Så skete det igen....
Fra : Kaare Damgaard

Dato : 24-06-01 15:28

Min GS'er blev ødelagt af en eller flere idioter med en knibtang.
Vedkommende har fjernet MC garagen og klippet alt hvad der kunne klippes
over, dvs...
koblingskabel, bremsekabel foran og bagpå osv...
Bagefter har vedkommende pænt sat MC garagen på igen!!!

Hvad ##### sker der med folk! Tidligere har jeg fået ridset min tank med et
nøgle! Nu må jeg have den på trailer til forhandleren igen.

Arrige hilsner

Kaare

Fra : Anders Majland

Dato : 24-06-01 15:45

"Kaare Damgaard"
> Min GS'er blev ødelagt af en eller flere idioter med en knibtang.

Fandme surt ikke at kunne have sine ting i fred. Man kan til nød forstå et
brugstyveri, men sådan en gang hærværk kan vel kun bunde i misundelse...

/Anders - Ramt af hærværk og/eller tyveri forsøg 3 gange siden 97 i Valby.

PS Hvor i landet ?

Fra : Kaare Damgaard

Dato : 24-06-01 16:01

I Århus..den stod uden for min hoveddør på ringgaden!

Fra : Thomas Lund

Dato : 24-06-01 17:31

Jeg har en kammerat der også bor på ringgaden i Århus, hans egen cykel holder
ikke der, men han bliver jævnligt chikaneret af andre beboer der mener han kører
for stærkt, larmer for meget, holder ulovligt parkeret, o.s.v.
Det kunne da godt virke som om der er nogen der har et horn i siden på dig også?

/Thomas

Fra : Thomas

Dato : 25-06-01 14:05

"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> wrote in message
> [...]
> for stærkt, larmer for meget, holder ulovligt parkeret, o.s.v.
> Det kunne da godt virke som om der er nogen der har et horn i siden på dig

Tja måske larmer han for meget og kører for stærkt. who knows? i don't.. men
ulovligt parkeret?
HA! næppe. Med de regler der er for parkering af mc her i landet, så er det
sikkert snarre hans naboer der ikke fatter at man ikke SKAL holde ude på
vejen :-/

Fra : Thomas W.

Dato : 24-06-01 21:08

"Kaare Damgaard" <kaare@gigabyte.dk> wrote in message
> I Århus..den stod uden for min hoveddør på ringgaden!

Er det sukien (tror jeg) lige overfor Handelshøjskolen ? / På hjørnet af
Viborgvej ?
Hvis ja, er det da et temmeligt åbent og trafikeret sted at begå den slags
dumheder. De bliver sgu frækkere og frækkere.

/Thomas W.

Fra : Christian Raaby

Dato : 24-06-01 22:05

Forbandede møgdyr!!!
Hvor mange gange er det sket?
De penge du har betalt for kabler, bremseslanger, etc. og nu skal betale
igen, kunne være gået til en alarm. Selvfølgelig gør det ikke cyklen
usårlig, men det kan da være, at det skræmmer idioterne væk. Desuden
påkalder den sig opmærksomhed, så eventuelle vidner bliver klar over at der
sker noget ulovligt.
Du har min dybeste medfølelse, og da jeg selv bor i Århus C. er jeg ret
bekymret.
Jeg fik monteret en Spyball alarm her i weekenden, så nu håber jeg, at den
er pengene værd.
Håber du finder gerningsmanden!

Mvh.
Christian
TL1000S

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 25-06-01 06:42

> Jeg fik monteret en Spyball alarm her i weekenden, så nu håber jeg, at den
> er pengene værd.

Overvejer at montere et højspændingsanlæg på min. Sådan et kan fås hos
Harald Nyborg for 300-400 Kr og kører på 12 volt. Så en diskret ledning op
til
styret, og vupti bror lort får 20000 volt gennem sig når han piller ved
styret.

MVH Anders ( AREA51 )

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-06-01 08:09

> [...]
> til
> styret, og vupti bror lort får 20000 volt gennem sig når han piller ved

Vi venter på en testrapport i løbet af en uges tid ....

/A

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 25-06-01 09:53

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" wrote:

> Vi venter på en testrapport i løbet af en uges tid ....
>
> /A

Skal jeg bare sende asken i en konvolut?? ))

Anders

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-06-01 10:49

> Skal jeg bare sende asken i en konvolut?? ))

Nej hellere noget "live-video" Det kan så også sælges til diverse lokal tv
stationer og bruges i en kriminalpræventiv oplysningskampagne ...

Men ideen er da ikke helt dum. Hvis man nu kombinerer et "højspændingsanlæg"
med et fjernbetjent relæ (i.e. 100dm fra www.conrad.com for et beregnet til
dørlåse) kommer man ikke selv i stødet ...

Hvad bruger sådan et "højspændingsanlæg" af strøm ?
Er det sådan et der er beregnet til el-hegn ?

/A

Fra : Foo Bar

Dato : 25-06-01 11:29

> [...]
> dørlåse) kommer man ikke selv i stødet ...
>
> Hvad bruger sådan et "højspændingsanlæg" af strøm ?
> Er det sådan et der er beregnet til el-hegn ?

Uden at være juridisk begavet, skal jeg liiiige skynde mig at mane til
besindighed *inden* I installerer potentielt livsfarlige
tyveri-'sikringer' - hvor herlig tanken om en død/forkrøblet MC-tyv end
måtte synes...

Strafferammen er (så vidt jeg kan forstå!) op til 4 års fængsel, hvis
man 'uforvarende' skulle komme til at medvirke til at en MC-tyv med
pace-maker/dårligt hjerte stiller træskoene...

Godt nok er jeg glad for min MC - men jeg sidde 4 år i fængsel for den!?
Næppe! Så hellere finde på andre finurlige løsninger.

I mellemtiden kan man undres over andres lande relativt liberale
indstillen til sikring af ejendom - se f.eks. den Sydafrikanske
bil-flammekaster - der efter sigende skulle være effektiv overfor
car-jackings...
http://www.cnn.com/WORLD/africa/9812/11/flame.thrower.car/

crufty/CBR600F2

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-06-01 12:02

> Strafferammen er (så vidt jeg kan forstå!) op til 4 års fængsel, hvis
> man 'uforvarende' skulle komme til at medvirke til at en MC-tyv med
> pace-maker/dårligt hjerte stiller træskoene...

Harald Nyborg har slået sig op på diverse til "landet". Derfor spørgsmålet
om det er et elhegn Sune-Jensen har kig på.
Hvis det blot er noget som det der bruges til el-hegn, burde et simpelt
advarsel som dem der sidder på elektriske hegn være nok. De er vel heller
ikke særligt farlige, men blot ubehagelige at røre ved (Medmindre man tisser
på dem ... )

> Sydafrikanske bil-flammekaster - der efter sigende skulle være effektiv
overfor
> car-jackings...

Jeg vill være bange for lakken selvom de forsikrer at den kan holde til det

Jeg har også overvejet en simplere løsning. Min parkering er synlig fra min
lejlighed .Skifte min nuværen alarm ud med en med "trådløs beeper" .Og så
montere den sammen med en flash i mit vindue. Måske det kan få nogle de
"nysgerrige" til at fortrække hvis de tror at de bliver fotograferet ... (Da
den holder ud til offenlig vej, må jeg ikke filme med et fast
overvågningskamera selvom det ville være ligesånemt...

Men løsningen bliver nok at flytte på landet, så der kan bliver råd til en
ordentlig garage (med hus og have)

/A

Fra : Big

Dato : 27-06-01 11:59

Når det ikke er ulovligt f
or landmænd at have strømførende hegn, og mig bekendt er ingen landmand dømt
fordi folk kommer til skade ved at røre deres hegn. SÅ må det samme gælde en
strømførende MC.

Fra : Thomas

Dato : 27-06-01 14:16

> [...]
dømt
> fordi folk kommer til skade ved at røre deres hegn. SÅ må det samme gælde

Hvis du stiller den på offentlig vej/fortorv, så er det naturligvis ikke
lovligt. Hvis den står på privat område og strømmen ikke ligefrem giver
skader på pilfingre, så er det sikkert i orden.

På den anden side, så er en tazer, som kan købes i tyskerland til
selvforsvar, ikke lovlig i danmark, så...

Fra : Big

Dato : 27-06-01 11:59

Fra : Big

Dato : 27-06-01 12:01

Landmænd får jo ikke fængsel eller noget , hvis dumdristige folk rører deres
højspænding hegn, så kan vi andre jo heller ikke dømmes hvis en idiot rører
vores mc.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 25-06-01 13:31

> [...]
> dørlåse) kommer man ikke selv i stødet ...
>
> Hvad bruger sådan et "højspændingsanlæg" af strøm ?
> Er det sådan et der er beregnet til el-hegn ?

Ja det var sådan et jeg har tænkt på. I kataloget står der at det holder op til
et halvt år på et batteri. Så man burde ha'
power nok hvis det bare er over natten.
Anders

Fra : Jakob D

Dato : 24-06-01 15:44

Kaare Damgaard <kaare@gigabyte.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h4t1p$kfd$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
et
> nøgle! Nu må jeg have den på trailer til forhandleren igen.

Sikke nogle svin........utroligt!!!
Men hvorfor til forhandler med den, skift dem dog selv....

Jakob

Fra : Kaare Damgaard

Dato : 24-06-01 16:03

Jeg kan ikke overskue at skifte det. Jeg er ikke den store MC mekaniker, og
vi snakker alle mulige kabler til startspære, bremsevædske osv...