|
| Dyser, Jetkit, kn-filtre, udstødning Fra : Jim Andersen |
Dato : 15-09-06 09:41 |
|
Jeg læste i Bike årgang 2000 en "test" af larme-udstødninger.
De ploppede dog ikke bare en anden potte på, de dysede også om, eller
jetkittede, og måske satte de også andet luftfilter på. Og de havde så lavet
før-efter effektkurver.
I denne, og lignende tests, fremgik det dog ikke tydeligt, om de i
før-situationen også havde prøvet at dyse/filtre/kitte og beholde
originalpotten på.
Man kunne da godt have en idé om at en mc med standardpotte og
standardfilter kunne have glæde af en dysning/kitning ?
/jim (der ikke går i pottetanker, men blot undres)
| |
Ukendt (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-06 09:51 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:450a6712$0$20243$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg læste i Bike årgang 2000 en "test" af larme-udstødninger.
>
> De ploppede dog ikke bare en anden potte på, de dysede også om, eller
> jetkittede, og måske satte de også andet luftfilter på. Og de havde så
> lavet før-efter effektkurver.
>
> I denne, og lignende tests, fremgik det dog ikke tydeligt, om de i
> før-situationen også havde prøvet at dyse/filtre/kitte og beholde
> originalpotten på.
>
> Man kunne da godt have en idé om at en mc med standardpotte og
> standardfilter kunne have glæde af en dysning/kitning ?
>
> /jim (der ikke går i pottetanker, men blot undres)
Jeg lytter lige med, har set flere steder at man til min, kan få en
chip+KNfilter+udstødning, og udstødningen kan man så vælge med eller uden
katalysator , men helt ærligt !, man smider sq' da ikke en larme potte på en
BMW !
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
CL (15-09-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 15-09-06 14:14 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:6534c$450a6981$55183f7d$18985@news.arrownet.dk...
>
>
> Jeg lytter lige med, har set flere steder at man til min, kan få en
> chip+KNfilter+udstødning, og udstødningen kan man så vælge med eller uden
> katalysator , men helt ærligt !, man smider sq' da ikke en larme potte på
> en BMW !
>
>
>
Nej det ville jo ødelægge Morfar looket.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Ukendt (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-06 14:51 |
|
"CL" <ddd@ddd.dd> skrev i en meddelelse
news:450aa732$0$12598$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:6534c$450a6981$55183f7d$18985@news.arrownet.dk...
>>
>>
>> Jeg lytter lige med, har set flere steder at man til min, kan få en
>> chip+KNfilter+udstødning, og udstødningen kan man så vælge med eller uden
>> katalysator , men helt ærligt !, man smider sq' da ikke en larme potte på
>> en BMW !
>>
>>
>>
> Nej det ville jo ødelægge Morfar looket.
> --
Nemlig , den er så dejlig tyst ............ havde en 1200 Bandit
tidligere, med råvepotte, der skubbede folk trillebøre, og smed have river
ud foran en, når man kørte igennem deres småbyer, med 55-60 km/t, men nu
opdager de ikk' engang, når man triller gennem med 100 ! , ikk' at det er
noget jeg ynder at gøre, man er vel morfar
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
CL (15-09-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 15-09-06 16:08 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:6759f$450aafc0$55183f7d$22354@news.arrownet.dk...
>
>>>
>>>
>> Nej det ville jo ødelægge Morfar looket.
>> --
>
>
> Nemlig , den er så dejlig tyst ............ havde en 1200 Bandit
> tidligere, med råvepotte, der skubbede folk trillebøre, og smed have river
> ud foran en, når man kørte igennem deres småbyer, med 55-60 km/t, men nu
> opdager de ikk' engang, når man triller gennem med 100 ! , ikk' at det er
> noget jeg ynder at gøre, man er vel morfar
>
>
>
)
| |
Ukendt (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-06 11:50 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:450a6712$0$20243$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg læste i Bike årgang 2000 en "test" af larme-udstødninger.
>
> De ploppede dog ikke bare en anden potte på, de dysede også om, eller
> jetkittede, og måske satte de også andet luftfilter på. Og de havde så
> lavet før-efter effektkurver.
>
> I denne, og lignende tests, fremgik det dog ikke tydeligt, om de i
> før-situationen også havde prøvet at dyse/filtre/kitte og beholde
> originalpotten på.
>
> Man kunne da godt have en idé om at en mc med standardpotte og
> standardfilter kunne have glæde af en dysning/kitning ?
>
>
Jeg har her i sommer mont et Jetkit på ZX10 årg 1989, der havde KN filter
på.
Den køre med en motard, som er lydmæsig er orginal.
