|
| Verdens bedste motorcykel Fra : Søren Dahl |
Dato : 22-09-06 21:23 |
|
Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
Lad os få en lille debat.
Mvh Søren
- Honda Africa Twin
| |
lmb (22-09-2006)
| Kommentar Fra : lmb |
Dato : 22-09-06 21:37 |
|
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
Det er den som køres på af verdens gladeste motorcyklist.
Ergo kan det være alt fra en M-spjæt til en M1
/ Lm
| |
MKS - 74 (22-09-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 22-09-06 21:45 |
|
On Fri, 22 Sep 2006 22:22:43 +0200, Søren Dahl
<soren.transalp@webspeed.dk> wrote:
>Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
Honda Cub - Det siger Discovery selv....
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Supercub
Personligt ville jeg dog foretrække en NSR250RW, NSR500, RC211V eller
en Bimota V-due, hvis man kunne vælge frit...
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk
| |
Ib Tinning (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Ib Tinning |
Dato : 22-09-06 22:33 |
|
> >Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
hvorfor spårger du når du nu har den bedste det forstår jeg ikke helt er det
bare blær griner
undrende hilsner fra en med den næst bedste altså Transalp
mvh Tinning
| |
Søren Dahl (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Søren Dahl |
Dato : 24-09-06 21:17 |
|
Hej Ib
Ja, du har nok ret, men det har nogle af de andre egenteligt også,
tror bare det drejer sig om at være glad for det man har.
Min egen Africa Twin er formenteligt en af de mest robuste motorcykler
der er produceret da den blev lavet til at skulle kunne genneføre og
vinde et dakar løb i sin tid. Det er der dog også mange andre cykler
der er. Yamaha har flere modeller som er med på den vogn, bla. den
legendariske Super Tenere.
Men det dækker jo ikke over om det er verdens bedste, mange HD kører
vil nok være svært uenige om at en Afria Twin skulle være verdens
bedste - de to cykler kunne jo næsten ikke være mere forskellige - og
sådan er det jo hele vejen igennem, der er lige så mange typer cykler
som der er meninger.
Tak for de mange bud som I er kommet med - det er squ godtt :)
Mvh Søren
>
>> >Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>>
>hvorfor spårger du når du nu har den bedste det forstår jeg ikke helt er det
>bare blær griner
>
>undrende hilsner fra en med den næst bedste altså Transalp
>
>mvh Tinning
>
| |
Anders Majland (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 24-09-06 22:09 |
|
> Min egen Africa Twin er formenteligt en af de mest robuste motorcykler
> der er produceret da den blev lavet til at skulle kunne genneføre og
> vinde et dakar løb i sin tid. Det er der dog også mange andre cykler
> der er. Yamaha har flere modeller som er med på den vogn, bla. den
> legendariske Super Tenere.
De cykler der kørte ræs havde vist ikke meget med standardcyklerne at gøre.
Det var vel nærmere at AT og ST'en blev lavet for at få et salg som spinoff
af investeringen i ræs ...
Men jeg har kun kørt 5000km på min ST så jeg er først ved at lære den at
kende og en AT har jeg kun kørt ~50km på.
Men hvis det drejer sig om "menigmands" holdning så er det nok enten en
goldwing eller en HD'er - dem kender og genkender alle ... Nu har jeg en
Aprilia og en Yamaha, så mangler der bare at blive fyldt ud derimellem
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Hekto (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-09-06 15:22 |
|
> Ja, du har nok ret, men det har nogle af de andre egenteligt også,
> tror bare det drejer sig om at være glad for det man har.
>
> Min egen Africa Twin er formenteligt en af de mest robuste
> motorcykler
> der er produceret da den blev lavet til at skulle kunne genneføre og
> vinde et dakar løb i sin tid. Det er der dog også mange andre cykler
> der er. Yamaha har flere modeller som er med på den vogn, bla. den
> legendariske Super Tenere.
>
> Men det dækker jo ikke over om det er verdens bedste, mange HD kører
> vil nok være svært uenige om at en Afria Twin skulle være verdens
> bedste - de to cykler kunne jo næsten ikke være mere forskellige - og
> sådan er det jo hele vejen igennem, der er lige så mange typer cykler
> som der er meninger.
Tjaaaa ... min pøllefant er nok MIN bedste Ducati!
God kørestilling og kører alle steder! Til gengæld skal man splitte den
ad for at lave service og den går kun 15 km(l .. men hva'?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
Hekto (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-09-06 15:18 |
|
> en Bimota V-due, hvis man kunne vælge frit...
Du går ikke meget op i pålidderlighed?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
MKS - 74 (25-09-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-09-06 15:46 |
|
On Mon, 25 Sep 2006 16:18:05 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>> en Bimota V-due, hvis man kunne vælge frit...
>
>Du går ikke meget op i pålidderlighed?
Liderlighed? Jow da, under de rigtige betingelser....Næh, V-Due'en er
jo en Itai, så der lever man jo bare med at skidtet bryder ned, det
ved du da? .
Karb-modellen var jo ikke _såååå_slem igen, men den ville naturligvis
ikke skulle dække noget hverdagsbehov, som f.eks en.....Honda Cub har
gjort for små 50 mill. og dermed nok er den enkeltmodel der har haft
størst betydning for fleste mennesker (og gjort Honda til verdens
suverænt største producent) og måske derfor vitterlig er _Verdens_
bedste. Det betyder dog ikke at jeg vil ha' en .
--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk/CBR600data.html
| |
Steen Gruby (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 22-09-06 22:25 |
|
On Fri, 22 Sep 2006 22:22:43 +0200, Søren Dahl
<soren.transalp@webspeed.dk> wrote:
Hej
>
>Lad os få en lille debat.
>
Hvem er verdens sødeste pige?
Den du er forelsket i
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-09-06 09:48 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Fri, 22 Sep 2006 22:22:43 +0200, Søren Dahl
> <soren.transalp@webspeed.dk> wrote:
>
> Hej
>> Lad os få en lille debat.
>>
> Hvem er verdens sødeste pige?
> Den du er forelsket i
>
- - - - Men dét behøver nødvendigvis ikke at være den der bor i samme
lokaler hhv. garage!
--
Armand.
| |
Hekto (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-09-06 15:19 |
|
> - - - - Men dét behøver nødvendigvis ikke at være den der bor i samme
> lokaler hhv. garage!
Er det ikke lidt frås at have et badekar i garagen????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
Peter B. Juul (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 23-09-06 00:15 |
|
Søren Dahl <soren.transalp@webspeed.dk> writes:
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
Min.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og
I speak only 0}._.{0 rent juridisk må der være en forskel på
for myself. O/ \O de to ting" -Lars von Trier om Bush.
| |
Flemming (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 23-09-06 17:17 |
|
Nej ! Det er min !
Flemming
"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:867izv7asz.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Søren Dahl <soren.transalp@webspeed.dk> writes:
>
>> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
> Min.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
> The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og
> I speak only 0}._.{0 rent juridisk må der være en forskel på
> for myself. O/ \O de to ting" -Lars von Trier om Bush.
| |
Moller (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-09-06 08:12 |
|
Søren Dahl skrev:
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
> Lad os få en lille debat.
Der er da intet at debatere... HD er verdens bedste, det er jo sagt
adskillige gange på Discovery :)
VH
Moller
| |
Armand (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-09-06 09:45 |
|
Søren Dahl skrev:
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
Set ud fra konstruktørernes synspunkt: Nimbus og Harley Davidson - Ud
fra hvor længe man var i stand til at producere på ældgamle værktøjer
(læs: ældgamle konstruktioner der holdtes kørende)!
--
Armand.
(der llers nok kune afgive et relevant bud - Men nægter at nævne Honda i
denne sammenhæng)
| |
per biker (23-09-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 23-09-06 10:41 |
|
Armand wrote:
> Søren Dahl skrev:
> > Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
> >
[snip]
No doubt there.
Harley Davidson VRSCR, Street Rod. specielt den sorte farve koerer
hoerer hurtigst (maa vaere den mindre luftmodstand i malingen). Som man
siger 'once u go black u never go back'
Ha en go og dag, koer sikkert.
Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod) SORT
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
| |
tom (23-09-2006)
| Kommentar Fra : tom |
Dato : 23-09-06 12:20 |
|
Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
mit bud : Går det på levetid, eller anvendelighed eller?
Levetid / holdbarhed er jo maskiner som de gamle yamahaer : FJ11/1200,
XJ900, og så bimmerne K75/100.
Derudover tænker jeg på en maskine som vfr 750/800. Mindes noget om at
honda havde et dårligt rygte med deres v'er på det tidspunkt de kom ud, og
derfor skulle der laves en god maskine selvom prisen blev for høj/avancen
for lav. Desuden har den jo kørt i rigtigt mange år modellen
Mvh TB
Ex CBR1K - også en glimrende maskine, men dog ikke en 250.000km maskine
| |
Armand (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-09-06 12:48 |
|
tom skrev:
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
> mit bud : Går det på levetid, eller anvendelighed eller?
>
Produktionstid :-/
I så fald er GPZ900R (ZX900A) et tungt bud, derved at de produceredes i
nærved 20 år uden andre mod's end hjuldimension og bremse-upgrade.
Prøv at søg på hvor længe man producerede den ellers legandariske
Bonneville!?
