Virago uden papir
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-09-06 19:54

Hej
Jeg overvejer at købe en Virago uden papirer. Den er importeret fra
udlandet.
Kan man overhovedet få den på danske plader?

Michael

Fra : Richard

Dato : 22-09-06 22:41

Michael Kirkegaard wrote:

> Jeg overvejer at købe en Virago uden papirer. Den er importeret fra
> udlandet.
> Kan man overhovedet få den på danske plader?

Mange hvis'er bliver det vist (sigh) til:

HVIS du skaffer papirer til cyklen fra dens tidligere indregistrering og
dokumentation for, hvornår den er importeret til DK, og HVIS den er dækket
af en dansk godkendelse - HVIS ikke skal du selv lave godkendelsesarbejdet.

HVIS du synes, det lyder besværligt, skal du nok lade ejeren beholde den -
HVIS han/hun ikke forærer dig den til reservedele

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-09-06 22:53

On Fri, 22 Sep 2006 20:54:20 +0200, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Kan man overhovedet få den på danske plader?

Skal jeg svare ærligt:
Uden papirer og fra udlandet ---- Aldrig.
De danske myndigheder har i den grad paranoya over at risikere at være
medvirkende til "hvidvaskning" af evt. "bortkomne" motorkøretøjer fra
et andet land.
Jeg har været møllen igennem med en NSU Super FOX, og udelukkende
fordi jeg kunne anskueliggøre at den tidligere havde været på danske
plader og at jeg er den retmæssige ejer fik jeg nye papirer på den.
Men nemt var det ikke

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-09-06 09:41

Steen Gruby skrev:

> [...]
> De danske myndigheder har i den grad paranoya over at risikere at være
> medvirkende til "hvidvaskning" af evt. "bortkomne" motorkøretøjer fra

Og jeg vil ikke blot være ærlig, men også kontant:
Ethvert køretøj uden papirer er et stjålet køretøj - Også selv om det
kommer fra udlandet :-|

Selv totalskadede køretøjer bevarer deres papirer, blot med en
påstempling omkring forholdene, så der ér ingen sandsynlig forklaring på
at en motorcykel ikke har sine papirer "i inderlommen" :-|

--
Armand.