Hvad sker der med elektronikken når batter~
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 23:06

Det jeg undre mig over er: Hvad der sker med data i den elektroniske
triptæller og vil startspærren stadig virke? I så fald hvorfor, når den
ingen strøm får?

Fra : Moller

Dato : 17-09-06 23:24

Bongo skrev:
> Det jeg undre mig over er: Hvad der sker med data i den elektroniske
> triptæller og vil startspærren stadig virke? I så fald hvorfor, når den
> ingen strøm får?

   Triptælleren gemmes i Flash, lige som din USB stift, så slettes den
ikke når der ik er strøm.

   Startspæren virker bedst uden strøm ;) så er der nemlig intet der kan
starte... hvis det er id nummeret du tænker på, så er det endten i
Flash, eller lignende alt efter om den kan omprogrameres efter den har
forladt fabrikken.

   VH
   Moller

Fra : Armand

Dato : 18-09-06 00:43

Bongo skrev:
> Det jeg undre mig over er: ........ vil startspærren stadig virke? I så fald
> hvorfor, når den ingen strøm får?

Øhheh?
At fjerne batteriet er da en kontant form for startspærring i sig selv,
så hvorfor bekymre sig om startspærren virker derefter??

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 18-09-06 10:51

"
> Øhheh?
> At fjerne batteriet er da en kontant form for startspærring i sig selv, så
> hvorfor bekymre sig om startspærren virker derefter??

Det jeg tænker på er at der må ligge information i startspærren om nøglen,
nøglen bliver jo læst digitalt ikke? Moller svarer, at det gemmes i en
flash, det jeg tænkte/bekymrede mig for var om der er noget i det
elektroniske anlæg der ikke kan lide frostvejr mht. den kommende vinter
opstalding, f.eks alá BIOS backup batteriet på et motherboard?

Fra : Moller

Dato : 18-09-06 19:55

Bongo skrev:
> [...]
> elektroniske anlæg der ikke kan lide frostvejr mht. den kommende vinter
> opstalding, f.eks alá BIOS backup batteriet på et motherboard?

   Bios Backup batteriet ;) hæhæ... det er nu kun for urdelen det batteri
sider der, resten er i endten EE eller Flash, eller anden type som ik
behøver strøm for at holde sine data :)

   Men igen det er ikke frosten, men fugten du skal frygte... fugt er al
elektroniks fjende nr. 3, lige efter nr. 2 statisk elektrisitet, og den
værste nr. 1 brugeren :)

   VH
   Moller

Fra : peter

Dato : 18-09-06 17:02

Du skal se, der er nok tænkt over det, fra ingeniørens side :)

-peter