Ned-drosling af Suzuki GS500E - Hvad skal ~
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 05:57

Hej HG.

Har lige købt en Suzuki GS500E i Tyskland, MEN den har 34KW og da det er til
min datter der snart skal have lille kørekort, så skal jeg have den droslet
til 25KW/34HK.

Jeg planlægger selv at gøre det, da det vist ikke er særligt svært. MEN hvad
siger synsmanden + SKAT, når den skal på Danske papirer i en 25KW version?
Jeg hører at drosselkittets serienummer skal passe med MC stelnummeret. Er
det så et det der gør at det skal udføres af et autoriseret MC værksted som
så skal dokumentere sammenhængen mellem serino på drosselkit og MC?

Kan man købe drosselsættet i Tyskland (hører det koster ca 100euro) eller
skal det købes gennem en DK forhandler? Jeg vil helst ikke brænde inde med
et drosselsæt som i lovens forstand ikke kan bruges. Lad høre fra dem der
har erfaring med netop det samme som jeg skal i gang med. Alle råd modtages
gerne.

mvh
Hans-Erik / Aalborg

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-09-06 07:21

Hans-Erik Larsen skrev:
> [...]
> har erfaring med netop det samme som jeg skal i gang med. Alle råd modtages

Hej Hans Erik

Min far drosslede en GSXR250 til min søster. Han bestilte kittet,
hvorfra husker jeg ikke, men han læser med her så mon ikke han lige kan
skrive det; Det består af 4 skiver man sætter i indsugningen, når man så
skal syne motorcyklen foreviser man dokumentet der kommer med sættet,
der er påskrevet motorcyklens stelnummer. Så bliver den registreret som
droslet.

mvh Tommy Fer
Z750

Fra : Bent Fer

Dato : 22-09-06 14:12

Tommy Fer wrote:
> [...]
> man så skal syne motorcyklen foreviser man dokumentet der kommer med
> sættet, der er påskrevet motorcyklens stelnummer. Så bliver den

Hej Hans Erik

Du kan købe kittet hos: www.buchberg-mc.dk

mvh Bent Fer
Bonneville 2001

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 09:54

Du kan bestille et drosselsæt hos www.buchberg-mc.dk kik under diverse.

--
Dannie

Fra : Kong

Dato : 22-09-06 10:00

http://cgi.ebay.de/25-KW-Drosselsatz-Leistungsreduz-Suzuki-GS-500-E_W0QQitemZ290032281143QQihZ019QQcategoryZ86748QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Niels Madsen

Dato : 22-09-06 22:22

Hej !
Hvis en maskine skal drosles skal den synes og der skal medbringes papir
fra en godkendt forhandler med stempel.
Prisen kender jeg ikke på omtalte mc.men det svinger fra 500,00 kr og
opefter hvis der en forhandler der foretager arbejdet
mvh NM