Uheld efter Bakkelukning
Fra : Henrik Damgaard

Dato : 12-09-06 06:39

Øvvv!!!!!!!!!!!!!!
På vejen hjem fra Bakken var der sket et uheld omkring Tårbæk på
strandvejen. Bil og en mc involveret. Det var lige sket da vi kørte forbi,
og det så grimt ud. Håber ikke det var helt så alvorligt med motorcyklisten
som det så ud.
Kunne godt bruge lidt facts. Min datter (19), der kørte foran mig blev noget
rystet.
Vi har lidt svært ved at forestille os, hvordan ulykken er sket. Bil og mc
holdt/lå noget mærkeligt i.fh.t. hinanden.
Ellers en flot aften med masser af lækre indtryk.
mvh
Henrik

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-09-06 09:39

Pt. er politiets døgnrapport ikke opdateret, har ikke kunne finde noget
om det i medierne - men en kammerat fortæller mig at det ikke så ud til
at personen på MC kørte små 100 km/t da en bil kørte ud foran ham.
Han blev slynget 4-5 meter op i luften og ind over bilen...

Han mente ikke at personen på motorcyklen overlever dette uheld - men
lad os alle bede til, at det alligevel ikke er så slemt, som det så ud til!

Kør forsigtigt alle sammen!

/Thomas

Fra : per biker

Dato : 12-09-06 09:53

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Han mente ikke at personen på motorcyklen overlever dette uheld - men
> lad os alle bede til, at det alligevel ikke er så slemt, som det så ud til!

Saa vidt jeg har forstaaet, er det saa ikke bedere at blive slynget
vaek/over bilen istedet for at blive haengende i styret, eller ramme
direkte ind i bilen der er koert ud foran. Ret mig endelig hvis jeg
tager fejl, det er jo vigtig at vi alle laere af saadan haendelser,
ogsaa selv det er forfaerdeligt.

Mine tanker gaar til MC foereren og hans familie.

Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)

Fra : Balfu

Dato : 12-09-06 16:52

det er da altid forfærdeligt når der er nogen der kommer til skade,. men der
er altså også nogen der ber om det, jeg kørte ved siden af en idiot på en
offroader der skulle køre på baghjulet hele tiden, fedt fedt fedt når man
køre blandt flere hundrede motorcyklister, sygopaten var også ved at køre op
i røven på en goldwing, fordi han lige havde fået den op i luften da ham på
goldwingen bremsede, og det var millimeter fra at han rev ham med, hva fan
laver de idioter i sådan et optog, de ved ikke at der er folk der måske lige
skal trække lidt til venstre for at gøre plads for en anden, og så ryger
vedkomed af helved til på grund af sådan en idiot og det er måske ikke de
eneste der ryger med.
Hilsen Flemmong

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-09-06 18:47

"Balfu" <balfu(væk)@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden, og så ryger vedkomed af helved til på grund af sådan en idiot og
> det er måske ikke de eneste der ryger med.

Nåh, man er nok sur, hvad?
Du er ikke bare misundelig fordi du ikke kan få din op? Motorcyklen alstå...

Når der er tilskuere er det da pinligt at køre på begge hjul?!?

Rittig

Fra : tb

Dato : 12-09-06 20:28

> Du er ikke bare misundelig fordi du ikke kan få din op? Motorcyklen
> alstå...
>
> Når der er tilskuere er det da pinligt at køre på begge hjul?!?

a hva ? Hvad er der kommet til dit hoved?

Fra : m0rt3n

Dato : 12-09-06 20:44

> Når der er tilskuere er det da pinligt at køre på begge hjul?!?

ja, det er da alt for fedt at lave wheelier ud af Strandvejen, mens panserne
står og ser på!
-m0rt3n zrx1100

Fra : Denise

Dato : 12-09-06 22:56

m0rt3n wrote:
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
>
> ja, det er da alt for fedt at lave wheelier ud af Strandvejen, mens
> panserne står og ser på!
> -m0rt3n zrx1100

Øv, bare man kunne finde ud af det - men der skal vist mere end en XJ600 til
det haha

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 13-09-06 20:06

Denise wrote:

> Øv, bare man kunne finde ud af det - men der skal vist mere end en XJ600
> til det haha

Overhovedet ikke (og vel slet ikke for sådan en ny model som din) - det er
bare et spørgsmål om at gøre det rigtigt... eller forkerte om man vil ;)
f.eks. at kører i noget langsom trafik på motorvejen, gå et gear ned,
trække ud på afkørselsrampen og give gas... hele hemmeligheden er vist at
man bare skal køre i et gear (eller to) lavere en man regnede med, inden
man gearede ned... men jeg kan ikke beskrive proceduren nærmere, da jeg
ikke lige har haft behov for at gentage "successen" ;)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Sune

Dato : 13-09-06 20:23

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Øv, bare man kunne finde ud af det - men der skal vist mere end en XJ600
> til
> det haha

Slet ikke - jeg har lige set en ung gut lave wheelies på en Suzuki GN250.
Sune

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-09-06 23:45

> "Balfu" <balfu(væk)@city.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nåh, man er nok sur, hvad?
> Du er ikke bare misundelig fordi du ikke kan få din op? Motorcyklen
> alstå...
>
> Når der er tilskuere er det da pinligt at køre på begge hjul?!?
xxxxxxxxxxxxxx
Jeg synes også det er sjovt at spare på forhjulet en gang imellem. Men sgu
da ikke midt mellem så mange cykler. Hvis jeg husker ret var en der prøvede
i Esbjerg for nogle år siden hvor cyklen røg ind blandt tilskurerne???

mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 00:36

> [...]
> alstå...
>
> Når der er tilskuere er det da pinligt at køre på begge hjul?!?

Nårhh man er nok sur , hvad ?
Det plejer sq' da kun at være når "vi" generer Harley'er, du farer op som
trold af en æske !

I øvrigt holder jeg med "Balfu" !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Balfu

Dato : 13-09-06 06:44

> "Balfu" <balfu(væk)@city.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh, man er nok sur, hvad?
> Du er ikke bare misundelig fordi du ikke kan få din op? Motorcyklen
> alstå...
>
> Når der er tilskuere er det da pinligt at køre på begge hjul?!?
>
> Rittig
>Jeg er sådan set lige glad med om du og de andre fjolser ryger på røven og
>smader en masse, det er jeres problem, men det er de uskyldige i tager med
>jer når i ryger på røven, skal i lege så gør det hvor i ikke tar andre med
>i faldet.
Hilsen Flemming.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : OFH

Dato : 13-09-06 19:20

Hvor fucking dum kan man dog være.... Det er sådanne botnakker som giver os
motorcyklister et dårligt ry. Hvis de skal køre så åndsvagt så gør det dog
på et afsides sted uden andre mennesker. Men så kan fjolserne jo
selvfølgelig ikke føre sig frem og vise sig.

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-09-06 21:22

"OFH" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog på et afsides sted uden andre mennesker. Men så kan fjolserne jo
> selvfølgelig ikke føre sig frem og vise sig.

Nemlig, du. Og når ingen ser det, er det jo ikke sjovt.
Næh, wheelierne ind på rådhuspladsen! Mere baghjul i trafikken!

Ses derude med højt løftet hjul - og pote,
Rittig

Fra : AP Skovsen

Dato : 13-09-06 14:02

Henrik Damgaard wrote:
> [...]
> som det så ud.
> Kunne godt bruge lidt facts. Min datter (19), der kørte foran mig blev noget

Jeg ankom efter ulykken var sket, men i ly af en vis faglig kompetence
tilbød jeg min assistance nogenlunde samtidig med at ambulancen ankom.
Det var en kvindelig mc-fører der kolliderede med en bil, de nærmere
omstændigheder kender jeg ikke helt. Angiveligt blinkede bilen ind til
siden, men ombestemte sig og kørte ud igen.
Kvinden på mc havde et par komplicerede brud på lårben og sandsynligvis
også fod, men var stabil da hun blev kørt fra ulykkesstedet.
Hvis du vil vide mere kan du sende mig en mail, synes ikke det er
passende at diskutere i detaljer her på nyhedsgruppen.

--
/Skovsen
Kawasaki Ninja ZX9R

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 13-09-06 15:00

> [...]
> Hvis du vil vide mere kan du sende mig en mail, synes ikke det er
> passende at diskutere i detaljer her på nyhedsgruppen.

Tak
Det var en rigtig god oplysning.
Jeg har snakket med datteren.
Vi skal jo hele tiden lære og huske, at det ikke kun er ens egne egenskaber
som trafikant der bestemmer om man kommer galt afsted.
I øvrigt jævnfør de mellemliggende indlæg.
Jeg var sq også lidt olm over de, der absolut skulle overhale i fjerde
position, men de sparede på forhjul (og bremsemulighed).
Henrik (der har været nede og ligge alvorligt, med egen skyld)