Køb/valg af MC
Fra : Christian, Odense

Dato : 22-09-06 19:55

Hej gruppe!

Jeg står og skal købe min første MC!

De MC'er jeg har kigget mest på er Suzuki GS500F og GSX600F.
Prislejet er max 40-45k og i det niveu kan jeg vel få en nyere GS'er
og en 8-10 år gammel GSX'er...

Ulempen er, at jeg er 190 cm høj. Har nogen af jer erfaringer med, at
siddestillingen bliver for anstrengende på de to typer maskiner for
personer i min højde.

Andre anbefalinger til maskiner modtages med kyshånd! Skal køre noget
motorvej til arbejde og sår'n. Crosser er jeg ikke helt tosset med...

Yderligere har jeg hørt noget med knastakselproblemer på GSX'eren.
Hvordan pokker kan man tjekke det, når man er ude at kigge på MC ved
sælger? Kan man overhovedet tjekke/høre det som grøn MC-mand..? :-/

Med venlig hilsen
Christian, Odense

Forhåbentlig snart MC-ejer

Fra : n.stoustrup@stofanet~

Dato : 22-09-06 20:31

Christian, Odense skrev:

> [...]
>
> Ulempen er, at jeg er 190 cm høj. Har nogen af jer erfaringer med, at
> siddestillingen bliver for anstrengende på de to typer maskiner for

Jeg er selv 187 høj og køre på en GS500. Jeg synes at den er lige
på grænsen til at være for lille til mig, men tror det er lidt smag
og behag. Afhænger helt sikkert også af hvordan din krop er sat
sammen (lange ben kort overkrop/ kontra omvendt).

Jeg har ikke kørt længere ture på min endnu. Det længste er vel en
70 km, og der er der ingen problemer.

Fra : Richard

Dato : 22-09-06 22:44

Christian, Odense wrote:

> Andre anbefalinger til maskiner modtages med kyshånd! Skal køre noget
> motorvej til arbejde og sår'n. Crosser er jeg ikke helt tosset med...

NTV - så er den ged barberet og din lykke gjort

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ole Baun

Dato : 23-09-06 09:08

"Christian, Odense" skrev i en meddelelse
> [...]
>
>Ulempen er, at jeg er 190 cm høj. Har nogen af jer erfaringer med, at
>siddestillingen bliver for anstrengende på de to typer maskiner for

Min bror har en GS500. Han 197-198 cm høj.
Den er nok lige lille nok til ham. Han har tidligere brokket sig lidt over
ømme håndled. Men han bruger den stort set også kun på sommerferien, så
måske er det lige så meget en træningssag.
Sidst vi var ude at køre sammen, var i sommers, i Norge (Nordkapp), og der
var der ingen problemer; - i hvert fald ikke nogen jeg blev delagtiggjort i

Jeg er 187 cm høj og kører på CB500, (165 kkm siden ´96). Den kan jeg bedre
li´ kørestillingen på, mere oprejst.

Ole Baun

Fra : scherrebeck

Dato : 24-09-06 21:02

Hej Christian

Jeg har en cbr 600 honda fra 92 til salg. Det er virkelig en fornuftig
maskine, som kører sindsygt godt. Tjek diverse reviews på den, den
får kun ros! Nu er det ikke fordi at jeg bare skal have dig til at
købe min....men jeg syntes altså at du skal droppe de modeller du
snakker om, for det første er det det med knasterne, og det er en
skidt ting, og for det andet tror jeg virkelig at du vil blive for
hurtigt træt af maskiner i den størrelse der, du vil hurtig begynde
at savne trækkraft osv, nok ikke lige i starten, men det kommer helt
sikkert. Prisen bliver dog lidt højere end det du nævner, men jeg
syntes lige du skal tænke over det.

MVH

Jacob

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 07:17

scherrebeck wrote:
> [...]
> at savne trækkraft osv, nok ikke lige i starten, men det kommer helt
> sikkert. Prisen bliver dog lidt højere end det du nævner, men jeg

Nej nej - lyt ikke til scherrebeck - du skal købe min FJ1100 - den har
bevist sin holdbarhed gennem 22 år - det kan de andre ikke leve op til.
Den ser fandens godt ud : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=989 (på
højre side)

--
vh
Torben

Fra : Erika

Dato : 25-09-06 10:49

scherrebeck wrote:

> Hej Christian

> Jeg har en cbr 600 honda fra 92 til salg. Det er virkelig en fornuftig
> maskine, som kører sindsygt godt.
> MVH

> Jacob

Vi kan kun blive enige om, at en CBR er en dejlig maskine, meeeeen mon
ikke trådstarter er lige lovligt høj til at sidde godt på den

Desuden er den måske lidt voldsom at starte på? Jeg solgte min gamle CBR
til en ung fyr (der dog ikke var nybegynder) igår... han styrtede desværre
på vejen hjem

VH. Erika

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-09-06 09:11

Christian, Odense wrote:
> [...]
> personer i min højde.
>
> Andre anbefalinger til maskiner modtages med kyshånd! Skal køre noget

Jeg er enten 185 eller 187, kan ikke lige huske det. Måske er det konen der
er 185 og mig der er 187... joe det lyder vist rigtigt.
Jeg kører en time hver vej til arbejde. Halv motorvej, halv landevej, halv
bykørsel (det er en lang tur kan I nok forstå).
Nå... men jeg kiggede også efter gs500 (til afløsning af min GN250) og var
ude at prøve 2. Man KAN sidde på en GS. Men én af grundene til at skifte min
lille GN ud var for at få lidt bedre plads. Det fik jeg IKKE på en GS. Jeg
kan ikke anbefale den som pendlermaskine til en mand på din højde. Til
week-end sjov og småture kan det gå, men ikke til daglig brug. Jeg prøvede
en CB500, og det var meget bedre. Jeg endte dog med en Kawa ER-5. Billigere
end en CB, samme siddestilling, dyrere end en GS. Jeg synes er-5 og CB kører
helt ens. Der er vist kun forskel når man virkelig fyrer dem af, og CBs 8 hk
ekstra får lov at udfolde sig.

Du kan finde en test af de 3 maskiner i Bike Årgang 2000 (nummer 7 tror
jeg). Bestil via bibliotek.dk. Den kan også findes med et af de populære
fildelingsprogrammer.

Her er et par kawa'er
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46121047
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45853241

/jim

Fra : scherrebeck

Dato : 25-09-06 14:40

Erika skrev:

> [...]
> til en ung fyr (der dog ikke var nybegynder) igår... han styrtede desværre

Tror dog ikke højden er et problem....jeg er 188, og for mig er det ik
til gene. Voldsom at starte på, det er som man tager det.....jeg vil
ikke sige det, en gs 500 trækker sgu næsten ligeså godt, den her er
bare lidt vildere, når man nærmere sig det røde felt, men det er
selvfølgelig op til den der skal køre den. Har man respekt for det
man sidder på, samt fornuftig og man ikke er en hjernedød satan, så
kunne man ifølge mig starte på en 1100cc. Jeg havde ikke haft min 400
cc honda chopper særligt længe inden jeg gik over til min nuværende
cbr. Jeg sys selv jeg er et meget fornuftig menneske og det er da
ihvertfald ikke gået galt for mig endnu.

MVH

Jacob