|
| Ild i udstødningen Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-10-06 11:43 |
|
Jeg har helt glemt ... men nu har jeg jo lejligheden.
På vores tur sydpå kørte vi forbi en brændende lastbil. Det så meget mystisk
ud. Bag ved førerhuset var der en rund kugle af flammer. Jeg undrede mig
meget over dette syn.
Senere på turen måtte vi køres på værksted med defekt kilerem, og her fik
jeg spurgt til hvad det var vi havde set. Men nu vil jeg delagtiggøre jer i
det ved at høre de "kloge" :) lastbilpiloter her i gruppen om de ved noget
om den slags.
--
Per, Esbjerg
| |
Anders (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 02-10-06 14:32 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:4520ed1d$0$20291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har helt glemt ... men nu har jeg jo lejligheden.
>
> På vores tur sydpå kørte vi forbi en brændende lastbil. Det så meget
> mystisk ud. Bag ved førerhuset var der en rund kugle af flammer. Jeg
> undrede mig meget over dette syn.
>
> Senere på turen måtte vi køres på værksted med defekt kilerem, og her fik
> jeg spurgt til hvad det var vi havde set. Men nu vil jeg delagtiggøre jer
> i det ved at høre de "kloge" :) lastbilpiloter her i gruppen om de ved
> noget om den slags.
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Jeg gætter på det har været en Renault.
Findes der andre franske lastbiler
Mvh
Anders - der selv med glæde kører fransk
| |
Allan Møller (03-10-2006)
| Kommentar Fra : Allan Møller |
Dato : 03-10-06 15:19 |
|
> På vores tur sydpå kørte vi forbi en brændende lastbil. Det så meget
> mystisk ud. Bag ved førerhuset var der en rund kugle af flammer. Jeg
> undrede mig
Får vi at vide hvad der var galt ?
Allan
| |
Per Henneberg Kriste~ (03-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 03-10-06 21:02 |
|
Allan Møller wrote:
>> På vores tur sydpå kørte vi forbi en brændende lastbil. Det så meget
>> mystisk ud. Bag ved førerhuset var der en rund kugle af flammer. Jeg
>> undrede mig
> Får vi at vide hvad der var galt ?
En af lastbilspiloterne må frem i skoene :)
--
Per, Esbjerg
| |
Allan Møller (04-10-2006)
| Kommentar Fra : Allan Møller |
Dato : 04-10-06 19:35 |
|
>> Får vi at vide hvad der var galt ?
>
> En af lastbilspiloterne må frem i skoene :)
Ok - jeg forstod bare at du havde fået svaret på det værksted du var inde
på.
Allan
| |
Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-10-06 07:37 |
|
Allan Møller wrote:
>>> Får vi at vide hvad der var galt ?
>>
>> En af lastbilspiloterne må frem i skoene :)
>
> Ok - jeg forstod bare at du havde fået svaret på det værksted du var
> inde på.
No, jeg fik det at vide af en af ADAC´s konkurrenter :)
Der er åbenbart ingen lastbilchauffører her, der vil skrive om det, så jeg
kan fortælle at vedkommende fortalte at det pga en motordefekt (turbo)
sendes olie ud i udstødningen. Den brænder så - og det ender som regel med
at hele lastbilen brænder, fordi den er ret umulig at slukke, den brand i
udstødningen. En ildslukker hjælper nul og niks.
--
Per, Esbjerg
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-10-06 07:45 |
|
Per Henneberg Kristensen skriver:
>
> Der er åbenbart ingen lastbilchauffører her, der vil skrive om det, så jeg
> kan fortælle at vedkommende fortalte at det pga en motordefekt (turbo)
> sendes olie ud i udstødningen.
Det ses jævnligt på lokomotiver ovre i "United bluff"
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-10-06 08:28 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:
>>
>> Der er åbenbart ingen lastbilchauffører her, der vil skrive om det,
>> så jeg kan fortælle at vedkommende fortalte at det pga en
>> motordefekt (turbo) sendes olie ud i udstødningen.
>
> Det ses jævnligt på lokomotiver ovre i "United bluff"
Jeg forstår bare ikke lige at den smule olie kan brænde så meget?
--
Per, Esbjerg
| |
Torben Scheel (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-10-06 08:44 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg forstår bare ikke lige at den smule olie kan brænde så meget?
>
Det er hele motorsumpens indhold der kommer den vej så vidt jeg forstår.
Hvad kan sådan en have - 15-20 liter?
