Bilist mordforsøg
Fra : Gitte

Dato : 19-09-06 07:19

Så lige her til morgen på Kgs. Nytorv en bilist der med vilje forsøgte at
vælte en motorcyklist ved at dreje ind i siden på ham.

Motorcyklisten undgik heldigvis bilisten.

Men er det dig og du mangler et vidne, vil jeg meget gerne vidne for dig !

Jeg var ikke tæt nok på til at se bilistens nummer, men det så hvad han
lavede og også at han bagefter kørte overfor rødt ved krydset.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 19-09-06 11:07

"Gitte" <Ghansen@hansenudenspam1001.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg var ikke tæt nok på til at se bilistens nummer, men det så hvad han
> lavede og også at han bagefter kørte overfor rødt ved krydset.

Hej.
Har du prøvet at ringe til politiet? Måske har han meldt det til politiet ?!

> Mvh
Thomas

Fra : Harald Blaatand

Dato : 19-09-06 11:15

"Gitte" <Ghansen@hansenudenspam1001.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg var ikke tæt nok på til at se bilistens nummer, men det så hvad han
> lavede og også at han bagefter kørte overfor rødt ved krydset.

Hvad sagde politiet ,da du kontaktede dem ?

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Studen

Dato : 19-09-06 14:47

> [...]
>
> Jeg var ikke tæt nok på til at se bilistens nummer, men det så hvad han
> lavede og også at han bagefter kørte overfor rødt ved krydset.

Sikke en psykopat! Dem er der desværre alt for mange af i trafikken.

"ironi on"
Jeg ser frem til et fuldautomatisk system, der automatisk sletter
kørekortet, når "psykopat-streger" automatisk registreres og rapporteres af
bilen ;) Indtil da må vi jo nøjes med at knække stoddernes sidespejle
"ironi off"

Stud

Fra : Jørgen

Dato : 19-09-06 23:05

Jeg blev også næsten påkørt på Kgs. Nytorv af en hidsig billist, da jeg
kørte indenom bilkøen.
Nogle billister bliver vanvittige hidsige når man overhaler dem. Kan godt
være det er ulovligt at overhale i samme vognbane
indenom - men det giver jo ikke billisten ret til mordforsøg.
Ethvert hidsigt udfald af den slags giver mig lyst til at stikke en
læderhandske ind af bilistens siderude. :) og det sker nok en dag.

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-09-06 06:11

Hvem er det så der er idioten?
Du er klar over at du gør noget du ikke må og så er det pludselig de andre
der er idioter?

Personligt kører jeg ALDRIG indenom,udenom eller mellem bilrækker.
Men så gør jeg jo nok så meget andet man ikke må.

Ralph.

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-09-06 06:28

> Hvem er det så der er idioten?
> Du er klar over at du gør noget du ikke må og så er det pludselig de andre
> der er idioter?

Det er da muligt, men du gør noget der ikke er mere farligt end at snakke i
mobil mens du kører bil. Og du gør noget som ikke generer andre (Hvis du gør
det ordentligt). Og så er denne her danske "ondt i røven" mentalitet, til at
brække sig af.
Jeg bliver dælme også sur hvis en eller anden klaptorsk i en blikdåse
udsætter mit liv for fare, da især hvis det er bevidst..

Jeg har været nede at ligge med 80kmt mod en saab, og er måske ekstra følsom
over for det, men det er stadigvæk en mand i en blikdåse der får ondt i
røven, og derefter vælger at udsætte andres liv for fare.

/Jimmi
Thruxton '06

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-09-06 06:55

Ralph Køster wrote:
> Hvem er det så der er idioten?

Ham i bilen.

> Du er klar over at du gør noget du ikke må og så er det pludselig de
> andre der er idioter?

Ja.

> Personligt kører jeg ALDRIG indenom,udenom eller mellem bilrækker.
> Men så gør jeg jo nok så meget andet man ikke må.

Hvis det er ulovligt det du gør, så må du jo mene det er helt i orden vi
andre kører dig ned hvis vi får øje på dig.

Så synes jeg vi skulle tage at åbne registrene med fx skattesnydere, og så
male noget a la en gul jødestjerne på deres bil eller motorcykeltøj, og så
ellers erklære jagtsæsonen for åben.

/jim

Fra : Niels Pein

Dato : 20-09-06 11:26

"Ralph Køster" skrev ...
> Hvem er det så der er idioten?
> Du er klar over at du gør noget du ikke må og så er det pludselig de andre
> der er idioter?

Du kan vel forstå (?) at der er forskel på at foretage en ulovlig men
harmløs manøvre, som at overhale i bytrafik hvor det ikke er tilladt, og så
en så vanvittig handling som at forsøge at påkøre en anden trafikant.
Eller synes du alt skal behandles ens, uanset om vi snakker overskridelse af
spærrelinier eller mordforsøg? Næppe.

> Personligt kører jeg ALDRIG indenom,udenom eller mellem bilrækker.
> Men så gør jeg jo nok så meget andet man ikke må.

Betyder det at du har lavet din egen definition af hvad der er godt og skidt
i trafikken, på tværs af færdselsloven? Det synes jeg er fint nok, men så må
du vel også kunne acceptere at nogle kan have en anden opfattelse.

Jeg synes for eksempel der er komplet harmløst at overskride dobbelt
optrukne linier, hvis det gøres med omtanke og man har hestekræfterne til
det, men at det er galskab at køre for tæt på den foran. Men begge dele er
ulovligt, og andre har givetvist en anden holdning.

Og for at komme tilbage til sagen.
IMHO: Hvis nogen vil forbi, so what. Racerløb foregår på baner, trafikken er
noget helt andet, så lad dog folk passere. Om det er med 160 på motorvejen
(det er der ikke mange der lader sig genere af) eller ved at en motorcyklist
lige smutter udenom på et frækt lille sted i byen, det er s*u ligemeget.
Bare de overhaler uden at bringe andre i fare, så er jeg ligeglad.
Men hvis andre bringer mig i fare, så bliver jeg sur.

Hvis man kører lidt frækt, så oplever man af og til disse hævnaktioner, som
nogle gange kan være livstruende. Reaktioner der er totalt ude af
proportioner med den forseelse man har lavet.
Så kan man argumentere, at hvis man bare kører ordentligt, så undgår man
hævnaktionerne, og at det derfor er ens egen skyld. Men for pokker, det
svarer jo fuldstændigt til at acceptere, at hvis vi siger det mindste lille
pip om en hvis Muhammed, så står den på dødstrusler.
Nul putte. Ikke acceptabelt.

Mvh. Niels
TransAlp

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 15:30

"Ralph Køster" <Deterligemeget@email.dk> skrev i en meddelelse

> Men så gør jeg jo nok så meget andet man ikke må.

Ja !......... du svarer ovenover det du siterer, det gør det skide
irriterende at prøve at følge med i en tråd !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Henning

Dato : 20-09-06 15:24

> [...]
> Ethvert hidsigt udfald af den slags giver mig lyst til at stikke en
> læderhandske ind af bilistens siderude. :) og det sker nok en dag.

Nu kan jeg se at nogle bliver harm over at du laver en ulovlig overhaling og
så er du selv skyld i det.
Vi laver da alle dumheder i trafikken, bevist eller ubevist, men ser jeg en
der f.eks kører over for rød lys prøver jeg da ikke at køre ham ned.
Jeg har da også set nogle der f.eks laver en harsaderet overhaling, det er
der så nogle der bliver sure over og prøver at klemme dem så de ikke kan
komme ind i rækken igen. Hvad vil de personer der spærer for dem i arrigskab
gøre hvis bilisten kører sammen med en modkørende fordi han ikke kan komme
ind på plads. Jeg kan ikke se nogen grund til at genere dem, Ok manden
dummer sig ved overhalingen, men den modkørende kan da under ingen
omstændigheder gøre for det, og ham går det jo også ud over når man prøver
på¨at slå nogen ihjel i trafikken.
Henning

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-09-06 06:33

Lå i ydersporet på motorvejen. 50-60 i timen som det plejer at gå. Foran mig
lå én af de her høje småfamile-biler.

