suzuki an125 med "hjerneblødning"
Fra : flemming ebbesen

Dato : 16-09-06 22:45

Hejsa.

jeg har en lille suzuki 125ccm scooter (4 takt) men den har "tabt sutten"
for den sætter ud og er rigtig træls indtil den når de 50km/t, men når den
endelig runder det så tager den sig sammen og holder op med det fjolleri
og
trækker fint på til 90km/t (topfart)..

har servicemanual på den men aner ikke hvad jeg skal mere, har haft skilt
karburator og renset den (3 gange, kunne jo være det var en fejl 40) men
det
hjalp ikke, den har fået ny tændrør, hætte, ledning og har haft monteret
anden tændspole. har kikket ind til pickup spolen og den ser fin ud,
stator og ladekredsløb fejler umiddelbart heller ikke noget, ventiler er
også blevet justeret for der var et kvik hoved der sagde at det nok var
derfor, men nej...

min umiddelbare tanke er cdi boksen, kan man montere en "standart" cdi
boks
fra en 2 takt scooter på en 4 takt, har nemlig en liggende, har jo alle
tegninger over ledningsnet
eller skal jeg bare glemme den tanke?

Håber der er nogen derude der kender den fejl.

venlig hilsen Flemming Ebbesen.

--- mubi.dk ---

Fra : Armand

Dato : 17-09-06 01:30

"flemming ebbesen" <acer@mubi.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> jeg har en lille suzuki 125ccm scooter (4 takt) men den har "tabt sutten"
> Håber der er nogen derude der kender den fejl.

Mit umiddelbare bud ville være vand i karburatoren; men det kan vel ikke
blive ved efter de gentagne karburatorrensninger :-/ Prøv evt. en sidste
tømning af svømmerhuset og vent med at efterfylde med bensin indtil at
tankindholdet har fået en passende mængde karburatorsprit tilsat (læs
blandingsforholdet på flasken)!

Derudover kunne problemet hænge sammen med falsk luft omkring karburator
eller luftfilter - Prøv at "gasse" området omkring karburatoren forsigtigt
med lidt "dieselstart" og se om omdrejningerne stiger (hvis/når motoren
sniffer gas igennem en utæthed)!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 17-09-06 13:04

> [...]
> boks fra en 2 takt scooter på en 4 takt, har nemlig en liggende, har
> jo alle tegninger over ledningsnet eller skal jeg bare glemme den

Nope den skal passe til - men udover rensning af karburatoren så kan
problemet vel også være justering af samme - hvor meget er der at
justere på dens karburator. Oftest er der mindst en luftskrue der skal
stå "rigtigt" - nogen justerer efter gehør ved at justere den så den
tager flest omdrejningen hvorefter tomgangen justeres på plads
efterfølgende.

Men hvilke type benzinpumpe er der på den ?
Hvis det er en vacumpumpe kunne det også være den der drillede - enten
selve pumpen eller slangerne.

Btw så havde roller special overskriften "Mister Perfect" på deres
25000km af test af an125'eren - Der var intet at komme efter da de
splittede den ad ...

/A

Fra : flemming ebbesen

Dato : 17-09-06 13:31

Anders Majland wrote:

> [...]

> Btw så havde roller special overskriften "Mister Perfect" på deres
> 25000km af test af an125'eren - Der var intet at komme efter da de

tror lige jeg vil gå ud og prøve det med om den trækker falsk luft, har
nemlig lige prøvet noget desperat, nakkede min 21mm karburator fra min cpi
scooter og satte den på, det var det samme.. øv. og ja ved godt den ikke
er dysset ind eller noget, men jeg skrev også det var desperat ;c)

men der er ikke nogen benz pumpe eller sådan noget på den, der er kun en
vaccum slange der åbner for hanen, og har en stor benz filter på den og
den er helt fyldt, har kun kunne finde 1 skrue (udover tomgang)på
karburator men den sidder nede i et "hul" og er iret fast, så den har lige
fået noget wd40.

har lige sat nogle lettere ruller i variator så nu når den op på ca 35
inden den kører ordenligt, men tager sku så mange omderjninger at der skal
nogle org i den igen.

/flemming