--
vh
Torben
| |
Morten Trab (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Morten Trab |
Dato : 06-10-06 17:12 |
|
On Fri, 06 Oct 2006 09:44:28 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>Hvad kan sådan en have - 15-20 liter?
Det kommer helt an på motor type og størrelse...
Mener den Scania jeg kører i kan have omkring 18 liter...
Mvh. Morten
| |
Finn Guldmann (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-10-06 18:13 |
|
Torben Scheel skrev:
>> Jeg forstår bare ikke lige at den smule olie kan brænde så meget?
> Det er hele motorsumpens indhold der kommer den vej så vidt jeg forstår.
> Hvad kan sådan en have - 15-20 liter?
>
Nærmere det dobbelte.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-10-06 09:56 |
|
Per Henneberg Kristensen skriver:
>
> Jeg forstår bare ikke lige at den smule olie kan brænde så meget?
Lejet på en turbo er typisk oliekølet, når nu en turbo revner så fosser
olien bare ud i udstødningen....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-10-06 10:16 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:
>> Jeg forstår bare ikke lige at den smule olie kan brænde så meget?
> Lejet på en turbo er typisk oliekølet, når nu en turbo revner så
> fosser olien bare ud i udstødningen....
Hmm - det ku´ være man skulle sætte farten lidt ned :)
--
Per, Esbjerg
| |
Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 06-10-06 10:20 |
| | |
Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 06-10-06 14:32 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:
>> Hmm - det ku´ være man skulle sætte farten lidt ned :)
> Flammer ud af udstødningen er de sejt
Ja, det er først et problem hvis de bliver ved med at være der når man
holder stille :)
--
Per, Esbjerg
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-10-06 16:11 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Ja, det er først et problem hvis de bliver ved med at være der når man
> holder stille :)
Hvorfor dør ilden ikke på grund af iltmangel hvis man slukker motoren?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Morten Trab (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Morten Trab |
Dato : 06-10-06 17:11 |
|
On Fri, 6 Oct 2006 17:10:39 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:
>Hvorfor dør ilden ikke på grund af iltmangel hvis man slukker motoren?
I den ene ende af udstødingen er hele verden ;) Mon ikke det er der
ilten kommer fra :D
Mvh. Morten
| |
Hans Paulin \(6310\) (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 06-10-06 18:41 |
|
Morten Trab skrev:
> I den ene ende af udstødingen er hele verden ;) Mon ikke det er der
> ilten kommer fra :D
Så var det vel bare at sætte træskoen for hullet!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Finn Guldmann (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-10-06 18:15 |
|
Hans Paulin (6310) skrev:
>> I den ene ende af udstødingen er hele verden ;) Mon ikke det er der
>> ilten kommer fra :D
> Så var det vel bare at sætte træskoen for hullet!?
>
Godt nok har man en stor levefod, men ikke så stor.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Finn Guldmann (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-10-06 18:06 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> Der er åbenbart ingen lastbilchauffører her, der vil skrive om det,
>>> så jeg kan fortælle at vedkommende fortalte at det pga en
>>> motordefekt (turbo) sendes olie ud i udstødningen.
>> Det ses jævnligt på lokomotiver ovre i "United bluff"
> Jeg forstår bare ikke lige at den smule olie kan brænde så meget?
>
Det er 25-35 l motorolie du snakker om.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Finn Guldmann (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-10-06 18:04 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> På vores tur sydpå kørte vi forbi en brændende lastbil. Det så meget
>>> mystisk ud. Bag ved førerhuset var der en rund kugle af flammer. Jeg
>>> undrede mig
>> Får vi at vide hvad der var galt ?
> En af lastbilspiloterne må frem i skoene :)
>
Der brænder biler hver dag, så du må komme med noget mere konkret.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?
| |
Per Henneberg Kriste~ (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 08-10-06 20:52 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>> På vores tur sydpå kørte vi forbi en brændende lastbil. Det så
>>>> meget mystisk ud. Bag ved førerhuset var der en rund kugle af
>>>> flammer. Jeg undrede mig
>>> Får vi at vide hvad der var galt ?
>> En af lastbilspiloterne må frem i skoene :)
> Der brænder biler hver dag, så du må komme med noget mere konkret.
Det eneste jeg kan fortælle dig er det jeg har fortalt: En rund ildkugle ud
af udstødningen. ½ - 1 time efter var der stadig advarsler om en brændende
lkw på trafikradioen. Den slags skulle være umulige at slukke ..
--
Per, Esbjerg
| |
|
|