/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny mc :-)
Fra : Thomas Jensen


Dato : 20-09-06 19:12

Hey,

så fik jeg købt min vintermc/legetøj.

En yamaha DT125LC fra 1988.
Den er ikke skidekøn, men til gengæld rimelig reel at se på.
Originalfarver, så man kan da se skaderne.

Den kostede hele 2500,- inkl extra adskilt motor og forfælg med godt dæk.
Forrøret er 1/2 år gammelt og ok.
Den kan køre og startede ved 2. kick og den var ikke varmet op inden jeg
kom.

Der skal fikses blinklys, ny skive foran og bremserne skal generelt
efterses.
Den drypper lidt olie, og det tror jeg kommer fra omkring koblingen.

Den skal justeres, da den ikke kan gå i tomgang.

Den kan nå ca. 90 km/t i 5 gear, men når jeg så skifter til 6. gear dør den,
dvs motoren kører vist, men der er ikke trækkraft.
Sætter jeg den så i 5. triller den fint igen.

Nogen der har en ide hvorfor ?
Har koblingen mistænkt for noget, fordi den er elendig justeret.

men se den her
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1467

Til den pris kan man jo heller ikke forlange det helt store, når afgiften er
betalt.
--

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



 
 
Ukendt (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-09-06 19:50

Sweet, tillykke med den lille ny :)

/T

Claus Rittig (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-09-06 20:32

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:45118462$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> En yamaha DT125LC fra 1988.

Jeg har en fra '82

> Den kan nå ca. 90 km/t i 5 gear, men når jeg så skifter til 6. gear dør
> den, dvs motoren kører vist, men der er ikke trækkraft.
> Sætter jeg den så i 5. triller den fint igen.
> Nogen der har en ide hvorfor ?

Løst gæt: Ypvs ventilen.
Din model er med YPVS ventil, og virker den ikke perfekt, så kan den let
mangle lidt power. Det kan også være dne trænger til en boring + nyt
stempel, men jeg ville tjekke ypvs'en først.

Rittig



Thomas Jensen (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 20-09-06 20:54

> Løst gæt: Ypvs ventilen.
> Din model er med YPVS ventil, og virker den ikke perfekt, så kan den let
> mangle lidt power. Det kan også være dne trænger til en boring + nyt
> stempel, men jeg ville tjekke ypvs'en først.

men det er som sagt kun i 6. gear den brokker sig.
YVPSén klikker når der kommer tænding på.
Kender du et sted med billige bremseskiver og andre stumper til sådan en
karl ?
--

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Armand (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-09-06 21:25

Thomas Jensen skrev:
>
>
> Den kan nå ca. 90 km/t i 5 gear, men når jeg så skifter til 6. gear dør den,
> dvs motoren kører vist, men der er ikke trækkraft.
> Sætter jeg den så i 5. triller den fint igen.
> Nogen der har en ide hvorfor ?

Uoriginal udstødning?
Min lillebror satte en sprød udstødning på hans tidlige ikke-YPVS'er og
fik derved en masse flere omdrejninger ud af motoren, faktisk så mange
at han kunne køre hurtigere i 5. end førhen i 6. - Men den døde til
gengæld helt og holdent når omdrejningerne faldt efter indlægning i 6.
For ham blev løsningen en ned(!)gearing på tandhjulene, så
omdrejningerne i 6. kom højere op

--
Armand.

Thomas Jensen (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 20-09-06 21:27

> Min lillebror satte en sprød udstødning på hans tidlige ikke-YPVS'er og
> fik derved en masse flere omdrejninger ud af motoren, faktisk så mange at
> han kunne køre hurtigere i 5. end førhen i 6. - Men den døde til gengæld
> helt og holdent når omdrejningerne faldt efter indlægning i 6.

Kan sgu godt være, tak for tippet.
Tror jeg vil starte med at tjekke luftfilter og rense karburator og så se.
Skal jo have et udgangspunkt

--

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



2 (21-09-2006)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 21-09-06 22:30

On Wed, 20 Sep 2006 22:26:59 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>> Min lillebror satte en sprød udstødning på hans tidlige ikke-YPVS'er og
>> fik derved en masse flere omdrejninger ud af motoren, faktisk så mange at
>> han kunne køre hurtigere i 5. end førhen i 6. - Men den døde til gengæld
>> helt og holdent når omdrejningerne faldt efter indlægning i 6.
>
>Kan sgu godt være, tak for tippet.
>Tror jeg vil starte med at tjekke luftfilter og rense karburator og så se.
>Skal jo have et udgangspunkt


Er der stort spring i gearene fra 5. til 6. gear?
Hvad sker der hvis du sejtrækker op ad en sej bakke i 5. gear, kan den
klare det?
Og hvad så kan den så stadig køre i 6.gear nedad en sej bakke?
Hvor mange RPM kører du i 6.gear når den ikke vil trække?