--
Armand.
| |
Futte & Co. (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 24-09-06 22:30 |
|
Armand wrote:
> Prøv at søg på hvor længe man producerede den ellers legandariske
> Bonneville!?
>
Jamenne, den er nem, 63 til 70 i unit, olie i tank modeller. Før det var
de med seperat gearkasse og efter var det halv bsa, halv triumph i olie
i stel modeller. Læsere af engelske classic mc blade, har kåret årgang
1968 til den bedste. Ergo er den bedste mc en "triumph Bonneville T120R
årgang 1968"
Dette var tilfældigvis min "den første", og jeg kan kun give de gale
englændere ret
--
Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph Bonneville, 1969
| |
Uffe R. B. Andersen (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 25-09-06 20:16 |
|
On Sat, 23 Sep 2006 13:47:44 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>tom skrev:
>> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>>
>> mit bud : Går det på levetid, eller anvendelighed eller?
>>
>Produktionstid :-/
>I så fald er GPZ900R (ZX900A) et tungt bud, derved at de produceredes i
>nærved 20 år uden andre mod's end hjuldimension og bremse-upgrade.
>Prøv at søg på hvor længe man producerede den ellers legandariske
>Bonneville!?
Så må jeg også blande mig :) Hvis vi kigger på motorkonstruktion
alene, så anvender Moto Guzzi stadig den motor de introducerede på Le
Mans III, i 1981. I dag dog med større volumen, indsprøjning og en
6-trins gearkasse, men grundkonstruktionen (motorblok, cylindre og
topstykker) er identisk. Ser man endvidere bort fra de, primært
kosmetiske, ændringer som LM III-motoren bragte for dagen, så er
motoren uændret siden introduktionen af V7 Sport i 1972.
34 år og stadig i produktion....
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
| |
Harald Blaatand (29-09-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 29-09-06 11:56 |
|
"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
news:45182aed$0$142$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> On Sat, 23 Sep 2006 13:47:44 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>tom skrev:
>>> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>>>
>>> mit bud : Går det på levetid, eller anvendelighed eller?
>>>
>>Produktionstid :-/
>>I så fald er GPZ900R (ZX900A) et tungt bud, derved at de produceredes i
>>nærved 20 år uden andre mod's end hjuldimension og bremse-upgrade.
>>Prøv at søg på hvor længe man producerede den ellers legandariske
>>Bonneville!?
>
> Så må jeg også blande mig :) Hvis vi kigger på motorkonstruktion
> alene, så anvender Moto Guzzi stadig den motor de introducerede på Le
> Mans III, i 1981. I dag dog med større volumen, indsprøjning og en
> 6-trins gearkasse, men grundkonstruktionen (motorblok, cylindre og
> topstykker) er identisk. Ser man endvidere bort fra de, primært
> kosmetiske, ændringer som LM III-motoren bragte for dagen, så er
> motoren uændret siden introduktionen af V7 Sport i 1972.
>
> 34 år og stadig i produktion....
>
> --
> Med venlig hilsen - Sincerely
> Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
> http://www.twe.net/
Ok.det er vel lidt som at sige at Harleys sideventilede Flathead fra 1937 er
identisk med en 2006-7 Fathead motor,grundkonstruktionen er den
samme,bortset fra at topstykker,cylindre,oliesystem mm er lidt anderledes og
ikke helt ligner,men det er en luftkølet V-Twin !
Sportsteren startede engang midt i 50'erne(19),den bliver stadig lavet og
bortset fra bremser og "andre småting" ligner den meget godt endnu )
Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om
| |
Armand (29-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-09-06 23:10 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message
> news:45182aed$0$142$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> On Sat, 23 Sep 2006 13:47:44 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>>> Produktionstid :-/
>>> I så fald er GPZ900R (ZX900A) et tungt bud, derved at de produceredes i
>>> nærved 20 år uden andre mod's end hjuldimension og bremse-upgrade.
>
>> Så må jeg også blande mig :) Hvis vi kigger på motorkonstruktion
>> alene, så anvender Moto Guzzi stadig den motor de introducerede på Le
>> Mans III, i 1981. I dag dog med større volumen, indsprøjning og en
>> 6-trins gearkasse, men grundkonstruktionen (motorblok, cylindre og
>> topstykker) er identisk. Ser man endvidere bort fra de, primært
>> kosmetiske, ændringer som LM III-motoren bragte for dagen, så er
>> motoren uændret siden introduktionen af V7 Sport i 1972.
>> 34 år og stadig i produktion....
>>
>
> Ok.det er vel lidt som at sige at Harleys sideventilede Flathead fra 1937 er
> identisk med en 2006-7 Fathead motor,grundkonstruktionen er den
> samme,bortset fra at topstykker,cylindre,oliesystem mm er lidt anderledes og
> ikke helt ligner,men det er en luftkølet V-Twin !