Der kom så et lille hul foran ham på ca 3 meter. Swoosh så kom der en klovn
fra midtersporet og ud i yderbanen, lige rigeligt tæt på familiebilen.

Familiebilen lå så med 3 cm mellemrum op til klovnen de næste par kilometer.
Så kastede han sig pludseligt ind i et mikroskopisk hul i midterbanen mens
han gassede vildt op, fik sig kørt foran klovnen og kastede den så tilbage i
yderbanen på "sin" originale plads.

De findes.... så pas på derude,

/jim

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 04-10-06 16:36

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> midterbanen mens han gassede vildt op, fik sig kørt foran klovnen og
> kastede den så tilbage i yderbanen på "sin" originale plads.

Ejjjjjjj pokkers.. jeg er opdaget arrhh er nu ikke mig.. men vi ser
nok de samme T*mper, især omkring Ishøj, Greve, og udfletningen mod
Næstved/Odense.

Også idag var der en der synes det var fedt at ligge med 2 cm afstand, mens
vi køre igennem vejarbejdet. Køre selv 80 km/t som man må, han vælger så at
overhale hasarderet indenom, og give mig fingeren i samme ombæring.. det var
da bare godt han ikke også talte i mobil, for hvem fa**** skulle så havde
styret bilen ?? ;-o

for ca. 1 uge siden oplevede jeg også en tumpe af rang.
Var i færd med at overhale en langsommere-kørende billist, på en strækning
med tilladt 130 km/t, bagved mig ligger en stor 4 hjuls trækker. da jeg er
forbi begynder jeg naturligvis at blinke til højre for at trække ind. da jeg
er ca. 1 m fra midter linjen ( jeg ligger stadig i yderste spor ) overhaler
den bagvedkørende store 4 hjulstrækker mig, med ca 5 cm fra min skulder til
hans sidespejl. NØRJ hvor blev jeg harm der....

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen.
Forældre til englebarnet Tika, født 18/3-06, R.I.P

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-10-06 07:40

Jon&Ann-Rikka wrote:

> Også idag var der en der synes det var fedt at ligge med 2 cm

Vi var i dag 3 mc'er der kørte op mellem rækkerne. Jeg lå i midten.

Bilerne sneglede sig af sted med de sædvanlige 15 km/t. Næsten lige da jeg
passerer en bil båtter han/hun op i bagenden på den forankørende.

Jeg kører da heldigvis så langsomt at jeg kan høre plastic'en knække og
lygteglassene flække, og jeg kan se bumpet på begge biler.

Jeg kommer så til at trække lidt på smilebåndet ved tanken om ham/hende der
sikkert sad og sendte en sms med 10 cm afstand til den forankørende.
Gør det mig til et dårligt menneske ?

/jim

Fra : Studen

Dato : 05-10-06 10:43

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kommer så til at trække lidt på smilebåndet ved tanken om ham/hende
> der sikkert sad og sendte en sms med 10 cm afstand til den forankørende.

Nej!! Men 10 Ave Maria'er skal du nok regne med at måtte bøde ;)

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : flopper

Dato : 05-10-06 15:43

> Nej!! Men 10 Ave Maria'er skal du nok regne med at måtte bøde ;)

du fik vel ikke tilfældigvis klippet fordøren, da bilisten stod ud for at
tale forsikring med bagvedkørende? Har ikke selv prøvet det, men ser
situationen for mig .

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-10-06 08:21

flopper wrote:
> du fik vel ikke tilfældigvis klippet fordøren, da bilisten stod ud
> for at tale forsikring med bagvedkørende?

Nej. Føreren plejer at stige ud til venstre....

Men det kunne se'fø'li være som i "Lola Rennt" hvor bogholderen dytter ind i
en bil fyldt med rockere og alle dørene åbner da de godt liiige vil snakke
med Hr. Kedelig.

/jim