|
| Hvilken "sikker bil" til ~100k? Fra : Brian |
Dato : 30-09-06 14:45 |
|
Hejsa,
Efter jeg har været indblandet i en trafikulykke har jeg ændret mit syn på,
hvilken bil jeg vil købe. Før var det mere km/l, motor og ektraudstyr der
lev kigget på, nu er det mere fører/passager sikkerhed jeg vil have.
Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
bør jeg overveje/se på?
På forhånd tak for hjælpen!
| |
TDN (30-09-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 30-09-06 14:52 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e74c2$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Efter jeg har været indblandet i en trafikulykke har jeg ændret mit syn
> på, hvilken bil jeg vil købe. Før var det mere km/l, motor og ektraudstyr
> der lev kigget på, nu er det mere fører/passager sikkerhed jeg vil have.
> Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
> sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
> bør jeg overveje/se på?
>
> På forhånd tak for hjælpen!
>
Renault plejer at være topscorer i NCAP så en Laguna fra 2001 og frem kunne
være et bud.
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/CBE09D90-764D-4321-AC3C-D1B1FCFBB10A/0/laguna.pdf
F.eks:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=116001530&page=1
Mvh
Thomas
| |
Folmer Rasmussen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 30-09-06 14:52 |
|
On Sat, 30 Sep 2006 15:44:33 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:
>Hejsa,
>
>Efter jeg har været indblandet i en trafikulykke har jeg ændret mit syn på,
>hvilken bil jeg vil købe. Før var det mere km/l, motor og ektraudstyr der
>lev kigget på, nu er det mere fører/passager sikkerhed jeg vil have.
>Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
>sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
>bør jeg overveje/se på?
>--
Nyt kan det jo ikke blive, så du må nok kigge lidt på det brugte. Der
er rigeligt at vælge imellem.
Har du overvejet at anskaffe dig en mere defensiv kørestil?
Det er min erfaring at folk der anvender den slags, sjældent eller
aldrig er blandet ind i noget snavs.
Hint: Aut. gear er en udemærket ting til at fremme den kørestil.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Keld Rasmussen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 30-09-06 15:49 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>
> Hint: Aut. gear er en udemærket ting til at fremme den kørestil.
>
Så har jeg mødt nogen DSG ejere der har misforstået det hele !
--
Keld
| |
Folmer Rasmussen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 30-09-06 15:53 |
|
On Sat, 30 Sep 2006 16:48:52 +0200, Keld Rasmussen
<tridentrider@gmail.com> wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>
>>
>> Hint: Aut. gear er en udemærket ting til at fremme den kørestil.
>>
>
>Så har jeg mødt nogen DSG ejere der har misforstået det hele !
>--
Jeg forstår ikke hvad du mener.
Jeg fremfører i mit indlæg, at det er min opfattelse at kørsel med
aut. gear fremmer en defensiv kørestil.
Jeg har ikke nævnt DSG med ét ord.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Keld Rasmussen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 30-09-06 16:02 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> On Sat, 30 Sep 2006 16:48:52 +0200, Keld Rasmussen
> <tridentrider@gmail.com> wrote:
>
>> Folmer Rasmussen skrev:
>>
>>> Hint: Aut. gear er en udemærket ting til at fremme den kørestil.
>>>
>> Så har jeg mødt nogen DSG ejere der har misforstået det hele !
>
>> --
>
> Jeg forstår ikke hvad du mener.
>
> Jeg fremfører i mit indlæg, at det er min opfattelse at kørsel med
> aut. gear fremmer en defensiv kørestil.
>
> Jeg har ikke nævnt DSG med ét ord.
