|
| Brændstofforbrugsquiz - endnu engang Fra : Il Duce |
Dato : 30-09-06 08:18 |
|
Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen hjem
og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget. Bilen er en 15.000km
gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk - benzinmotor. Den kører på
fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk. Turen hjem var på godt 600km med
mig ene mand i bilen og fartpiloten stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en.
Ved grænsen blev der fyldt 9 rammer cola ind i bilen.
Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
timer.
--
MVH
Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-09-06 08:24 |
| | |
Per Beer Hansen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 30-09-06 08:34 |
|
Il Duce wrote:
> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på
> vejen hjem og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget.
> Bilen er en 15.000km gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk -
> benzinmotor. Den kører på fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk.
> Turen hjem var på godt 600km med mig ene mand i bilen og fartpiloten
> stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en. Ved grænsen blev der fyldt 9
> rammer cola ind i bilen. Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg
> tankede en tankfuld
> 100 oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om
> nogle få timer.
16,2 km/l
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Klaus G. (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 30-09-06 10:02 |
|
> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen
hjem
> og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget. Bilen er en 15.000km
> gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk - benzinmotor. Den kører på
> fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk. Turen hjem var på godt 600km med
> mig ene mand i bilen og fartpiloten stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en.
> Ved grænsen blev der fyldt 9 rammer cola ind i bilen.
> Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
> oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
> timer.
16.65km/l
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Ukendt (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-09-06 10:35 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
news:451e1a24$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...
> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen
> hjem og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget.
Jeg aner ikke hvad dit forbrug er da det jo afhænger temmelig meget at dine
kørestil osv. Et er dog sikkert, bilen vil ikke køre længere på literen
fordi den får et højere oktantal. Så hvis der er forskel kan det kun skyldes
din kørsel eller hvor du har kørt
--
Tom
| |
Klaus G. (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 30-09-06 15:51 |
|
> Jeg aner ikke hvad dit forbrug er da det jo afhænger temmelig meget at
dine
> kørestil osv. Et er dog sikkert, bilen vil ikke køre længere på literen
> fordi den får et højere oktantal. Så hvis der er forskel kan det kun
skyldes
> din kørsel eller hvor du har kørt
Tjaeh, min Audi A4 1.8T køre længere på literen når den får 98oktan, faktisk
så meget, at det kan betale sig at købe 98oktan.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Ukendt (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-09-06 16:11 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:451e844f$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg aner ikke hvad dit forbrug er da det jo afhænger temmelig meget at
> dine
>> kørestil osv. Et er dog sikkert, bilen vil ikke køre længere på literen
>> fordi den får et højere oktantal. Så hvis der er forskel kan det kun
> skyldes
>> din kørsel eller hvor du har kørt
> Tjaeh, min Audi A4 1.8T køre længere på literen når den får 98oktan,
> faktisk
> så meget, at det kan betale sig at købe 98oktan.
En Civic er "normalt" IKKE med turbo
--
Tom
| |
Klaus G. (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 30-09-06 16:25 |
|
> En Civic er "normalt" IKKE med turbo
>
Læste som om du snakkede om alle biler generalt. Men nu læste jeg det lige
igen, og så kan jeg godt se du snakkede om netop den Civic der. Beklager :)
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Hr. Jensen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 30-09-06 10:45 |
|
Den Sat, 30 Sep 2006 09:17:56 +0200 sendte "Il Duce" <not@valid.dk>
følgende røgsignaler:
>Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
>oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
>timer.
En ny Civic er rimelig økonomisk ift. motorydelsen, så en tur med
fartpilot giver vel 17,9 km/l i snit.
--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...
| |
Kent Glerup (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 30-09-06 12:58 |
|
On Sat, 30 Sep 2006 09:17:56 +0200, "Il Duce" <not@valid.dk> wrote:
>Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
>overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen hjem
>og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget. Bilen er en 15.000km
>gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk - benzinmotor. Den kører på
>fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk. Turen hjem var på godt 600km med
>mig ene mand i bilen og fartpiloten stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en.
>Ved grænsen blev der fyldt 9 rammer cola ind i bilen.
>Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
>oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
>timer.
Jeg satser højt: 18,4 km/l :)
/Kent Glerup
| |
Rune Larsen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 30-09-06 14:20 |
|
Kent Glerup wrote:
> On Sat, 30 Sep 2006 09:17:56 +0200, "Il Duce" <not@valid.dk> wrote:
>
>> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
>> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen hjem
>> og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget. Bilen er en 15.000km
>> gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk - benzinmotor. Den kører på
>> fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk. Turen hjem var på godt 600km med
>> mig ene mand i bilen og fartpiloten stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en.
