Ultralydsrensning til hjemmebrug
Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-09-06 13:29

Hej,

så lige den her lille ting i et gør-det-selv blad.

http://www.spectacare.com/Ultralyd.htm

Kunne man mon ikke bruge den til karburatorrens også ?
Jeg har læst nogle gange herinde, at det er ret effektivt, men kræves der en
specieltype ultralyd eller lign ?

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-09-06 15:45

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> så lige den her lille ting i et gør-det-selv blad.
>
> http://www.spectacare.com/Ultralyd.htm
>
> Kunne man mon ikke bruge den til karburatorrens også ?

Den er ganske effektiv, ja, men kun til mindre ting og mindre mængder,
ellers er den temmelig dyr i drift.

Rittig

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 13-09-06 19:14

> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Den er ganske effektiv, ja, men kun til mindre ting og mindre mængder,
> ellers er den temmelig dyr i drift.
>
> Rittig
Tænk sig, det var lige det jeg ville lufte i gruppen idag. Men normalt ville
man jo bruge vand, hvad ville man komme i når det er MC dele?

Mange hilsner
charlotte

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 14-09-06 09:22

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Tænk sig, det var lige det jeg ville lufte i gruppen idag. Men normalt
> ville man jo bruge vand, hvad ville man komme i når det er MC dele?

Hæld f.eks. sæbevand (sulfo eller autoshampoo alt efter emne) i, det virker
fantastisk. Undgå dog brændbare væsker, det må man aldrig hælde i
ultralydsbad.

Allan
Aprilia SL1000

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 05:25

Hej
Jeg tror ikke den virker, forstået på den måde at når vi ultralydrenser,
ligger f.eks indsprøjtingsdyser eller kaburator i renseren en halv time.
Så med den afbillede skal man sikkert starte den op rigtig mange gange.

Hygge PD CBR1100t Bosch Odense

Fra : Moller

Dato : 16-09-06 23:04

Poul Dam skrev:

> Jeg tror ikke den virker, forstået på den måde at når vi ultralydrenser,
> ligger f.eks indsprøjtingsdyser eller kaburator i renseren en halv time.
> Så med den afbillede skal man sikkert starte den op rigtig mange gange.

   Jo, den vil nu virke, med de stumper der kan være i den... men den
tager meget lang tid, da det hele ik kan være der.

   Find heller er industribad med varmelegeme på ebay, de er set ned til
omkring 1500Kr. i fornuftigt størelse :)

   VH
   Moller

Fra : Biker Mike

Dato : 27-09-06 22:06

Ultralyds rensere der kan tage lidt mere indhold ses jævnligt på ebay.de til
fornutige priser.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen