Faldgrupper for køb af MC!?
Fra : icjinu

Dato : 13-09-06 11:15

Hejsa!

Jeg har lige fået MC kortet idag! Vil starte med at undskylde over for
de MC'er jeg ikke hilste på imens jeg var oppe til prøve ...

Nå, men nu skal jeg have en MC. Er der nogen der kan fortælle mig hvad
de typiske faldgrupper er med henblik på hovedesageligt det tekniske? Og
hvordan kan man tjekke disse ting? Hvad skal man se efter?

MVH Jakob.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 13-09-06 11:38

icjinu skrev:

> [...]
> de typiske faldgrupper er med henblik på hovedesageligt det tekniske? Og
> hvordan kan man tjekke disse ting? Hvad skal man se efter?

Jeg vil faktisk skyde på at den fejl de fleste begår når de køber
MC er at købe den første de kigger på, jeg har ihvertfald selv lavet
tricket :)

Det er ufatteligt nemt at blive helt blind når man står og kigger på
en mulig første MC og egentligt bare vil have den med hjem med det
samme, men det er en rigtig god ide at tage ud og se på nogle stykker
så du har noget at sammenligne med.

--

Brian Lund Larsen
SV1000S K6

Fra : icjinu

Dato : 13-09-06 14:22

Brian Lund Larsen wrote:

> [...]
> en mulig første MC og egentligt bare vil have den med hjem med det
> samme, men det er en rigtig god ide at tage ud og se på nogle stykker

Det kan jeg godt følge dig i ... Skal se på en imorgen aften... læser
dog det her før jeg skal se på den:
http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Udover det har min ven haft en model magen til. Men du har ret. Jeg skal
lige have det du har nævnt i baghovedet ...

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-09-06 12:10
Fra : Snusken

Dato : 13-09-06 12:29

> Nå, men nu skal jeg have en MC. Er der nogen der kan fortælle mig hvad
> de typiske faldgrupper er med henblik på hovedesageligt det tekniske? Og
> hvordan kan man tjekke disse ting? Hvad skal man se efter?

http://groups.google.com/groups/search?q=faldgruber

/Eric

Fra : eCarlos

Dato : 13-09-06 12:33

"Snusken" <snuske@anywhere.ww> wrote in message news:4507eb6b$0$143>
http://groups.google.com/groups/search?q=faldgruber

> /Eric

Så vil jeg da også være med :)

http://groups.google.com/groups/search?q=dk.fritid.motorcykel+k%C3%B8b+af+mc

og så ellers denne guide fra DMCN er slet ikke så ringe

http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=51

//eCarlos

Fra : Jimmi Bram

Dato : 13-09-06 13:26

> Nå, men nu skal jeg have en MC. Er der nogen der kan fortælle mig hvad de
> typiske faldgrupper er med henblik på hovedesageligt det tekniske? Og
> hvordan kan man tjekke disse ting? Hvad skal man se efter?

Tjek først at cyklen er monteret med to hjul (Helst med gummiet pegene i
retning af asfalten). Efterse derefter at der næsten lige under tanken
forefindes en motor til fremdrift (Gerne med kæde eller rem til det bagerste
tandhjul på motorcyklen). Resten er bagateller og betyder ikke noget.

Nej undskyld, kunne ikke lade være.

Et godt råd jeg brugte da jeg skulle købe min første mc, var at prøve en
masse cykler hos forhandlerne. Bla. for at finde den stil cykel du har det
bedst med. Og så får du en god idé om hvordan forskellige cykler skal lyde
og opføre sig. Typisk er det lidt mere uforpligtigende at tage en tur på en
forhandler cykel, end ved privat fremvisning.

Ellers er der en super guide her:

Choosing your first motorcycle
http://www.helmethairblog.com/tips-and-tricks/choosing-your-first-motorcycle/

Og her

5 things I wish I knew when I bought my first motorcycle
http://www.helmethairblog.com/tips-and-tricks/5-things-i-wish-i-knew-when-i-bought-my-first-motorcycle/

/Jimmi
Triumph Thruxton '06

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-09-06 13:47

Jimmi Bram wrote:
> Typisk er det lidt mere
> uforpligtigende at tage en tur på en forhandler cykel, end ved privat
> fremvisning.

Ikke hos Køge Mc. Der blev han temmelig mopset da jeg ikke fluks gik ind og
købte den efter en prøvetur.

/jim

Fra : icjinu

Dato : 13-09-06 14:24

Jim Andersen wrote:

> Ikke hos Køge Mc. Der blev han temmelig mopset da jeg ikke fluks gik ind og
> købte den efter en prøvetur.
>
> /jim

Køge MC er en tegneserie: check!

Tak.

Fra : icjinu

Dato : 13-09-06 14:24

Jimmi Bram wrote:

> [...]
>
> Og her
>
> 5 things I wish I knew when I bought my first motorcycle

God pointe. Tak