Renault Megane med startproblemer
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-10-06 19:03

Hejsan

Har en i øvrigt velfungerende Renault Megane St.Car 1,6 16V RXT fra 2000.
De seneste tre måneder har den taget røven på mig fire gange, ved ikke at
ville starte.
Nøglen i, tænding på, venter til de fleste lamper slukker og forsøger så at
starte bilen. Starteren tørner og der er masser af både benzin og strøm på
dytten, men den starter bare ikke.
Har prøvet at "motionere startspærren" ved at lukke og åbne med
fjernbetjeninegn, men der er ikke noget at gøre når den har taget
beslutningen om ikke at ville starte.
Jeg kan så vente nogle timer, for det meste 6-8 timer da jeg jo er nødt til
at tage bussen, men når jeg kommer hjem kan jeg sætte mig ind, dreje nøglen
og så springer den i gang.

Nogle af jer der har en ide om hvad der kan være galt ?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 19:29

"Henrik Pedersen" <henrik.kirneh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nøglen
> og så springer den i gang.
>
> Nogle af jer der har en ide om hvad der kan være galt ?

El-fejl .......
Kan være lige fra stik ved motorstyring til startspærre til relæ til
benzinpumpe........er svært at sige præcist.

--
Tom

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-10-06 20:04

Nogle tips til mulig fejlsøgning ?

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 20:43

> Nogle tips til mulig fejlsøgning ?

Kan du høre om benzinpumpen snurrer i et par sekunder lige når du sætter
tænding på?

Er der nogen advarselslamper der blinker eller indikerer fejl i
motorstyring?

Prøv at åbne sikringskasse hvor der sikkert også sidder nogle relæer til
forskellige ting. Tag relæerne ud og ind af soklerne nogle gange for at
slide ir af stikkene

Smid bilen ind til peugeot

--
Tom