>> Ved grænsen blev der fyldt 9 rammer cola ind i bilen.
>> Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
>> oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
>> timer.
>
> Jeg satser højt: 18,4 km/l :)
>
> /Kent Glerup
Ikke urealistisk. Jeg kørte ca. 18 km/l i min civic på svenske og norske
landeveje og lidt motorvej med ca 90 km/t.
Så jeg satser højere 18,5 km/l :D
Mvh Rune
Honda Civic 1.5 VE, 114hk, '98
| |
Kent Glerup (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 30-09-06 15:20 |
|
On Sat, 30 Sep 2006 15:19:58 +0200, Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com>
wrote:
>Kent Glerup wrote:
>> On Sat, 30 Sep 2006 09:17:56 +0200, "Il Duce" <not@valid.dk> wrote:
>>
>>> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
>>> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen hjem
>>> og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget. Bilen er en 15.000km
>>> gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk - benzinmotor. Den kører på
>>> fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk. Turen hjem var på godt 600km med
>>> mig ene mand i bilen og fartpiloten stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en.
>>> Ved grænsen blev der fyldt 9 rammer cola ind i bilen.
>>> Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
>>> oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
>>> timer.
>>
>> Jeg satser højt: 18,4 km/l :)
>>
>> /Kent Glerup
>
>Ikke urealistisk. Jeg kørte ca. 18 km/l i min civic på svenske og norske
>landeveje og lidt motorvej med ca 90 km/t.
>
>Så jeg satser højere 18,5 km/l :D
Tøsedreng! Du kunne i det mindste smide 0,5 mere på :)
Kent Glerup
| |
Kim Kristensen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 30-09-06 16:51 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
news:451e1a24$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...
> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på vejen
hjem
> og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget. Bilen er en 15.000km
> gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk - benzinmotor. Den kører på
> fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk. Turen hjem var på godt 600km med
> mig ene mand i bilen og fartpiloten stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en.
> Ved grænsen blev der fyldt 9 rammer cola ind i bilen.
> Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
> oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
> timer.
>
>
> --
>
> MVH
>
> Thomas
>
>
18 km/l, men håber på at det gæter alt for lavt da jeg selv er på vej over i
en 1,8 Sport.
Med venlig hilsen Kim
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-10-06 15:21 |
|
Il Duce wrote:
> Var en smut nede i Tyskland i går og på turen derned havde bilen gået
> overraskende langt på literen, så jeg valgte at lave et forsøg på
> vejen hjem og tanke oktan 100 for at se om det forbedrede noget.
> Bilen er en 15.000km gammel Honda Civic 1.8i Sport med 140hk -
> benzinmotor. Den kører på fabriksmonterede Michelin 225/45/17-dæk.
> Turen hjem var på godt 600km med mig ene mand i bilen og fartpiloten
> stod hele vejen på 110km/t jf. GPS'en. Ved grænsen blev der fyldt 9
> rammer cola ind i bilen. Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg
> tankede en tankfuld
> 100 oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om
> nogle få timer.
Brændstofforbruget afhænger meget af vindforholdene - var den god derned,
var den dårlig derhjem. Din kilometertæller viser dog formentlig for meget,
men det er en benzinbil.
Kørte du 110 hele vejen hjem? Så kørte du 16 på literen på en god dag.
--
Per, Esbjerg
| |
Il Duce (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 01-10-06 20:44 |
|
> Så nu er spørgsmålet: Hvad var forbruget fra jeg tankede en tankfuld 100
> oktan til jeg ramte det nordjyske igen? Svaret afsløres her om nogle få
> timer.
Så er der da vist godt og vel gået nogle få timer....
Computeren sagde ved hjemkomst 5.5l/100km, men den er lidt positiv. Ved
optankning blev resultatet målt til 5.7l/100km eller 17.6km/l. Det er jeg
særdeles imponeret over. Har før kørt en tilsvarende tur i en Octavia 1.9TDi
90hk og en Fabia 1.9TDi 101hk og de kørte hhv. 20.6km/l og 21.5km/l ved
samme hastighed. Men de havde begge smallere hjul end Civic'en. Utroligt at
man kan lave en så økonomisk benzinmotor.
--
MVH
Thomas
| |
Per Henneberg Kriste~ (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-10-06 08:18 |
|
Il Duce wrote:
> Computeren sagde ved hjemkomst 5.5l/100km, men den er lidt positiv.
