Webasto Dieselfyr
Fra : Propellen

Dato : 01-10-06 12:53

Min dejlige webasto virker ikke mere...

ThermoTop Z med T100 fjernbetjening.

Ingen sikringer sprunget, alle forbindelser er ok og batteri er opladet.
Når jeg starter fyret, enten på ur eller fjernbetjening sker der ikke
noget. Kommer godt nok symbol i begge dele, som om at det kører. For en
uges tid siden startede det, men kun med forblæsning/gennemluftning og
ingen "ild" og nu sker der ikke en skid. Nogen der har en idé om, hvad
man skal fejlsøge på?
Oliepumpen virker, det har jeg lige testet.
Hvad mon et tjek hos et værksted vil koste? De kan vist udlæse fejlkoder...

På forhånd tak.
--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Steen Andersen

Dato : 02-10-06 15:58

> Hvad mon et tjek hos et værksted vil koste? De kan vist udlæse
> fejlkoder...

- ikke alverden. Mit eberspächer havde samme symptomer, det var gløderøret
(tændelektroden) der skulle skiftes. Det kostede vist ca. en tusse. Gå til
et disel-elektroværksted, de er dygtige og imho ikke dyre.

Hvor i verden er du?

-Steen

Fra : Propellen

Dato : 03-10-06 13:08

Steen Andersen skrev:

> [...]
> (tændelektroden) der skulle skiftes. Det kostede vist ca. en tusse. Gå til
> et disel-elektroværksted, de er dygtige og imho ikke dyre.

Aalborg - Det bliver smidt ned til Ketner eller NDE tror jeg. Det vil
ihvertfald ingenting..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-10-06 08:30

Propellen wrote:

> Aalborg - Det bliver smidt ned til Ketner eller NDE tror jeg. Det vil
> ihvertfald ingenting..

Allerede for 20 år siden havde Eberspächer en dims med nogle dioder der
blinkede alt efter hvad der var galt. Det er nok mere avanceret i dag og
forhandleren har nok sådan en dims, så han kan sige dig det ret hurtigt.

Måske skulle du overveje at købe sådan en dims? Jeg havde vældig fornøjelse
af den til min Eberspächer...

--
Per, Esbjerg