Torben

Ukendt (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-06 04:54

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in
news:45118462$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hey,
>
> så fik jeg købt min vintermc/legetøj.
>
> En yamaha DT125LC fra 1988.
> Den er ikke skidekøn, men til gengæld rimelig reel at se på.
> Originalfarver, så man kan da se skaderne.
>
> Den kostede hele 2500,- inkl extra adskilt motor og forfælg med godt
> dæk. Forrøret er 1/2 år gammelt og ok.
> Den kan køre og startede ved 2. kick og den var ikke varmet op inden
> jeg kom.
>
> Der skal fikses blinklys, ny skive foran og bremserne skal generelt
> efterses.
> Den drypper lidt olie, og det tror jeg kommer fra omkring koblingen.
>
> Den skal justeres, da den ikke kan gå i tomgang.
>
> Den kan nå ca. 90 km/t i 5 gear, men når jeg så skifter til 6. gear
> dør den, dvs motoren kører vist, men der er ikke trækkraft.
> Sætter jeg den så i 5. triller den fint igen.
>
> Nogen der har en ide hvorfor ?
> Har koblingen mistænkt for noget, fordi den er elendig justeret.
>
> men se den her
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1467
>
> Til den pris kan man jo heller ikke forlange det helt store, når
> afgiften er betalt.

tillykke med den.

Det kunne være at forrøret kunne trænge til en rensning, hvis det er
fyldet med sort snask. YPVS skal ikke klikke, men du skal kunne høre den
lille servomotor køre fra yderstilling til yderstilling. ca. 1 sek. hver
vej.

Thomas Jensen (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-09-06 07:14

> Det kunne være at forrøret kunne trænge til en rensning, hvis det er
> fyldet med sort snask.

er det bare som med knallerterne i gamle dage hvor vi brændte dem af ?

YPVS skal ikke klikke, men du skal kunne høre den
> lille servomotor køre fra yderstilling til yderstilling. ca. 1 sek. hver
> vej.
Det er også det den gør.

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Armand (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-06 16:18

Thomas Jensen skrev:
>>
>> .....YPVS skal ikke klikke, men du skal kunne høre den
>> lille servomotor køre fra yderstilling til yderstilling. ca. 1 sek. hver
>> vej.
> Det er også det den gør.
>
Også allerede når du drejer tændingsnøglen?
Powervalve-systemer er sensitive overfor færdige akkumulatorer, og
modsat på f.eks. RD350 har DT'eren ikke en omdrejningtæller der flipper
tilsvarende ud som varsel/bekræftigelse af tørt/færdigt batteri!

--
Armand.

Armand (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-06 21:35

Thomas Jensen skrev:
>
>> Også allerede når du drejer tændingsnøglen?
>
> jepper
>
Hej Thomas.

Denneher kom altså ind hos mig privat og jeg antager at den skulle have
været på nyhedsgruppen, hvorfor jeg lægger den ind her for dig.
Sagen er at min private mailafsendelse ikke kører for tiden og at jeg
derfor ikke kunne sende dig et privat tip om mishap'et

Til oplysning for gruppens brugere i almindelighed:
Det regnes for principielt uvenligt at trække en debat væk fra
nyhedsgruppens almenvælde og over i privat korrespondance.

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 21-09-06 21:44

Armand skrev:

> Det regnes for principielt uvenligt at trække en debat væk fra
> nyhedsgruppens almenvælde og over i privat korrespondance.

Så må det modsatte vel siges at være venligt!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Thomas Jensen (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 22-09-06 06:01

>
> Hej Thomas.
>
> Denneher kom altså ind hos mig privat og jeg antager at den skulle have
> været på nyhedsgruppen, hvorfor jeg lægger den ind her for dig.

jepper, min fejl, tak for det.

--

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Jakob (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 22-09-06 13:54

Armand wrote:
> Powervalve-systemer er sensitive overfor færdige akkumulatorer, og
> modsat på f.eks. RD350 har DT'eren ikke en omdrejningtæller der flipper
> tilsvarende ud som varsel/bekræftigelse af tørt/færdigt batteri!
På DT'eren plejer det at være bliklysene der flipper ud (uens
intervaller/lyser konstant).

--
Jakob, 748SP+749S

Thomas Jensen (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 22-09-06 20:06

> På DT'eren plejer det at være bliklysene der flipper ud (uens
> intervaller/lyser konstant).
>
> --
> Jakob, 748SP+749S
hehe de virker ikke på den her.
Fandt så ud af hvorfor, der er intet relæ

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste