/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda VFR 750 F - nybegynder
Fra : Rune Jensen


Dato : 14-09-06 23:43

Hej Gruppe

Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en
motorcykel lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F
fra 1983 som har kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske
ikke det fedeste design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra
tyskland.
Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,-
uden plader og brugt baghjul som skal skiftes.
Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have
noget der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
Er det en god begynder cykel?
Hvordan vurdere I prisen?
Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
Skal den synes ved ejerskifte?
Andre gode råd? :)

Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)

Håber I kan hjælpe

Med Venlig Hilsen
Rune Jensen



 
 
Brian Sørup (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 15-09-06 00:16


"Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.782b7d695e7c6bf8.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
> Hej Gruppe
>
> Andre gode råd? :)

VFR blev ikke lanceret før 1986, så det er sikkert en VF 750 F du har
kig på.

Tag et kig på disse hjemmesider :

http://www.honda-v4.com
http://www.vfr.dk
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Rune Jensen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 15-09-06 10:12

Brian Sørup udtrykte præcist:
> "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.782b7d695e7c6bf8.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
>> Hej Gruppe
>>
>> Andre gode råd? :)
>
> VFR blev ikke lanceret før 1986, så det er sikkert en VF 750 F du har
> kig på.
>
> Tag et kig på disse hjemmesider :
>
> http://www.honda-v4.com
> http://www.vfr.dk

Ja det er den, skrev jeg også i overskriften, men glemte det vist
meddelsen :)

-Rune



Rune Jensen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 15-09-06 10:16

Følgende er skrevet af Rune Jensen:
> Brian Sørup udtrykte præcist:
>> "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
>> news:mn.782b7d695e7c6bf8.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
>>> Hej Gruppe
>>>
>>> Andre gode råd? :)
>>
>> VFR blev ikke lanceret før 1986, så det er sikkert en VF 750 F du har
>> kig på.
>>
>> Tag et kig på disse hjemmesider :
>>
>> http://www.honda-v4.com
>> http://www.vfr.dk
>
> Ja det er den, skrev jeg også i overskriften, men glemte det vist meddelsen
> :)
>
> -Rune

Hov undskyld jeg misforstod. Troede egenglig det var en VFR da jeg ikke
kunne finde VF inde på bilbasen...ville lige se andre priser.

-Rune Jensen



Torben Scheel (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-09-06 07:13

Rune Jensen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en
> motorcykel lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F fra
> 1983 som har kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske ikke
> det fedeste design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra tyskland.
> Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,- uden
> plader og brugt baghjul som skal skiftes.
> Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have
> noget der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
> Er det en god begynder cykel?
> Hvordan vurdere I prisen?
> Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
> Skal den synes ved ejerskifte?
> Andre gode råd? :)
>
> Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
> næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
>
Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.

Det er ikke verdens mest populære maskine (mange har oplevet dårlig
smøring af knastaksler, og der er mange af dem = dyrt), så det kan blive
svært at få den solgt igen. Modsat har jeg haft en VF750S med samme
motor - og den savner jeg stadigvæk lidt. Da jeg solgte min havde den
kørt over 100.000 problemfrie km. uden at blive åbnet.

Prisen kan måske trykkes lidt, men er egentlig rimelig hvis den er
nysynet og ikke har deciderede styrtskader (hvilket man godt kan
mistænke når den er omlakeret). Check slid på bremseskiver, dækkenes
alder, og at kædekittet er i orden. Og selvf. at den starter og kører
godt uden røgskyer.

Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
svær at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget
2 cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at
skrue i.

--
vh
Torben

Rune Jensen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 15-09-06 10:15

Torben Scheel frembragte:
> Rune Jensen wrote:
>> Hej Gruppe
>>
>> Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en motorcykel
>> lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F fra 1983 som har
>> kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske ikke det fedeste
>> design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra tyskland.
>> Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,- uden
>> plader og brugt baghjul som skal skiftes.
>> Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have noget
>> der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
>> Er det en god begynder cykel?
>> Hvordan vurdere I prisen?
>> Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
>> Skal den synes ved ejerskifte?
>> Andre gode råd? :)
>>
>> Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
>> næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
>>
> Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.

Hmm ok, men den model ekstistere ikke inde på bilbasen, hvorfor gør den
ikke det?
>
> Det er ikke verdens mest populære maskine (mange har oplevet dårlig smøring
> af knastaksler, og der er mange af dem = dyrt), så det kan blive svært at få
> den solgt igen. Modsat har jeg haft en VF750S med samme motor - og den savner
> jeg stadigvæk lidt. Da jeg solgte min havde den kørt over 100.000 problemfrie
> km. uden at blive åbnet.
>
> Prisen kan måske trykkes lidt, men er egentlig rimelig hvis den er nysynet og
> ikke har deciderede styrtskader (hvilket man godt kan mistænke når den er
> omlakeret). Check slid på bremseskiver, dækkenes alder, og at kædekittet er i
> orden. Og selvf. at den starter og kører godt uden røgskyer.
>
> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for svær
> at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2
> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue i.

Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
andre modeller?

-Rune Jensen



Torben Scheel (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-09-06 10:42

Rune Jensen wrote:
>>>
>> Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.
>
> Hmm ok, men den model ekstistere ikke inde på bilbasen, hvorfor gør den
> ikke det?

For gammel sikkert. Check DBA eller http://modep.toldskat.dk under
vurderinger.

>> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den
>> for svær at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter
>> noget 2 cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt
>> at skrue i.
>
> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også andre
> modeller?
>
Masser. Et generelt godt råd er at finde en maskine uden kåbe, og altså
med enkel og solid mekanik. Derudover skal den jo gerne have lidt
charme, hvilket for mig udelukker GS500 - men derudover er det et af de
fornuftige råd. Alternativer - Honda CB500 (af nyere årgang - ikke de
gamle 4-cylindrede), Kawasaki ER-5. Eller måske en enduroagtig maskine -
Yamaha XT600 eller andre?

Jeg synes min kones CB450S (1986-1989) er hyggelig og letkørt, og dén er
nem at skrue i. Det er ikke en racer, men den følger fint med på
motorvejen i den udroslede version. De kan fås relativt billigt.

--
vh
Torben

Jim Andersen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 15-09-06 11:54

Torben Scheel wrote:
>>> Kig efter noget 2 cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være
>>> billigt og nemt at skrue i.
>>
>> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
>> andre modeller?
>>
> Alternativer - Honda CB500 (af nyere årgang
> - ikke de gamle 4-cylindrede), Kawasaki ER-5.

Ingen af de 2 er dog luftkølede.

/jim



Richard (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-09-06 18:29

Rune Jensen wrote:

>> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
svær
>> at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2
>> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue i.

> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
> andre modeller?

Egentlig er jeg på linie med Torben, det er sikkert ikke den bedst egnede
begyndercykel af de nævnte grunde; men hvis du virkelig godt kan lide den,
kunne du jo ofre en times værskstedstid hos et godt Honda V4-værksted og
få den set efter. - en aldeles overset mulighed ved mc-køb, i modsætning
til bilkøb (FDM godt nok men alligevel). Og så kunne du jo bede dem/ham
fortælle dig hvad alm. service koster. (Nu går vi ud fra, at VFF'en i
forvejen er sund, og du kører den ordentligt).

Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650
/Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den
sidste er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO

Men dit budget skal nok løftes over de 40-45 kkr, hvis du skal have et
pænt eksemplar af de tre. Til 25-30 kkr. er en XBR500 / XBR500S (med
egerhjul) et oplagt valg - fed lyd, fine køreegenskaber og forbavsende
godt træk for en 1cyl. mc (Falder du for dens charme kan jeg henvise
til et par XBR i pænere stand end dem på dba pt. - skriv blot direkte).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard
http://www.dfmc.dk/?id=132 - www.honda-v4.com


tb (16-09-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 16-09-06 08:05


>> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
>> andre modeller?
>
Jeg havde en GS500 i fire år/60.000km og var meget tilfreds. Den rendte uden
probs 130 på motorvejen, var frisk i byen og klarede en tur til Italien med
kone og stor oppakning. Jeg er 187 og sad fint. Den kostede stort set
intet i rep (intet gik i stykker i min tid udover service)

Med kåbe så den faktisk ok ud,

Jeg har ikke tjekket brugtpriser, men dengang (nogle år siden nu) fik jeg
30k for den da jeg solgte...



Rune Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-09-06 10:13

tb frembragte:
>>> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
>>> andre modeller?
>>
> Jeg havde en GS500 i fire år/60.000km og var meget tilfreds. Den rendte uden
> probs 130 på motorvejen, var frisk i byen og klarede en tur til Italien med
> kone og stor oppakning. Jeg er 187 og sad fint. Den kostede stort set intet
> i rep (intet gik i stykker i min tid udover service)
>
> Med kåbe så den faktisk ok ud,
>
> Jeg har ikke tjekket brugtpriser, men dengang (nogle år siden nu) fik jeg 30k
> for den da jeg solgte...

Det var også den jeg tog kortet på, havde du monteret et andet styr på,
fordi jeg synes ikke kørestillingen var så god.

Mvh
Rune



Rune Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-09-06 10:12

Richard forklarede den 15-09-2006:
> Rune Jensen wrote:
>
>>> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
> svær
>>> at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2
>>> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue i.
>
>> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også andre
>> modeller?
>
> Egentlig er jeg på linie med Torben, det er sikkert ikke den bedst egnede
> begyndercykel af de nævnte grunde; men hvis du virkelig godt kan lide den,
> kunne du jo ofre en times værskstedstid hos et godt Honda V4-værksted og få
> den set efter. - en aldeles overset mulighed ved mc-køb, i modsætning til
> bilkøb (FDM godt nok men alligevel). Og så kunne du jo bede dem/ham fortælle
> dig hvad alm. service koster. (Nu går vi ud fra, at VFF'en i forvejen er
> sund, og du kører den ordentligt).
>
> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650
> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den sidste
> er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-

Hvilke mærker er de sidste du nævner?

> Men dit budget skal nok løftes over de 40-45 kkr, hvis du skal have et pænt
> eksemplar af de tre. Til 25-30 kkr. er en XBR500 / XBR500S (med egerhjul) et
> oplagt valg - fed lyd, fine køreegenskaber og forbavsende godt træk for en
> 1cyl. mc (Falder du for dens charme kan jeg henvise til et par XBR i
> pænere stand end dem på dba pt. - skriv blot direkte).

Hvor er det egentlig bedst at lede efter brugte MC, dba eller
bilbasen...eller andre steder.

-Rune Jensen



Richard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-09-06 10:26

Rune Jensen wrote:

>> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650
>> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den sidste
>> er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-

> Hvilke mærker er de sidste du nævner?

Honda, hvad ellers

> Hvor er det egentlig bedst at lede efter brugte MC, dba eller
> bilbasen...eller andre steder.

Alle steder - du kan næppe scanne markedet tæt nok ud fra kun et

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Rune Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-09-06 10:40

Richard sendte dette med sin computer:
> Rune Jensen wrote:
>
>>> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650
>>> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den
>>> sidste er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-
>
>> Hvilke mærker er de sidste du nævner?
>
> Honda, hvad ellers

Ok, men jeg kan ikke finde nogle af de nævnte modeller på hverken dba
eller bilbasen
>
>> Hvor er det egentlig bedst at lede efter brugte MC, dba eller
>> bilbasen...eller andre steder.
>
> Alle steder - du kan næppe scanne markedet tæt nok ud fra kun et



Richard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-09-06 13:59

Rune Jensen wrote:

>>>> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650
>>>> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den
>>>> sidste er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-
>>
>>> Hvilke mærker er de sidste du nævner?
>>
>> Honda, hvad ellers

> Ok, men jeg kan ikke finde nogle af de nævnte modeller på hverken dba
> eller bilbasen

Nej, måske, men så meget mere grund til at søge gennem forhandlerne -
start med dem, der annoncerer de steder og gå deres web-site igennem; ikke
alt bliver lagt ind på annoncemarkederne.

En anden god cykel - i mine øjne - med Honda's bomstærke V2-motor, er
VT500 Ascot - den finder du faktisk en af på dba.dk lige nu - eller den
lidt mindre charmerende europæiske VT500(E)...

...og så kunne nogen indvende, at en herhjemme sjælden US-model og af den
alder i det hele taget kan vise sig problematisk at få res.dele til. Og
derfor mindre egnet til især en nybegynder; men der er vi så tilbage ved
afhængigheden af den gode forhandler. Og IMHO er problemet nu ikke så
stort, Honda laver stumper flere år længere end nogen af deres JP
konkurrenter. I værste fald er brugte stumper at få på eBay

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Betina & Charlotte (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Betina & Charlotte


Dato : 16-09-06 00:53

Hej Rune.

Hvad med en Yamaha XJ 600 N eller XJ 600 S?
Min er ihvertfald ikke til salg.

Charlotte
?94 XJ 600 S Diversion

"Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.7aa27d69d0d7bf87.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
> Torben Scheel frembragte:
>> Rune Jensen wrote:
>>> Hej Gruppe
>>>
>>> Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en
>>> motorcykel lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F fra
>>> 1983 som har kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske ikke
>>> det fedeste design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra
>>> tyskland.
>>> Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,- uden
>>> plader og brugt baghjul som skal skiftes.
>>> Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have
>>> noget der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
>>> Er det en god begynder cykel?
>>> Hvordan vurdere I prisen?
>>> Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
>>> Skal den synes ved ejerskifte?
>>> Andre gode råd? :)
>>>
>>> Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
>>> næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
>>>
>> Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.
>
> Hmm ok, men den model ekstistere ikke inde på bilbasen, hvorfor gør den
> ikke det?
>>
>> Det er ikke verdens mest populære maskine (mange har oplevet dårlig
>> smøring af knastaksler, og der er mange af dem = dyrt), så det kan blive
>> svært at få den solgt igen. Modsat har jeg haft en VF750S med samme
>> motor - og den savner jeg stadigvæk lidt. Da jeg solgte min havde den
>> kørt over 100.000 problemfrie km. uden at blive åbnet.
>>
>> Prisen kan måske trykkes lidt, men er egentlig rimelig hvis den er
>> nysynet og ikke har deciderede styrtskader (hvilket man godt kan mistænke
>> når den er omlakeret). Check slid på bremseskiver, dækkenes alder, og at
>> kædekittet er i orden. Og selvf. at den starter og kører godt uden
>> røgskyer.
>>
>> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
>> svær at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2
>> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue
>> i.
>
> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også andre
> modeller?
>
> -Rune Jensen
>
>



Rune Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-09-06 10:18

Betina & Charlotte formulerede lørdag:
> Hej Rune.
>
> Hvad med en Yamaha XJ 600 N eller XJ 600 S?
> Min er ihvertfald ikke til salg.
>
> Charlotte
> ?94 XJ 600 S Diversion
>
> "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.7aa27d69d0d7bf87.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...


Den ser faktisk ret fed ud og der er da nogle pæne eksemplarer på
bilbasen. Hvad er forskellen på N og S?

Mvh
Rune



Betina & Charlotte (20-09-2006)
Kommentar
Fra : Betina & Charlotte


Dato : 20-09-06 22:20

Undskyld det sene svar...
N-modellen er uden kåbe ala cx 500, hvorimod S-modellen er med kåbe og mere
sporty (sportstouring). Jeg aner ikke hvad N og S står for i fagsprog. Det
er en god begyndercykel, men kan også godt bide fra sig.

Hilsen Charlotte

"Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.82a67d69d8fc1770.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
> Betina & Charlotte formulerede lørdag:
>> Hej Rune.
>>
>> Hvad med en Yamaha XJ 600 N eller XJ 600 S?
>> Min er ihvertfald ikke til salg.
>>
>> Charlotte
>> ?94 XJ 600 S Diversion
>>
>> "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
>> news:mn.7aa27d69d0d7bf87.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
>
>
> Den ser faktisk ret fed ud og der er da nogle pæne eksemplarer på
> bilbasen. Hvad er forskellen på N og S?
>
> Mvh
> Rune
>
>



Rune Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-09-06 10:09

Mange tak for hjælpen, jeg vil se på nogle af de mange ideér der er
kommet. Det bliver nok ikke VFF alligevel.
Hvis I har flere bud på gode begynder cykler så sig endelig til :)

Mvh
Rune



Richard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-09-06 10:34

Rune Jensen wrote:

> Mange tak for hjælpen, jeg vil se på nogle af de mange ideér der er
> kommet. Det bliver nok ikke VFF alligevel.
> Hvis I har flere bud på gode begynder cykler så sig endelig til :)

Du bør så se at få prøvet nogle forskellige motortyper for at se, hvilken
du tænder på. Motorkarakteristikken / trækket i fx 2- og 4-cyl. V-motorer
er mærkbart forskellige fra ditto rækkemotorer/parralleltwins. Og 3cyl. er
vel noget midt imellem, 6-cyl. næppe relevant her

Mit forslag bundede i, at jeg troede du havde valgt VFF'en for dens
anderledes motorkarakteristik ifht fx en GS eller XJ Er de brugbare,
kan du også kigge efter CB450S eller en nyere CB500.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK




Rune Jensen (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 16-09-06 10:43

Følgende er skrevet af Richard:
> Rune Jensen wrote:
>
>> Mange tak for hjælpen, jeg vil se på nogle af de mange ideér der er kommet.
>> Det bliver nok ikke VFF alligevel.
>> Hvis I har flere bud på gode begynder cykler så sig endelig til :)
>
> Du bør så se at få prøvet nogle forskellige motortyper for at se, hvilken du
> tænder på. Motorkarakteristikken / trækket i fx 2- og 4-cyl. V-motorer er
> mærkbart forskellige fra ditto rækkemotorer/parralleltwins. Og 3cyl. er vel
> noget midt imellem, 6-cyl. næppe relevant her
>
> Mit forslag bundede i, at jeg troede du havde valgt VFF'en for dens
> anderledes motorkarakteristik ifht fx en GS eller XJ Er de brugbare, kan
> du også kigge efter CB450S eller en nyere CB500.

Nej slet ikke, jeg spurgte bare fordi jeg havde fået den tilbudt og den
lød billig. Jeg vil bare gerne have noget der "pænt" at se på, billig i
drift/forsikring/reperation og nem at køre. Kan gode lide udseenet på
GS500 med fuldkåbe, synes også XJ 600 N er flot. Så der er nok lidt i
den stil.

Mvh
Rune



Richard (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-09-06 14:02

Rune Jensen wrote:

>> Mit forslag bundede i, at jeg troede du havde valgt VFF'en for dens
>> anderledes motorkarakteristik ifht fx en GS eller XJ Er de brugbare,
kan
>> du også kigge efter CB450S eller en nyere CB500.

> Nej slet ikke, jeg spurgte bare fordi jeg havde fået den tilbudt og den
> lød billig. Jeg vil bare gerne have noget der "pænt" at se på, billig i
> drift/forsikring/reperation og nem at køre. Kan gode lide udseenet på
> GS500 med fuldkåbe, synes også XJ 600 N er flot. Så der er nok lidt i
> den stil.

Ok, så er de 2cylindrede nok generelt billigere i forsikring. Til gengæld
skal du vide, at kåbedele er dyre og går let i stykker, hvis du vælter
eller kører ind i noget - som mange nybegyndere siges at gøre. Så der kan
økonomien hurtigt gå fløjten ifht. en tilsvarende 2cyl. uden kåbe...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Jens Jacob Bager Jen~ (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 16-09-06 14:24

> drift/forsikring/reperation og nem at køre. Kan gode lide udseenet på
> GS500 med fuldkåbe, synes også XJ 600 N er flot. Så der er nok lidt i den
> stil.

Hej Rune

Med en af de to går du ikke galt i byen! Ind i kampen og prøv dem begge. De
er begge billige i drift, går langt på literen og billige i indkøb. De kører
SLET ikke ens! De skal prøves. Forskellen kan du ikke læse dig til i
MC-Revyen.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste