Mercedes-Benz W210 - rust
Fra : Stephan Aller, OZ2U

Dato : 30-09-06 19:07

Min gamle trofaste Merceds-Bens 250 TurboDiesel fra 1988 er solgt og jeg
skal i nær fremtid ud og se på en W210 E300diesel Avantgarde. Jeg har dog
hørt en del mht. rustproblemer på denne model og ville gerne høre fra lidt
kyndige, HVOR rustproblemerne egentlig er. Jeg har forstået at forbroen er
udsat område såvel som dørene der ikke var sealet ordentligt. Denne bil har
fået skiftet alle døre samt for- og bagklap for 2 år siden og burde vel ikke
have de probelemer eller hvad??

Håber på nogle personer er klogere end jeg er

Stephan Aller

Fra : Martin Kiefer

Dato : 30-09-06 23:36

"Stephan Aller, OZ2U" <spoerg_mig@om.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min gamle trofaste Merceds-Bens 250 TurboDiesel fra 1988 er solgt og jeg
> skal i nær fremtid ud og se på en W210 E300diesel Avantgarde. Jeg har dog

Hvis det skal være en E-klasse, hvorfor så ikke kigge på en W211 istedet?
Den har ikke de problemer med rust som W210'eren og for den sags skyld W202
og W203 også havde.

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvordan bilen har det efter at døre er
skiftet med henblik på rust. Men jeg er ret sikker på at MB ikke længere
laver det pr. kulance og hvis problemet opstår kan det godt gå hen og blive
en rigtig dyr fornøjelse.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-10-06 00:06

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis det skal være en E-klasse, hvorfor så ikke kigge på en W211 istedet?
> Den har ikke de problemer med rust som W210'eren og for den sags skyld

W211 har heller ikke vært fri for problemer dessverre, "jo nyere, jo bedre".
Flott bil med en god "feeling", men dessverre ikke det samme hav av plass
som i W210.

Vurderte W210 som etterfølger til min ´87 W124 260 E, men slo det raskt fra
meg.
Endte i stedet opp med W140 S-klasse, og har ikke angret på det ennå...

--
Michael Nielsen
1991 Mercedes-Benz W140 400 SE

www.mercefreaken.com

Fra : Uni Bull

Dato : 01-10-06 12:33

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg er ret sikker på at MB ikke længere laver det pr. kulance og hvis
> problemet opstår kan det godt gå hen og blive en rigtig dyr fornøjelse.

MB laver det stadig pr. kulance hvis bilen er mindre end seks år gammel.
Jeg har netop fået lavet lidt småpletter på min W203 og den fyldte seks
år den 21. august. Jeg indleverede bilen den 14. august...

God service!

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 01-10-06 18:02

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har netop fået lavet lidt småpletter på min W203 og den fyldte seks
> år den 21. august. Jeg indleverede bilen den 14. august...

Den lader vi lige stå et øjeblik... Du har en bil til vel en million? og så
er det god
service at de laver rust efter 6år??

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 14:44

> [...]
> vel ikke have de probelemer eller hvad??
>

> Håber på nogle personer er klogere end jeg er

Det skulle ikke være noget problem, der hvor det er lavet. Men resten af
problemstederne... ja, der skal du altså passe på.
Prøv at finde en der har fået skiftet det hele.. det skulle ikke være
umuligt (jeg har ihvertfald lige købt sådan én

Mvh Tommy

Fra : Leo_Jensen

Dato : 02-10-06 14:52

TBJ wrote:
> [...]
> Prøv at finde en der har fået skiftet det hele.. det skulle ikke være
> umuligt (jeg har ihvertfald lige købt sådan én

Motor og sæder kan vel godt bruges igen ?

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 15:47

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Motor og sæder kan vel godt bruges igen ?

Jeg formoder du glemte en smiley?

Ihverfald er det "kun" rust problemer der plager MB ejere. Ellers er bilerne
jo i en rigtig god kvalitet.
(Men deres rustproblemer skulle de dælme også skamme sig over - hvorfor
fanden galvaniserer de ikke??)

Mvh Tommy
Glad MB ejer

Fra : Stephan Aller, OZ2U

Dato : 02-10-06 17:42

Tak for alle jeres svar.

Jeg tager nu min mekaniker med til "Jydeland" på søndag og han burde kunne
hjælpe mig lidt på vej.

Stephan Aller, glad MB-ejer