Det gav godtnok en glad kunde, han fik meget mere respons på gassen og
selvom ZX10'eren har ry for at trække dårligt i bunden, så var den efter
kundens udsagn blevet meget bedre.
Så svaret må være JA.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Anders Majland (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 15-09-06 13:03 |
|
> Det gav godtnok en glad kunde, han fik meget mere respons på gassen og
> selvom ZX10'eren har ry for at trække dårligt i bunden, så var den
> efter kundens udsagn blevet meget bedre.
> Så svaret må være JA.
Min XTZ750 går også ganske godt med kn filtre, dynojet og org
udstødning. Måske jeg havde opnået det samme med nye papirfiltre og nye
org dyser/nåle i karb. Ihvertfald trækker den jævnt og jeg holder nu
over 16,2km/l i snit. På en tur på tværs af landet hvor der dog var en
smule medvind var jeg over 18km/l trods sidetasker topboks og migselv
der også tager noget vind. Det var en del stop'n'go trafik mellem
hedensted og odense, men ellers med en marchfart typisk mellem 130 og
140km/t - inden jeg rodede med karbureringen præsterede den normalt
kun13,4km/l og på en tur til fyn og retur var snittet helt nede på
10,3km/l
Så på en ældre cykel er der sikkert noget at hente ved at få justeret
carb'en. På en nyere bør det ikke være pengene værd, medmindre den ikke
går ordenligt ab fabrik. Nogen er jo dyset lidt magert ahs
udstødningsnormerne
| |
Ukendt (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-06 23:09 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450b1035$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Så på en ældre cykel er der sikkert noget at hente ved at få justeret
> carb'en. På en nyere bør det ikke være pengene værd, medmindre den ikke
> går ordenligt ab fabrik. Nogen er jo dyset lidt magert ahs
> udstødningsnormerne
Og det gør den ikke, den er "droslet" til at forurenene mindst muligt ved en
given hastighed, men hvem køre eks konstant 80 kmt??
Derfor er ny cykler faktisk "dårligere" at køre på.
De virker og føles sådan set fine at køre på, men kørbarheden er ikke ok,
den svare ikke altid på gassen og i nogle områder rusker den, fordi den ikke
får saft nok.
Jeg kan kun sige "prøv det", på mange cykler vil jeg faktisk give kvalitets
garanti, selvom den er lidtsvær.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Moller (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-09-06 22:59 |
|
Anders Majland skrev:
> Så på en ældre cykel er der sikkert noget at hente ved at få justeret
> carb'en. På en nyere bør det ikke være pengene værd, medmindre den ikke
> går ordenligt ab fabrik. Nogen er jo dyset lidt magert ahs
> udstødningsnormerne
Hmmm, Gixxer1000 menes jeg at tyskerne på 05 udgaven skiftede potten,
mappede om, og så lagde den 15-20 mere, altså omkring de 190 på
baghjulet, som den var opgivet til i motoren det år så vidt jeg husker.
Som Flemming også skriver, en ting er hvor motoren yder bedst, en anden
ting hvordan målingerne skal laves for de enkelte landes regler. F.eks.
Har Bandit 1200 fået monteret gasspjælds sensor på grundet at den så kan
holde reglerne, ved bestemte omdr. osv. og så åbner man lige lidt mere
og så rykkes tændingen til at den yde det bedre, men ikke ku holde
reglerne hvis den blev målt der. Californie modellen må ikke ha den
sensor på, så den er bare dyset anderledes for at overholde reglerne, og
det gælder som regel de fleste cykler at har man en Calif. model, vil
den ha endnu flere huller i effekt kurven da deres målemetoder er endnu
skrappere.
VH
Moller
| |
Ukendt (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-09-06 09:22 |
|
Moller skrev i meddelelsen
<450c73a5$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> Hmmm, Gixxer1000 menes jeg at tyskerne på 05 udgaven skiftede potten,
>mappede om, og så lagde den 15-20 mere, altså omkring de 190 på
>baghjulet, som den var opgivet til i motoren det år så vidt jeg husker.
Ja, og hvad gav hvad ? Hvordan ville en "mapning" have påvirket en original
Gixxer ?
Det er så ærketypisk at ændre parametre i vildskab, og bagefter påstå at dén
specifikke del gjorde forskellen. Fakta er, at det ved man ikke en skid om,
når man ændrer på to eller flere parametre samtidigt.
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Jacob Bunk Nielsen (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 15-09-06 16:58 |
|
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
> [ ... ] man er vel morfar
De er blevet dygtige med de kønsskifteoperationer nu om dage. Jeg
havde nok sat mine penge på at du var blevet farfar før du var blevet
morfar
--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|