>
Lige for at få det på det rene:
GPZ900'eren hár fået foretaget indtil flere opboringer og ændringer af
topstykker, samt både chassis og design mod's; men dé har alle haft
deres egne navne á: GPZ1000RX; ZX10; ZZR1100 m.fl.
GPZ900, der var den først producerede model med pågældende motor, har
overlevet alle de der skulle være dens arvtagere og dét uden andre
modifikationer end da den f.o.m. A7'eren fik 17" forhjul med
dobbelt-stemplede calibere og bredere bag- fælg/dæk, samt mistede
voltmeter-feature'n i dashboardet - Et skifte der stod urørt til A16,
der som sidste årgang leveredes med six-pot calibere og oprindelige
farver, samt et nummereret "limited edition" skilt på øverste forgaffelbro!
Rimeligt steady over næsten 20 år skulle jeg mene :-/
--
Armand.
(der ikke ville highliste Hondas tre-ventilede 400'er twin(motor) for
brugen i adskillige modeller i mere end 15 år)
| |
Uffe R. B. Andersen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 02-10-06 12:26 |
|
On Fri, 29 Sep 2006 12:55:49 +0200, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:
>Ok.det er vel lidt som at sige at Harleys sideventilede Flathead fra 1937 er
>identisk med en 2006-7 Fathead motor,grundkonstruktionen er den
>samme,bortset fra at topstykker,cylindre,oliesystem mm er lidt anderledes og
>ikke helt ligner,men det er en luftkølet V-Twin !
Nej, det mener jeg ikke lige kan sammenlignes. I Guzzi-motorens
tilfælde er ændringerne fra LM III-motoren til dagens motorer så små,
at der stadig anvendes samme støbeforme. Jeg vil umiddelbart tro, at
støbeformen til motorblokken er uændret siden V7 kom frem - der er i
hvert fald stadig en vugge ovenpå motoren, hvor generatoren
oprindeligt lå - den blev ellers flyttet til sin nuværende position
foran på motorblokken, med introduktionen af V7 Sport.
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
| |
Torben Scheel (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 25-09-06 07:08 |
|
tom wrote:
>
> mit bud : Går det på levetid, eller anvendelighed eller?
>
> Levetid / holdbarhed er jo maskiner som de gamle yamahaer : FJ11/1200,
> XJ900, og så bimmerne K75/100.
>
Taaak!
--
vh
Torben - FJ1100 1984 (og TDM900 2005)
| |
Ukendt (23-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-06 14:39 |
|
"Søren Dahl" <soren.transalp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:ceh8h2520rjvblemtlt8rtueoeoj009sgl@4ax.com...
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
Det er 100% sikkert en uden restgæld !
Og så snakker vi ikk' mere om det ............
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 (desværre med restgæld )
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
flopper (23-09-2006)
| Kommentar Fra : flopper |
Dato : 23-09-06 15:49 |
|
> Det er 100% sikkert en uden restgæld !
>
>
> Og så snakker vi ikk' mere om det ............
et ikke uvæsentligt synspunkt, men hvad med den man skal til at anskaffe
sig, og endnu ikke har dårlige erfaringer med ?
| |
Lars Nielsen (24-09-2006)
| Kommentar Fra : Lars Nielsen |
Dato : 24-09-06 22:30 |
|
"Søren Dahl" <soren.transalp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:ceh8h2520rjvblemtlt8rtueoeoj009sgl@4ax.com...
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
> Lad os få en lille debat.
Honda CBR1000F SC24 Dual CBS - et af de bedste bud på behagelig Touring.
Til mere grusveje er man vel i Super Tenere, Africa Twin eller Transalp.
Ren mudder har jeg ikke gjort så meget i ...
- Hvis vi blot snakker holdbarhed..: Min gamle Honda CB750K7 havde gået
286.000 kilometer da jeg solgte den, og gik stadig formidabelt!! Køber har
siden kørt ca. 60.000 på den siden...
Lars / Viborg
> Mvh Søren
> - Honda Africa Twin
| |
Jim Andersen (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 25-09-06 09:21 |
|
Søren Dahl wrote:
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
Honda CBX 1000
Boss Hoss 502 V8
Suzuki GN250
/jim
| |
Lars Holst (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 01-10-06 00:58 |
|
Søren Dahl <soren.transalp@webspeed.dk> said in
news:ceh8h2520rjvblemtlt8rtueoeoj009sgl@4ax.com:
> Hvilken motorcykel er verdens bedste motorcykel.
>
> Lad os få en lille debat.
>
> Mvh Søren
> - Honda Africa Twin
MV Agusta.
De har bevist det ved, på banerne, at være det mest vindende mærke i
historien.
En rekord som de har haft siden 60'erne og stadig har.
--
Lars Holst
| |
|
|