Ved højresving.
Fra : BJ

Dato : 30-09-06 15:19

Giv for så vidt mulig aldrig (motoriserede) cyklister chance for at komme
højre om, når du skal svinge til højre.

Hold dig tæt ved kantstenen!

http://ekstrabladet.dk/112/article229074.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 15:33

> Giv for så vidt mulig aldrig (motoriserede) cyklister chance for at komme
> højre om, når du skal svinge til højre.
>
> Hold dig tæt ved kantstenen!
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article229074.ece

"Glædeligt" at klippekortsordningen også kan ramme moderen til loven.

--
Tom
(O klip

Fra : Thomas H.

Dato : 30-09-06 16:05

> "Glædeligt" at klippekortsordningen også kan ramme moderen til loven.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor det skulle give et klip, hvis du kører en ned
i et højresving er det vel betinget frekendelse på stedet?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-10-06 02:23

Den Sat, 30 Sep 2006 17:05:21 +0200 sendte "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> følgende røgsignaler:

>Jeg kan slet ikke se, hvorfor det skulle give et klip, hvis du kører en ned
>i et højresving er det vel betinget frakendelse på stedet?

For den almindelige pøbel, ja....

Min far skulle op til en orienterende køreprøve, da han for en del år
siden kom til at snitte en fodgænger med bilen, da han drejede fra en
skyggefuld gade til en gade hvor solen stod lavt ind.

Og da man vel har skærpet sanktionerne siden hen, burde denne her også
give mindst én tur i en skolevogn.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-09-06 15:35

On Sat, 30 Sep 2006 16:18:49 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Giv for så vidt mulig aldrig (motoriserede) cyklister chance for at komme
> [...]

Motoriseret eller ej.

Man skal ikke lade noget som helst komme på højre side af én, hvid det
kan undgåes.

Sateme godt at 98% af min kørsel er på motorvej.

De sidste 2% er sumpene vest for Vejle, når jeg skal til og fra
Billund. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-06 16:09

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Sateme godt at 98% af min kørsel er på motorvej.
> De sidste 2% er sumpene vest for Vejle, når jeg skal til og fra

Du har måske din egen til-/fra-kørsel til motorvejen?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-09-06 16:16

On Sat, 30 Sep 2006 17:08:37 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Du har måske din egen til-/fra-kørsel til motorvejen?

>--

Næh, hvad mener du?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-06 17:15

Folmer Rasmussen skrev:
> Næh, hvad mener du?

"Sateme godt at 98% af min kørsel er på motorvej."

Her oplyser du at du kører 98% på motorveje.

"De sidste 2% er sumpene vest for Vejle, når jeg skal til og fra
Billund. *LOL*"

Og her oplyser du at det der ikke sker på motorveje foregår mellem Vejle
og Billund.

Du (og/eller firma) skulle vel ikke være flyttet til Hovedlandet?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-09-06 20:16

On Sat, 30 Sep 2006 18:14:58 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>og Billund.
>
>Du (og/eller firma) skulle vel ikke være flyttet til Hovedlandet?

Har du nogensinde hørt om Billund Lufthavn?

Har du nogensinde hørt at jeg har omtalt at jeg kører en del flyfragt
(aircargo)?

Der modtages og afsendes store mængder af dette i Billund.

Hvis jeg skal passe mit arbejde, er jeg nødt til at køre både til og
fra Billund. Hvis det da ikke gør dig noget? )))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-06 20:31

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Hvis jeg skal passe mit arbejde, er jeg nødt til at køre både til og
> fra Billund. Hvis det da ikke gør dig noget? )))

Jo,jeg har hørt om Billund Lufthavn, jeg har endda været der, sågar med
luftfragt. Så de der mærkelige tilkørselsforhold der til ramperne har
jeg også prøvet.

Det var mere det at jeg forstod at *al* din kørsel udenfor motorvejene
foregik mellem Vejle og Billund.

Og så var det det fik mig til at spekulere over hvad du gør i den anden
ende. Om de, f.eks., kommer ud på Karlslunde med en trailer til dig så
du kan bytte i den ende uden at komme af motorvejen.

Der må vel også være noget med at du skal have byttet trækker engang
imellem, for du har da ikke sagt noget om at du er vokset fast i en
bestemt bil.

Og så kan du godt begynde at træne i at hilse. Skal på Djævleøen og have
sat stafferinger på i morgen. Mandag kommer til at gå med en enkelt tur
som "rutebil". Og fra tirsdag skulle det så hedde container.

Her har vi jo så fast bil, så fast at jeg får mit navn til at stå over
dørene. Så det vil du også kunne kende mig på.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-09-06 21:32

On Sat, 30 Sep 2006 21:31:19 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jo,jeg har hørt om Billund Lufthavn, jeg har endda været der, sågar med
>luftfragt. Så de der mærkelige tilkørselsforhold der til ramperne har
>jeg også prøvet.

>--

Hvad er det lige der er mærkeligt med ramperne?

>--

>Det var mere det at jeg forstod at *al* din kørsel udenfor motorvejene
>foregik mellem Vejle og Billund.

>--

Du skal ikke tænke så meget.

