Et billede af den dyre fotograf ...
Fra : feller

Dato : 24-06-01 19:16

for satan - et sort / hvid billede til 1500,- for at køre 75km/t i byen.

Det har sikkert været oppe før, men hvordan beviser de det, når der ikke er
billede af nummerpladen. Jeg mener, de bøder jeg har fået i bil er ikke til
at løbe fra... men er det ikke påstand mod påstand. ??

Selvfølgelig er der sikkert ikke andet at gøre, end at betale ved kasse ET.

Kim

Fra : Jakob D

Dato : 24-06-01 20:04

feller <kmf@fjeRNbartels.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h5aln$5up$1@sunsite.dk...
> [...]
ET.

> Kim
>

> De skal jo ligesom ha` din nummerplade, ellers er der jo ingen steder at
sende bøden hen!!!!

En anden løsning ville være at køre lidt stærkere, så oplever du ikke
problemet.......he he......

MVH jakob

Fra : boe

Dato : 24-06-01 20:32

feller <kmf@fjeRNbartels.dk> wrote in message
> Det har sikkert været oppe før, men hvordan beviser de det, når der ikke
er
> billede af nummerpladen.

De kan bevise hvilken MC der er tale om, fordi betjenten, som betjener (det
er ikke fordi han "betjener" at han hedder en betjent videokameraet har
vendt sine øjne (og ansigt) om, idet du passerede ham. Han har så aflæst din
MC´s nummerplade. Det er der ikke nogen kunst i.
Der sker nu det, at du få tilsendt et brev fra politiet hvori du anmodes om
at oplyse førerens navn. I brevet vil der også stå, at du ikke har pligt til
at oplyse dette navn hvis ENTEN du selv var fører ELLER du som ejer har
overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre dette. Jeg
foreslår derfor, at du svarer politiet pænt og høfligt og at du i dit svar
skriver, at du ikke mener du har pligt til at opgive navnet på føreren under
henvisning til én af de to ovenstående undtagelser. Selvfølgelig under
forudsætning af, at du ikke kan genkendes på fotoet!
Derefter afventer du nærmere.

Og nu kommer der en masse indlæg her i gruppen om "vær nu en mand, tag din
straf o.s.v" Bestem selv hvad du vil gøre...

Bo, VF1000F

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 24-06-01 22:52

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev
> [...]
under
> henvisning til én af de to ovenstående undtagelser.

Det gjorde jeg for et års tid siden. Efterfølgende troppede en betjent
op hjemme hos mig for at få mig til at svare på, hvorvidt det var mig
eller en anden, der havde kørt mc'en. Jeg fik en forklaring, der lød
noget i stil med, at jeg havde misforstået min pligt mht at oplyse, hvem
føreren var, og at det var jo også lidt kryptisk udformet osv. Jeg endte
med at betale, fordi jeg ikke lige havde overskud til at gøre en sag ud
af det.

Til gengæld endte Uffe R.B. Andersen i retten med en tilsvarende bøde.
Kort fortalt dømte dommeren ham til en bøde på 500 kr. for ikke at ville
oplyse, hvem der ejede mc'en...hvis jeg ellers husker korrekt. Ellers
søg i de gamle indlæg, hvor sagen er omtalt.

--
Susanne

Fra : boe

Dato : 25-06-01 07:03

"Susanne Lund Pedersen" <susanne@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
> oplyse, hvem der ejede mc'en...hvis jeg ellers husker korrekt. Ellers
> søg i de gamle indlæg, hvor sagen er omtalt.

Du husker ikke korrekt. Uffe nægtede, at der var tale om hans mc. Han har
været i retten for at få fastslået ejerskabet. Sagen er altså ikke
sammenlignelig....
Mht. at politiet tropper op - tjah, det ville jeg da også gøre, hvis jeg var
sagsbehandlende betjent, går den så går den. På Uffes hjemmeside ligger en
kopi af brevet fra politiet. Heraf fremgår også tydeligt, at du ikke havde
pligt til at oplyse førerens navn:
http://www.twe.net/pics/breve/20000816-frbpol-s1.jpg

Bo, VF1000F