Mercedes prob. hjælp søges...
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 01-10-06 15:05

Hejsa...
Jeg har en W124 200D fra 90
Der er problemer med et par småting, så hvis der sider nogle "kloge hoveder"
må de gerne melde ind.

1. Nakkestøtter bag.

Mine nakkestøtter kunne ikke låse når man ville have dem op. Jeg pillede
beslagene ud og filede og justerede lidt så de nu kan låse. Så langt så
godt...
Når de er slået op og man vil have dem ned igen, er det kune den ene der
klapper ned, og først efter lang med tryk på knappen(med motoren igang). Den
anden forbliver oppe. Hvis jeg piller slangen af på vacumdåsen ved
nakkestøtten og suger med munden falder den ned som den skal. Det er som om
der ikke er vacum nok. Jeg har prøvet at suge i slangen og her virker det
ikke som om den er utæt.
Når jeg endelig har fået dem ned kan de ikke låse igen, som om den holder på
vacumet. For at få dem til at låse skal jeg afmontere og montere slangen
igen.
Er der nogle der ved hvordan det vacum styrres...?

2. Varme i kabinen
Jeg har ikke nogen varme i kabinen med mindre motoren kører over ca. 2200
omd.
Når jeg måler på cirkulationspumpen i tomgang er der plus i begge ledninger.
Jeg har mistænkt min duoventil for at være defekt da det kun virker som om
det er den ene der åbner.
Kan den have indflydelse på cirkulationspumpen?
Der er ikke så længe siden jeg skiftede varmereguleringen inde i kabinen.
Nogle forslag...?

Det var vist alt for nu.(finder nok på noget mere senere)

Mvh
Kenneth