2% af mange kilometer giver jo noget råderum.

> [...]

>ende. Om de, f.eks., kommer ud på Karlslunde med en trailer til dig så
>du kan bytte i den ende uden at komme af motorvejen.

Hvis du liiige kunne ordne det?? *LOL*

> [...]

>Der må vel også være noget med at du skal have byttet trækker engang
>imellem, for du har da ikke sagt noget om at du er vokset fast i en

Jeg har da kørt i samme DAFfy fra maj og til jeg gik på ferie. Det
blev til beskedne 61.000 km.

> [...]

>sat stafferinger på i morgen. Mandag kommer til at gå med en enkelt tur
>som "rutebil". Og fra tirsdag skulle det så hedde container.

Hvad er det for et firma der skal lave det? Eller er det vognmandens
hjemmesløjd?

Hilseriet har jeg begrænset til et minimum, idet jeg ved flere
lejligheder er kommet til at hilse på sådan en talibaner, selv om jeg
syntes at jeg havde kigget godt efter.

Nårh, du skal køre med stativ? Er du klar over hvor meget det rasler
når der ikke er nogen container på? *LOL*

>--

>Her har vi jo så fast bil, så fast at jeg får mit navn til at stå over
>dørene. Så det vil du også kunne kende mig på.

>--

Èn må nøjes med en nummerplade af fransk oprindelse (gul med sorte
bogstaver) hvor det F der står under EU-stjernerne er dækket af et
dansk flag.

Det er under normale omstændigheder placeret i forruden i førersiden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-09-06 23:06

Folmer Rasmussen skrev:
> Hvad er det lige der er mærkeligt med ramperne?

Det er ikke så mange steder at ramperne er helt under tag, og med den
hældning når man bakker til dem.

> Du skal ikke tænke så meget.
> 2% af mange kilometer giver jo noget råderum.

Jamen du noterede jo ikke at det også dækkede over kørsel andre steder.

> Hvis du liiige kunne ordne det?? *LOL*

Det må du godtnok selv ligge og rode med.

> Jeg har da kørt i samme DAFfy fra maj og til jeg gik på ferie. Det
> blev til beskedne 61.000 km.

Det var da altid noget. Men så blev (bliver) det en "ny" bil efter ferien?

> Hvad er det for et firma der skal lave det? Eller er det vognmandens
> hjemmesløjd?

Kun delvist. Det er et firma der laver dem, men det er vognmanden selv
der sætter dem på.

> Hilseriet har jeg begrænset til et minimum, idet jeg ved flere
> lejligheder er kommet til at hilse på sådan en talibaner, selv om jeg
> syntes at jeg havde kigget godt efter.

Var lige ved at dytte for et par uger siden. Kom omkring ved en af din
vognmands biler med en chauffør der var lidt mere end 21 år, og med gult
navneskilt i forruden. Det ses jo ikke så ofte, så tænkte om det måske
var dig.

> Nårh, du skal køre med stativ? Er du klar over hvor meget det rasler
> når der ikke er nogen container på? *LOL*

Hvis det kan rasle mere end den klap de har sat øverst på skorstenen gør
det ikke noget. (Det er første "ombygningsprojekt")

> Èn må nøjes med en nummerplade af fransk oprindelse (gul med sorte
> bogstaver) hvor det F der står under EU-stjernerne er dækket af et
> dansk flag.

Er din navneplade med det der mærkelige logo?
(Hvorfor ikke et flag der kunne dække det hele?)

> Det er under normale omstændigheder placeret i forruden i førersiden.

Min har fundet plads midtfor.

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-09-06 16:08

wrote:

>Giv for så vidt mulig aldrig (motoriserede) cyklister chance for at komme
>højre om, når du skal svinge til højre.

Kom lige i tanke om en rigtig mærkelig situation for nogle dage siden:

Jeg skulle svinge til højre i et kryds, og havde faktisk fået mig
placeret således at der ikke var plads på min højre side.
En midaldrende dame mente alligevel at hun skulle foran mig, og fik
sin cykel op på fortovet, kom forbi, og placerede sig foran mig (i
fodgængerfeltet).
Da lyset skiftede til grønt, forventede jeg jo så at hun kom afsted,
men i stedet blev hun holdende og afventede at jeg drejede...
Jeg fik hende viftet afsted før der gik yderligere parodi det!

Mærkelig verden nogen gange...

/Kent Glerup

Fra : soren h c

Dato : 30-09-06 16:43

Hjælper bare ikke noget hvis der er en cykelsti. Så skal man
fandme langt til højre op over kantstene...

Fra : BJ

Dato : 30-09-06 16:47

"soren h c" <soren@soren.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hjælper bare ikke noget hvis der er en cykelsti. Så skal man
> fandme langt til højre op over kantstene...

Næh, intet er jo idiotsikkert, derfor skrev jeg også "for så vidt
mulig"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-09-06 23:13

soren h c wrote:
> Hjælper bare ikke noget hvis der er en cykelsti. Så skal man
> fandme langt til højre op over kantstene...

Brede dæk i højre side af bilen!

--
Per, Esbjerg