Vinter MC
Fra : Capstardk

Dato : 17-09-06 10:01

Hej
Vil køre på mc vinteren igennem, men skal dertil bruge en
Havde tænkt på en Yamaha DT175 eller lign.
Har ca 12-15000 kr til det.
Er der andre modeller jeg evt. kan kigge efter.
Skal være offroad ligende.

Mvh
Casper

Fra : Harry Teicher

Dato : 17-09-06 10:22

Der er nogle XT250er på DBA til en billig peng, men en totakter har
nogle indlysende fordel mht til koldstart. Ser evt. mine vintertips
på: http://www.biosciencecommunications.dk/XT/Heater.htm

Det er meget specielt at køre om vinteren, enten hader du det eller
så er du hooked fra dag 1! Det skønneste er vel at have sæson 365
dage om året

mvh
Harry

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 10:57

-for år tilbage køret jeg 3 vintre på en DT175, og den var fin til formålet.
Men det var meget dyrt i kædetræk og udstødning, for det tærede væk. Jeg var
bestemt ikke flittig nok med vandslangen. Værsgo at skylle !

Mvh. Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 11:31

"Tommy Jakobsen" <tommy_at_jakobsen.be> skrev i en meddelelse
> -for år tilbage køret jeg 3 vintre på en DT175, og den var fin til
> formålet. Men det var meget dyrt i kædetræk og udstødning, for det tærede
> væk. Jeg var bestemt ikke flittig nok med vandslangen. Værsgo at skylle !

Salt er hård ved kæder ingen tvivl, jeg har en kammerat der køre på en XT
250 om vinteren, den har vi puttet en cross kæde på, den er lidt dyre, men
det kan betale sig i længden, efter hans udsagn.
Han har godt nok også haft et godt forbrug af udstødninger , godt de ikke
er så dyre

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Anders Majland

Dato : 17-09-06 13:09

> [...]
> formålet. Men det var meget dyrt i kædetræk og udstødning, for det
> tærede væk. Jeg var bestemt ikke flittig nok med vandslangen. Værsgo

Automatisk kædesmørrer forlænger kædens levetid betydelige - den skal
bare dosere rigeligt... Mhs udstødning og andet ja så man vel leve med
at det bare roster væk....

> Det er meget specielt at køre om vinteren,

Sådan en morgen hvor vejen er nogenlunde fri for sne/is og landskabet
ellers er iklædt en hvid dyne og solen stiger langsomt op over
horisonten - så bliver landskabet ikke kønnere. Jeg har nydt mange
vintemorgener ud mod Ebeltoft. Det kræver selvfølgelig varmt tøj/hansker
og ikke mindst varmehåndtag for ikke at fryse....

Fra : Capstardk

Dato : 17-09-06 17:20

Har skam også selv kørt i mange år om vinteren på scooter(45) men nu skal
det være på MC
/Casper

Fra : Moller

Dato : 17-09-06 17:47

Tommy Jakobsen skrev:
> -for år tilbage køret jeg 3 vintre på en DT175, og den var fin til formålet.
> Men det var meget dyrt i kædetræk og udstødning, for det tærede væk. Jeg var
> bestemt ikke flittig nok med vandslangen. Værsgo at skylle !

   hu, skylle ? nå, men en rigtig vintercykel skal jo ha lukket kædekasse,
og være snotgrim allerede ved køb :)

   VH
   Moller
   MZ ETZ 300RV, MZ TS 250/1 Supra5, Suzuki GSF 1200S, Citroen Saxo 1,5D...

Fra : Anders Majland

Dato : 18-09-06 11:14

> men en rigtig vintercykel skal jo ha lukket kædekasse, og være
> snotgrim allerede ved køb :)

Det behøver den ikke - den skal nok hurtigt blive grim nok ...

/A