>
DSG er da et gearsystem med automatisk skifte aka automatgear
Og hvad defensiv kørestil angår så har du ikke set min kone i kbh
myldretidstrafik i sin Xantia 1,8 aut. hun mener at det er lige som at
køre radiobil, sømmet i bund og drej på rattet
--
Keld
| |
Folmer Rasmussen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 30-09-06 16:13 |
|
On Sat, 30 Sep 2006 17:01:48 +0200, Keld Rasmussen
<tridentrider@gmail.com> wrote:
>Folmer Rasmussen skrev:
>> On Sat, 30 Sep 2006 16:48:52 +0200, Keld Rasmussen
>> <tridentrider@gmail.com> wrote:
>>
>>> Folmer Rasmussen skrev:
>>>
>>>> Hint: Aut. gear er en udemærket ting til at fremme den kørestil.
>>>>
>>> Så har jeg mødt nogen DSG ejere der har misforstået det hele !
>>
>>> --
>>
>> Jeg forstår ikke hvad du mener.
>>
>> Jeg fremfører i mit indlæg, at det er min opfattelse at kørsel med
>> aut. gear fremmer en defensiv kørestil.
>>
>> Jeg har ikke nævnt DSG med ét ord.
>>
>
>DSG er da et gearsystem med automatisk skifte aka automatgear
>
>Og hvad defensiv kørestil angår så har du ikke set min kone i kbh
>myldretidstrafik i sin Xantia 1,8 aut. hun mener at det er lige som at
>køre radiobil, sømmet i bund og drej på rattet
>--
Som altid, i dette forum, skal man tage alting i ed, før man skriver
noget.
Jeg havde s'gu glemt din kone. (Og kvinder i al almindelighed)
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-09-06 15:50 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4etsh29uk31vh80rsfamboje3br2kgql80@4ax.com...
> Nyt kan det jo ikke blive, så du må nok kigge lidt på det brugte. Der
> er rigeligt at vælge imellem.
> Har du overvejet at anskaffe dig en mere defensiv kørestil?
Det var nu ikke mig selv der kørte, så jeg kunne ikke gøre ret meget andet
en at se på... men jeg har da tænkt over det.
> Det er min erfaring at folk der anvender den slags, sjældent eller
> aldrig er blandet ind i noget snavs.
Sansynligvis, men visse situationer er kørestilen underordnet.
> Hint: Aut. gear er en udemærket ting til at fremme den kørestil.
Det har jeg faktisk overvejet, men mere som ren komfort.
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 14:58 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e74c2$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
> Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
> sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
> bør jeg overveje/se på?
Ford Focus og Renault Megane.
Se evt. www.euroncap.com og søg derefter bil.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Peter Dalgaard (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 30-09-06 15:53 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
> "Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:451e74c2$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
> > Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
> > sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
> > bør jeg overveje/se på?
>
> Ford Focus og Renault Megane.
>
> Se evt. www.euroncap.com og søg derefter bil.
Pas på med årgangen. Fifth gear havde fornylig (øæh, sendt fornylig,
optaget i 2004...) et ganske instruktivt indslag hvor de kørte to
Espace'r af forskellig alder frontalt sammen, let forskudt for
hinanden med 40 mph eller deromkring. Crash-dummy'en i den nye kunne
gå fra ulykken medens den i den gamle var død (for så vidt som den
slags kan gå hhv. dø, selvfølgelig).
Klippet ligger her, men I må selv finde ud af hvordan I betaler 99p
for at få lov til at downloade (#@#%! pengepugere):
http://www.7digital.com/stores/productDetail.aspx?shop=54&sid=217354.0
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Lars L. Hansen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 30-09-06 20:25 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Pas på med årgangen. Fifth gear havde fornylig (øæh, sendt fornylig,
> optaget i 2004...) et ganske instruktivt indslag hvor de kørte to
> Espace'r af forskellig alder frontalt sammen, let forskudt for
> hinanden med 40 mph eller deromkring. Crash-dummy'en i den nye kunne
> gå fra ulykken medens den i den gamle var død (for så vidt som den
> slags kan gå hhv. dø, selvfølgelig).
Ja ok - men den gamle Espace var jo også old-gammel, tilbage fra 1984!
Der er sket lidt siden da.
Mvh.
| |
Peter Dalgaard (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 30-09-06 21:46 |
|
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> writes:
> Peter Dalgaard wrote:
> > Pas på med årgangen. Fifth gear havde fornylig (øæh, sendt fornylig,
> > optaget i 2004...) et ganske instruktivt indslag hvor de kørte to
> > Espace'r af forskellig alder frontalt sammen, let forskudt for
> > hinanden med 40 mph eller deromkring. Crash-dummy'en i den nye kunne
> > gå fra ulykken medens den i den gamle var død (for så vidt som den
> > slags kan gå hhv. dø, selvfølgelig).
>
> Ja ok - men den gamle Espace var jo også old-gammel, tilbage fra 1984!
> Der er sket lidt siden da.
Var den så gammel? Jeg huskede det som 5-10 års forskel.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 22:43 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2y7s1axsa.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
KLIP
>> Ja ok - men den gamle Espace var jo også old-gammel, tilbage fra 1984!
>> Der er sket lidt siden da.
>
> Var den så gammel? Jeg huskede det som 5-10 års forskel.
Renault Espace ... the mother of all MPV´s.
Jep, den begyndte sin tilværelse for ca. 30 år siden på tegnebrættet og som
produkt i 1984, da mange af skribenterne
skulle i 1. klasse...
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Peter Dalgaard (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 30-09-06 22:55 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:
> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x2y7s1axsa.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
>
> KLIP
>
> >> Ja ok - men den gamle Espace var jo også old-gammel, tilbage fra 1984!
> >> Der er sket lidt siden da.
> >
> > Var den så gammel? Jeg huskede det som 5-10 års forskel.
>
> Renault Espace ... the mother of all MPV´s.
>
> Jep, den begyndte sin tilværelse for ca. 30 år siden på tegnebrættet og som
> produkt i 1984, da mange af skribenterne
> skulle i 1. klasse...
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace
Ja, men hvilken blev brugt i testet? Lidt Google (jeg er stadig for
fedtet til at hente originalklippet) siger at det var en ny vs. en 10
år gammel. Dvs. ca. 1994, altså Espace II, produceret frem til
1997. Jeg syntes nok at min senilitet ikke burde være helt så
fremskreden.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
BJ (01-10-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-10-06 00:30 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2u02paukt.fsf@turmalin.kubism.ku.dk...
KLIP
>> >> Ja ok - men den gamle Espace var jo også old-gammel, tilbage fra 1984!
>> >> Der er sket lidt siden da.
>> >
>> > Var den så gammel? Jeg huskede det som 5-10 års forskel.
>>
>> Renault Espace ... the mother of all MPV´s.
>>
>> Jep, den begyndte sin tilværelse for ca. 30 år siden på tegnebrættet og
>> som
>> produkt i 1984, da mange af skribenterne
>> skulle i 1. klasse...
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Espace
>
> Ja, men hvilken blev brugt i testet? Lidt Google (jeg er stadig for
> fedtet til at hente originalklippet) siger at det var en ny vs. en 10
> år gammel. Dvs. ca. 1994, altså Espace II, produceret frem til
> 1997. Jeg syntes nok at min senilitet ikke burde være helt så
> fremskreden.
Nej, nej men Espace II var blot et sminket "lig":
A heavily revised Espace was launched in 1991, adopting the Renault family
look to replace the Talbot-themed styling of the original. This was
essentially a re-skin of the original car, with a new dashboard and other
interior improvements. The chassis was essentially unchanged
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Brian (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-09-06 16:45 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:451e77f1$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ford Focus og Renault Megane.
>
> Se evt. www.euroncap.com og søg derefter bil.
Dem bliver der nok desværre ikke råd til, men siden der er meget nyttig...
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 16:52 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e90f1$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
>> Ford Focus og Renault Megane.
>>
>> Se evt. www.euroncap.com og søg derefter bil.
>
> Dem bliver der nok desværre ikke råd til, men siden der er meget nyttig...
På Fords hjemmeside med brugte biler er den en Focus fra 2006 på gule
plader.
Den kan nok handles til 100kkr.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-09-06 15:35 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e74c2$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Efter jeg har været indblandet i en trafikulykke har jeg ændret mit syn
> på, hvilken bil jeg vil købe. Før var det mere km/l, motor og ektraudstyr
> der lev kigget på, nu er det mere fører/passager sikkerhed jeg vil have.
> Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
> sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
> bør jeg overveje/se på?
hmm, volvo og saab plejer jo også at gå for at være gode sikre biler
--
Tom
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 16:41 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:451e808a$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
> hmm, volvo og saab plejer jo også at gå for at være gode sikre biler
Jow, men til 100kkr skal du regne med en godt brugt 850 i Volvo.
Der er sandelig også en sikker bil.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Brian (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-09-06 16:48 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:451e9013$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> hmm, volvo og saab plejer jo også at gå for at være gode sikre biler
>
> Jow, men til 100kkr skal du regne med en godt brugt 850 i Volvo. Der er
> sandelig også en sikker bil.
Så hellere en SAAB 9-3, og det jeg også kraftigt overvejet...
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 16:59 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e91e7$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
>>> hmm, volvo og saab plejer jo også at gå for at være gode sikre biler
>>
>> Jow, men til 100kkr skal du regne med en godt brugt 850 i Volvo. Der er
>> sandelig også en sikker bil.
>
> Så hellere en SAAB 9-3, og det jeg også kraftigt overvejet...
Når jeg kigger på bilbasen, ville jeg hellere gå efter denne, såfremt mit
kørselsbehov var beskedent og familien stor:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=316500935&page=4
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Brian (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-09-06 17:01 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:451e9445$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Så hellere en SAAB 9-3, og det jeg også kraftigt overvejet...
>
> Når jeg kigger på bilbasen, ville jeg hellere gå efter denne, såfremt mit
> kørselsbehov var beskedent og familien stor:
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=316500935&page=4
Det forholder sig dog lige modsat :) Lille familie (2 voksne og ingen planer
om barn) og et anseeligt kørselsbehov (30kkm + privatkørsel...)
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 17:04 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e94d6$0$4174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
> Det forholder sig dog lige modsat :) Lille familie (2 voksne og ingen
> planer om barn) og et anseeligt kørselsbehov (30kkm + privatkørsel...)
Så må den omtale brugte Focus på Fords hjemmeside lige være sagen.
Den er så godt som ny og meget sikker.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Brian (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-09-06 17:43 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:451e957a$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Det forholder sig dog lige modsat :) Lille familie (2 voksne og ingen
>> planer om barn) og et anseeligt kørselsbehov (30kkm + privatkørsel...)
>
> Så må den omtale brugte Focus på Fords hjemmeside lige være sagen.
>
> Den er så godt som ny og meget sikker.
Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne, det
er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
| |
BJ (30-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 30-09-06 17:53 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e9e99$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
KLIP
> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne, det
> er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
Så er vi nået dertil, hvor en decideret behovsanalyse ville være på sin
plads, hvis ikke forslag og gætterier skal løbet helt ud i sandet....
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Bo Velschow (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Bo Velschow |
Dato : 01-10-06 10:29 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:451ea0f6$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:451e9e99$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
>> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
>> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne,
>> det er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
>
> Så er vi nået dertil, hvor en decideret behovsanalyse ville være på sin
> plads, hvis ikke forslag og gætterier skal løbet helt ud i sandet....
>
LOL! Man skulle tro, du var sælger!
Det giver da en meget længere og sjovere tråd at præsentere det ene forslag
efter det andet, uden indledningsvis at spørge ind til mandens reelle,
prioriterede behov
--
Venlig hilsen
Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark
| |
BJ (01-10-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-10-06 11:15 |
|
"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:451f8a4f$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>>> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
>>> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne,
>>> det er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
>>
>> Så er vi nået dertil, hvor en decideret behovsanalyse ville være på sin
>> plads, hvis ikke forslag og gætterier skal løbet helt ud i sandet....
>>
>
> LOL! Man skulle tro, du var sælger!
Du skal ikke tro, du skal vide..
> Det giver da en meget længere og sjovere tråd at præsentere det ene
> forslag efter det andet, uden indledningsvis at spørge ind til mandens
> reelle, prioriterede behov
Jow, be my guest..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Bo Velschow (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Bo Velschow |
Dato : 01-10-06 11:25 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:451f9516$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> news:451f8a4f$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>>> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
>>>> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne,
>>>> det er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
>>>
>>> Så er vi nået dertil, hvor en decideret behovsanalyse ville være på sin
>>> plads, hvis ikke forslag og gætterier skal løbet helt ud i sandet....
>>>
>>
>> LOL! Man skulle tro, du var sælger!
>
> Du skal ikke tro, du skal vide..
>
>> Det giver da en meget længere og sjovere tråd at præsentere det ene
>> forslag efter det andet, uden indledningsvis at spørge ind til mandens
>> reelle, prioriterede behov
>
> Jow, be my guest..
>
Naahh - jeg vælger at adskille arbejde og fritid...
--
Venlig hilsen
Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark
| |
BJ (01-10-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-10-06 12:10 |
|
"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:451f9767$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
>>>>> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
>>>>> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne,
>>>>> det er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
>>>>
>>>> Så er vi nået dertil, hvor en decideret behovsanalyse ville være på sin
>>>> plads, hvis ikke forslag og gætterier skal løbet helt ud i sandet....
>>>>
>>>
>>> LOL! Man skulle tro, du var sælger!
>>
>> Du skal ikke tro, du skal vide..
>>
>>> Det giver da en meget længere og sjovere tråd at præsentere det ene
>>> forslag efter det andet, uden indledningsvis at spørge ind til mandens
>>> reelle, prioriterede behov
>>
>> Jow, be my guest..
>>
>
> Naahh - jeg vælger at adskille arbejde og fritid...
Tjaee ... det lyder i hvert fald flot..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Per Rasmussen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Rasmussen |
Dato : 02-10-06 08:08 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:451e9e99$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:451e957a$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Det forholder sig dog lige modsat :) Lille familie (2 voksne og ingen
>>> planer om barn) og et anseeligt kørselsbehov (30kkm + privatkørsel...)
>>
>> Så må den omtale brugte Focus på Fords hjemmeside lige være sagen.
>>
>> Den er så godt som ny og meget sikker.
>
> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne, det
> er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
Sedan udgaven findes der adskellige af på bilbasen
Per Rasmussen
| |
Anders Majland (03-10-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 03-10-06 07:24 |
|
> Glemte lige at vi er nogle stykker (max 4 ialt) som pendler sammen, så
> gulpladebil er ikke lige sagen. Jeg vil helst ikke undvære bagsæderne, det
> er dog ikke kun pga. denne "pendleraftale"...
Der blev solgt en del clio'er i foråret til 100kkr fra ny - Kender et par
der købte en sådan som bil nr2 pga det høje sikkerhedsniveau til prisen. Det
skulle være de sidste af den gamle model der blev skudt af der, så mon ikke
de har presset prisen på brugte clio'er lidt. Men jeg aner ikke om der er
plads nok bagi til at den vil egne sig til voksne mennesker ...
| |
RP (02-10-2006)
| Kommentar Fra : RP |
Dato : 02-10-06 09:28 |
|
> Efter jeg har været indblandet i en trafikulykke har jeg ændret mit syn på,
> hvilken bil jeg vil købe. Før var det mere km/l, motor og ektraudstyr der
> lev kigget på, nu er det mere fører/passager sikkerhed jeg vil have.
Kender fornemmelsen og nej en forsigtig kørestil hjælper dig ikke
altid mod uheld, når andre folk kører med hovedet under armen.
> Budgettet er max 100k, selvom der selvf. ikke burde være noget budget for
> sikkerhed, men det er hvad jeg har. Hvilke mærker, eller lige frem model,
> bør jeg overveje/se på?
Jeg ville overveje en laguna II som den her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=543701825&page=1
som har fået følgende vurdering ved euro ncap
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=90
skulle bilen være mindre og økonomisk, så ville jeg vælge sådan en
megane diesel her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=240000244&page=7
som har fået følgende vurdering hos euroncap
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=41
og som jeg selv har testet "reallife"
http://roald.dk/gallery/uheld-14-07-2005
Personligt har jeg købte selv en renault laguna II 1.9 dCi bagefter,
dejlig økonomisk og ret god sikkerhed i forhold til prisen.
Men renault er fantastisk til IKKE at holde en god brugtpris, skal det
lige siges...
| |
KASO (04-10-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 04-10-06 06:51 |
|
>Men renault er fantastisk til IKKE at holde en god brugtpris, skal det
>lige siges...
Det er en sandhed med modifikationer. Det gælder de fleste Renault'er, men
f.eks. en Scénic holder prisen fint (egen erfaring), da det er en meget
populær bil. Til gengæld kan man sige, at en bil, der holder prisen dårligt,
er god at købe brugt, hvis man agter at slide den op. Iflg. Applus'
rustundersøgelse, der var oppe forleden, er Renault en af dem, der ruster
absolut mindst.
| |
RP (03-10-2006)
| Kommentar Fra : RP |
Dato : 03-10-06 10:24 |
|
> Der blev solgt en del clio'er i foråret til 100kkr fra ny - Kender et par
> der købte en sådan som bil nr2 pga det høje sikkerhedsniveau til prisen. Det
> skulle være de sidste af den gamle model der blev skudt af der, så mon ikke
> de har presset prisen på brugte clio'er lidt. Men jeg aner ikke om der er
> plads nok bagi til at den vil egne sig til voksne mennesker ...
Jævnfør følgende sakset fra euroncap, så skal man nok lige være
opmærksom på at hvis en lille bil og en stor bil har fået lige mange
stjerner, så kan de 2 ikke direkte sammenlignes og den store vil
sandsynligvis være den sikreste...
Jeg synes personligt at clio'en er en møj lille bil.
--------------------------------------------------
20. Are large cars safer than small cars?
In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or
the one with higher structures tend to fare better than those
travelling in lighter lower cars. It should be noted though that higher
vehicles tend to be less stable and consequently more likely to be
involved in accidents, particularly those involving loss of control,
where overturning or an impact with a roadside obstacle may occur.
These effects are currently impossible to overcome. As most people
decide on the size of the car to buy for other reasons, Euro NCAP only
makes comparisons within size categories. The rating of a car within
its size category is a function of the quality of its safety design.
21. Can results be compared between different categories of cars?
No. Results should only be compared within the same group. The frontal
testing method mirrors a crash between two similar sized cars. The Euro
NCAP tests cannot be used to predict the outcome of such crashes
between cars of different heights and masses.
--------------------------------------------------
| |
Leo_Jensen (03-10-2006)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 03-10-06 10:40 |
|
> Jævnfør følgende sakset fra euroncap, så skal man nok lige være
> opmærksom på at hvis en lille bil og en stor bil har fået lige mange
> stjerner, så kan de 2 ikke direkte sammenlignes og den store vil
> sandsynligvis være den sikreste...
>
> Jeg synes personligt at clio'en er en møj lille bil.
Helt enig, og det er vigtigt at være opmærksom på dette. Sammenlign
ikke stjerner mellem biler af forskellig vægt, vælg så stor og ny en
bil som muligt, derefter kan du så vælge den med flest stjerner.
NCAP-testen er også lavet skrappere med tiden, så 4 stjerner i 1999
svarer måske til 2 stjerner idag.
MVH Leo
| |
KASO (04-10-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 04-10-06 06:46 |
|
>NCAP-testen er også lavet skrappere med tiden, så 4 stjerner i 1999
>svarer måske til 2 stjerner idag.
Det er noget vrøvl! Stjernerne er ikke lavet om - 4 stjerner gælder stadig
fsva. de, der sidder inde i bilen. Der er lavet om mht. fodgængertesten - og
der er på et tidspunkt tilføjet en stjerne (fra 4 til 5), men 3 stjerner i
1999 er stadig 4 stjerner!
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-10-06 06:49 |
|
KASO skriver:
>
> Det er noget vrøvl! Stjernerne er ikke lavet om - 4 stjerner gælder stadig
> fsva. de, der sidder inde i bilen. Der er lavet om mht. fodgængertesten - og
> der er på et tidspunkt tilføjet en stjerne (fra 4 til 5), men 3 stjerner i
> 1999 er stadig 4 stjerner!
3 vel ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
KASO (04-10-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 04-10-06 07:42 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45234B5D.FB204EE6@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Det er noget vrøvl! Stjernerne er ikke lavet om - 4 stjerner gælder
>> stadig
>> fsva. de, der sidder inde i bilen. Der er lavet om mht. fodgængertesten -
>> og
>> der er på et tidspunkt tilføjet en stjerne (fra 4 til 5), men 3 stjerner
>> i
>> 1999 er stadig 4 stjerner!
>
> 3 vel ?
Har du aldrig hørt om inflation?
Ja - selvfølgelig skulle der have stået: "men 4 stjerner i 1999 er stadig 4
stjerner" - hvis jeg ellers kunne finde de rette taster
| |
RP (04-10-2006)
| Kommentar Fra : RP |
Dato : 04-10-06 17:12 |
|
> >Men renault er fantastisk til IKKE at holde en god brugtpris, skal det
> >lige siges...
>
> Det er en sandhed med modifikationer. Det gælder de fleste Renault'er, men
> f.eks. en Scénic holder prisen fint (egen erfaring), da det er en meget
> populær bil. Til gengæld kan man sige, at en bil, der holder prisen dårligt,
> er god at købe brugt, hvis man agter at slide den op. Iflg. Applus'
> rustundersøgelse, der var oppe forleden, er Renault en af dem, der ruster
> absolut mindst.
ja ok, jeg havde egentligt kun laguna og megane i tankerne...
laguna'en skulle ihvertfald være meget ruststærk, men det hjælper
selvf. med plastic forskærme og alu motorhjelm
| |
KASO (05-10-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-10-06 07:26 |
|
"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1159978303.194368.285980@i42g2000cwa.googlegroups.com...
>> >Men renault er fantastisk til IKKE at holde en god brugtpris, skal det
>> >lige siges...
>>
>> Det er en sandhed med modifikationer. Det gælder de fleste Renault'er,
>> men
>> f.eks. en Scénic holder prisen fint (egen erfaring), da det er en meget
>> populær bil. Til gengæld kan man sige, at en bil, der holder prisen
>> dårligt,
>> er god at købe brugt, hvis man agter at slide den op. Iflg. Applus'
>> rustundersøgelse, der var oppe forleden, er Renault en af dem, der ruster
>> absolut mindst.
>ja ok, jeg havde egentligt kun laguna og megane i tankerne...
>laguna'en skulle ihvertfald være meget ruststærk, men det hjælper
>selvf. med plastic forskærme og alu motorhjelm
Ja - og rustfri udstødning som på de nyere (fra Laguna II og frem) modeller
hjælper også.
| |
|
|