Parkeringsproblemer på Amager Strandpark.
Fra : Thomas H.

Dato : 29-09-06 05:54

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=471738/

Elsker bare slutkommentarern fra en af de radikale politikere:
"Når folk tilstrækkeligt mange gange har fået en parkeringsbøde, tror jeg,
at de holder op med at tage bilen"

Gad vide om hun også kan fanges i at udtale:
"Når folk har holdt i kø længe nok, efter vi har indsnævret Roskildevej de
sidste 2 km før Zoologisk have, så tager de nok toget"...

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 08:29

Thomas H. skrev:

> Elsker bare slutkommentarern fra en af de radikale politikere:
> "Når folk tilstrækkeligt mange gange har fået en parkeringsbøde, tror jeg,
> at de holder op med at tage bilen"

Mon ik det er rigtigt at mange ikke vil gide tage bilen derind når
parkeringspladsen koster 500kr ? Jeg tror nu bare alternativet så
bliver at de slet ikke kommer...

Fra : Kim S

Dato : 29-09-06 09:18

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Thomas H. skrev:

>Mon ik det er rigtigt at mange ikke vil gide tage bilen derind når
>parkeringspladsen koster 500kr ? Jeg tror nu bare alternativet så
>bliver at de slet ikke kommer...

Det sidste er ihvertfald resultatet for os m.h.t. at handle i
Kbh-city. Vi kommer der ikke mere. Det er umuligt at
hitte en p-plads. "Jamen, så tag Matroen"..... Jo, men
det er lavet så klogt, at man heller ikke kan parkere
ved Metrostationerne på Vestamager... Dohh....

Mvh, Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 08:29

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 29-09-06 09:16

Henrik Stidsen skrev:

> Mon ik det er rigtigt at mange ikke vil gide tage bilen derind når
> parkeringspladsen koster 500kr ? Jeg tror nu bare alternativet så
> bliver at de slet ikke kommer...

Præcis. Jeg gider sgu ikke komme hvis ikke jeg kan parkere i
nærheden. Har ellers hørt meget godt om det.

Mikael

Fra : Anders Majland

Dato : 29-09-06 11:18

> Præcis. Jeg gider sgu ikke komme hvis ikke jeg kan parkere i
> nærheden. Har ellers hørt meget godt om det.

Problemet er vel ikke større der end ved andre attraktive strande - der er
p-pladserne da også hurtigt fulde. Eller den næmeste Bilka en lørdag
formiddag ...

Det er som oftest et bevidst valg hvis man parkerer ulovligt - selvfølgelig
er det pisse træls hvis det er umuligt at komme til at parkere tæt på sin
bopæl. Jeg kender en der fik 17 p-bøder på 1/2 år på østerbro.

Jeg kan kun huske at have fået en enkelt. Det var ved forum,kbh hvor jeg i
min naivitet troede at jeg ville kunne parkere i nærheden 10min før en
koncert. Så den lånte ka stillede vi i et asfalteret indhak ved nogle blokke
et stykke væk - det viste sig at være fortov (havde det været en mc havde et
ikke givet en bøde efter kbh praksis da der var god plads til at gå forbi på
fortovet længere ude mod vejen) Men i forhold til sådanne områder eller
forlystelse har man trods alt muligheden for at vælge fra - eller sætte
passagerne.

I forhold til Amager Strandpark er der heller ikke langt ned til lufthavnens
p-områder ...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 10:06

Kim S skrev:

> [...]
> det er lavet så klogt, at man heller ikke kan parkere
> ved Metrostationerne på Vestamager... Dohh....

Det er vel meningen at du så bare skal gå eller cykle hen til metro
stationen - og det ved vi jo alle hvor dejligt det bliver når man skal
hjem igen med 4 fyldte bæreposer og 3 utilfredse unger...

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-09-06 10:53

Henrik Stidsen wrote:

> Det er vel meningen at du så bare skal gå eller cykle hen til metro
> stationen -

Alletiders idé - eller hvorfor ikke cykle til strandparken?

> og det ved vi jo alle hvor dejligt det bliver når man skal
> hjem igen med 4 fyldte bæreposer og 3 utilfredse unger...

Det har jeg svært ved at forestille mig - debatten herinde tyder ikke på
at deltagerne cykler specielt meget Men jeg kan levende forestille
mig at problemet kan synes uoverskueligt, hvis man ikke har til hensigt
at løse det.

Links til inspiration :

http://nihola.info/en/nihola+bikes/nihola+big/
http://www.burley.com/products/childrens-products/default6bea.html?p=Piccolo&i=3

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 12:55

Torben Scheel skrev:

> Alletiders idé - eller hvorfor ikke cykle til strandparken?

Nu er det jo ikke alle der syns det er fedt at cykle 20+km for at komme
til stranden - og det samme hjem igen.

> Det har jeg svært ved at forestille mig - debatten herinde tyder ikke på
> at deltagerne cykler specielt meget

Deraf gruppens navn ;)

> Men jeg kan levende forestille
> mig at problemet kan synes uoverskueligt, hvis man ikke har til hensigt
> at løse det.

Der er problemer der bliver ved med at være uoverskuelige selvom man
forsøger at løse dem. Det er ikke kun et spørgsmål om at finde en
kæmpe cykel hvor alting kan puttes i en kurv.