> Ved optankning blev resultatet målt til 5.7l/100km eller 17.6km/l.
> Det er jeg særdeles imponeret over. Har før kørt en tilsvarende tur i
> en Octavia 1.9TDi 90hk og en Fabia 1.9TDi 101hk og de kørte hhv.
> 20.6km/l og 21.5km/l ved samme hastighed. Men de havde begge smallere
> hjul end Civic'en. Utroligt at man kan lave en så økonomisk
> benzinmotor.
Jeg kører på 215 dæk i min G3 110HK. Jeg kører - og det er målt flere
gange - 23,5 og 18,75 km/l ved 100 km/t og 120 km/t, målt ned igennem
Tyskland på en strækning på ca. 1.000 km. Hastighederne er gps-hastigheder.
Jævn hastighed hjælper enormt på brændstoføkonomien...
--
Per, Esbjerg
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-10-06 08:20 |
|
Il Duce skriver:
>
> Computeren sagde ved hjemkomst 5.5l/100km, men den er lidt positiv. Ved
> optankning blev resultatet målt til 5.7l/100km eller 17.6km/l. Det er jeg
> særdeles imponeret over. Har før kørt en tilsvarende tur i en Octavia 1.9TDi
> 90hk og en Fabia 1.9TDi 101hk og de kørte hhv. 20.6km/l og 21.5km/l ved
> samme hastighed. Men de havde begge smallere hjul end Civic'en. Utroligt at
> man kan lave en så økonomisk benzinmotor.
Tjah, det er nu ikke så svært. Ikke at dækbredden har så meget at sige,
kører selv rundt på samme dimensioner som dig på min Golf V med 105 hk's
TDI. Skiftet mellem sommer (225) og vinter (195) giver ingen forskel
her.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kim Kristensen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 02-10-06 13:01 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <mailto:Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse
"Re: Brændstofforbrugsquiz - endnu engang"
> Il Duce skriver:
> >
> > Computeren sagde ved hjemkomst 5.5l/100km, men den er lidt positiv. Ved
> > optankning blev resultatet målt til 5.7l/100km eller 17.6km/l. Det er jeg
> > særdeles imponeret over. Har før kørt en tilsvarende tur i en Octavia 1.9TDi
> > 90hk og en Fabia 1.9TDi 101hk og de kørte hhv. 20.6km/l og 21.5km/l ved
> > samme hastighed. Men de havde begge smallere hjul end Civic'en. Utroligt at
> > man kan lave en så økonomisk benzinmotor.
>
> Tjah, det er nu ikke så svært.
I så fald overraskende at ikke flere gør det.
> Ikke at dækbredden har så meget at sige,
> kører selv rundt på samme dimensioner som dig på min Golf V med 105 hk's
> TDI. Skiftet mellem sommer (225) og vinter (195) giver ingen forskel
> her.
>
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
>
Kan det ikke tænkes at den lavere temperatur æder den besparelse de smalle dæk
giver, jeg ser det samme med den "manglende" forskel når jeg skifter mellem sommer
og vinterhjul.
Med venlig hilsen Kim
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.157.172.229)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-10-06 16:11 |
|
Kim Kristensen skriver:
>
> Kan det ikke tænkes at den lavere temperatur æder den besparelse de smalle dæk
> giver, jeg ser det samme med den "manglende" forskel når jeg skifter mellem sommer
> og vinterhjul.
Der er så mange andre faktorer der spiller ind....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kim Kristensen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 02-10-06 18:56 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45212C1F.B64684B6@du.kan.finde.den...
> Kim Kristensen skriver:
> >
> > Kan det ikke tænkes at den lavere temperatur æder den besparelse de
smalle dæk
> > giver, jeg ser det samme med den "manglende" forskel når jeg skifter
mellem sommer
> > og vinterhjul.
>
> Der er så mange andre faktorer der spiller ind....
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sikkert nok, jeg har bare en ide om at temperaturen og følgerne her af er en
af de mest betydende.
Med venlig hilsen Kim
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-10-06 18:56 |
|
Kim Kristensen skriver:
>
> Sikkert nok, jeg har bare en ide om at temperaturen og følgerne her af er en
> af de mest betydende.
Der skal ikek meget ændrign i kørselsmønster inden temperaturen ikke har
noget at sige, til gengæld doserer biler i dag efter luftmængden og
temperaturen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
|
|