svært ved at matche
fordi DMC-folkene arbejder gratis.
>> En hurtig tanke: Kører den jævnt i 1. gear uden at få gas
>> overhovedet? Ellers trænger den nok til at få synkroniseret
>> karburatorer
>
> Hm, må tilstå jeg ikke har lagt mærke til det, men vil jeg da straks
> få afprøvet! Jeg går ud fra du mener, at jeg sætter igang i 1. gear,
> slipper gassen, og så skulle den køre jævnt?
Nemlig.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
Jes Vestervang (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-09-06 22:19 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> writes:
> Det er nu også rart med lidt flere HK hvis man godt vil kunne lave
> lette accerationer i byområder uden at man absolut behøver at larme
> ved at skulle køre med 6000+ rpm.
Ved byhastigheder er en 600'er nu også ganske kvik ved 4k rpm, men
ellers tager det jo ikke andet end på splitsekund at geare ned. Jow,
en 1000'er er hurtigere dernede, men det er jo på ingen måde
nødvendigt... og med en std. udstødning er det nu heller ikke
nødvendigt at køre ved lave omdrejningstal.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
Jes Vestervang (28-09-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-09-06 22:50 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
> Fra: Jes Vestervang
>
>> 95 hk er altså også rigeligt til en begynder Det er jo heller
>> ikke bare hestekræfterne, der er sjove ved mc-kørsel. Hvis bare
>> vejene er snoede kan det være ligemeget om cyklen har 50 eller 150
>> hk.
>
> Ork ja, det er rigeligt, og den skal jeg nok få glæde af i nogle år
> - med mindre jeg bliver træt af sølvgrå
Farven er en af de mindre væsentlige ting ved en mc i min verden
Det er da meget godt at en cykel er pæn, men i min verden er mc'er
først og fremmest til for at blive kørt på
>> Jeg kan også sige det sådan; er du træt af den efter et år har du
>> misforstået et eller andet
>
> Jeg forstår hvad du mener, men man kan vel godt blive træt af noget,
> eller få lyst til noget andet, selv man ikke har udnyttet
> potentialet fuldt ud...
Klart, klart. Alternativt skal man gå på opdagelse i cyklen ved at
tage den med på kørekurser, det kan jo være lidt af en øje-åbner
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
Jes Vestervang (28-09-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-09-06 22:51 |
|
Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:
> Nå, nu prøvede jeg lige. Satte dyret i 1. og lod den "af sig
> selv". Det virkede som om den "huggede" - den kørte i hvert fald
> ikke jævnt, så måske skal den justeres, eller skal bare leve med
> det?
Hvis ellers den står korrekt i tomgang (1250-1350 rpm svjh), så burde
den køre rimeligt jævnt uden at hugge i det (med korrekt justeret
kæde, så der ikke er så meget slask i transmissionen). Det er ganske
let at justere hvis man har værktøjet til det, et 4-kanals
vakuum-manometer som f.eks. Morgan Carbtune:
< http://www.carbtune.com/>.
Det man justerer med den, er hvor meget gas hver karburator lukker ind
i sin cylinder i tomgang, hvilket har meget at sige for hvor jævnt
motoren går i tomgang.
Det er ikke noget du skal bekymre dig så meget over, det er mest en
komfortfaktor. Skal den snart have justeret ventiler er det noget man
gør i samme omgang, men ellers byder der sig nok en lejlighed - måske
nogen arrangerer et skruekursus eller noget.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
|
|