Rust.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 15:48

http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/

Ikke flatterende for bl.a. Ford, men læg lige mærke til de franske
modeller!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 16:05

> http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/
>
> Ikke flatterende for bl.a. Ford, men læg lige mærke til de franske
> modeller!

Hmmm. det kan jeg da slet ikke forstå eller genkende, jeg synes at Ford er
overordentlig ruststærk

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article228641.ece

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 16:09

On Thu, 28 Sep 2006 17:05:02 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hmmm. det kan jeg da slet ikke forstå eller genkende, jeg synes at Ford er
>overordentlig ruststærk
>
>http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article228641.ece

>--

Jeg kan godt forstå at du har svært ved at genkende situationen.

Det er sikkert kun en enkelt svipser fra Fords side med den 95'er.
*LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 16:30

> Jeg kan godt forstå at du har svært ved at genkende situationen.
>
> Det er sikkert kun en enkelt svipser fra Fords side med den 95'er.
> *LOL*

Jeg gider ikke engang fortælle om rustangrebet på min deo. For HELVEDE da,
der er fede bobler ved den ene skærm og benzindæksel, men ok den nærmer sig
også snart 10 år. Jeg bliver nok nød til at sende den til maleren igen i år

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 22:05

> [...]
> sig også snart 10 år. Jeg bliver nok nød til at sende den til maleren igen

Hehe jeg prøvede sidste år, at sætte donkraften gennem bundne på min gamle
Mondeo fra '94.
/LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 23:05

"LarsZK" <nogen> skrev i en meddelelse

> Hehe jeg prøvede sidste år, at sætte donkraften gennem bundne på min gamle
> Mondeo fra '94.

hehe, det sir' en del mere om din evne til at passe bil end som så meget
andet..

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 05:57

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "LarsZK" <nogen> skrev i en meddelelse

> hehe, det sir' en del mere om din evne til at passe bil end som så meget
> andet..

Nej det siger mere om hvor meget man kan blive snydt når man køber en bil
der er sprøjtet under bunden Den så jo ud til at være velligeholdt, da
den var dækket af et tykt lag undervognsbehandling, men det var bare for at
dække rusten..

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 14:49

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "LarsZK" <nogen> skrev i en meddelelse

> hehe, det sir' en del mere om din evne til at passe bil end som så meget
> andet..

Nope,
Ford har lavet alle tiders værste gang lort i forbindelse med lak på deres
biler fra midt halvfemserne til 2001. Jeg sender også i næste uge et
klagebrev til Ford og får jeg ikke en positiv respons så ryger det videre
til dagspressen. Det er simpelthen UTÅLELIGT at min mondeo fra 97' nu skal
males for 10. gang.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-09-06 16:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

> [...]
>til dagspressen. Det er simpelthen UTÅLELIGT at min mondeo fra 97' nu skal

Hvad blev er af klagen over manglende mærkat der frarådede brug af
åben ild ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 18:13

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad blev er af klagen over manglende mærkat der frarådede brug af
> åben ild ?

Det er rustet væk

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 07:31

> Nope,

Jope...er bilen undevognsbehandlet properly, så ruster de ikke så hurtigt,
at du kan sætte en donkraft igennem..,o)
Eller også er der tale om specielle forhold, som ikke
er Ford-specifikt.
Og det med lakken nedenunder er en anden sag, medmindre
den er lakeret der du satte donkraften.,o)

> [...]
> til dagspressen. Det er simpelthen UTÅLELIGT at min mondeo fra 97' nu skal

Hehe...
Min Sierra fra 86 er ikke blevet malet sådn endnu..
Nævn det lige i dit brev nu du er igang og sig pænt tak
fra mig og min familie *S*..

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 10:25

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> er Ford-specifikt.
> Og det med lakken nedenunder er en anden sag, medmindre
> den er lakeret der du satte donkraften.,o)

Enhver der ejer en mondeo ved at den originale donkraft faktisk løfter bilen
op på det stykke hvor man ikke undervognbehandler netop fordi den er lakeret
der

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 08:13

> Enhver der ejer en mondeo ved at den originale donkraft faktisk løfter
> bilen op på det stykke hvor man ikke undervognbehandler netop fordi den er
> lakeret der

Hehe..jamen så må jeg jo bøje mig..,o)
Troede ikke Mondeo var lakeret under bunden eller
donkraften skulle monteres 'så langt ude' at det ligefrem
er lakken den løfter på...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-09-06 18:53

Hej

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er sikkert kun en enkelt svipser fra Fords side med den 95'er.

Den ene svipser må være min svigerfars Escort '95. Den har kun lige
antydningen af rust og den plejer at blive synet uden anmærkning. Men
som du også siger, så må det være en svipser. Den faldt nok i zinkgryden
som barn eller sådan noget

Baseret på hans kvalitetsmodel købte vi i '99 vores egen. Efter 1½ år
klagede vi til Ford over rust og efter ca 2½ år lavede Ford rustarbejde
på garantien. Vi solgte den efter 3 år, men allerede 1 år efter arbejdet
var lavet, kunne man se hvordan rusten løb ud af alle samlingerne igen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:25

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> garantien. Vi solgte den efter 3 år, men allerede 1 år efter arbejdet var
> lavet, kunne man se hvordan rusten løb ud af alle samlingerne igen.

Så er den go' nok, så er det en ÆGTE Ford

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-09-06 21:35

Hej!

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> antydningen af rust og den plejer at blive synet uden anmærkning. Men
> som du også siger, så må det være en svipser. Den faldt nok i zinkgryden

Er du _helt_ sikker? Jeg vil gerne vædde en flaske god rødvin på at jeg kan
finde rust i den...

Min egen er fra '96 (også en Escort) og den kender jeg efterhånden godt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-09-06 06:53

Hej

Kim Voss Schrader wrote:
> Er du _helt_ sikker? Jeg vil gerne vædde en flaske god rødvin på at jeg
> kan finde rust i den...

Der kan findes rust i den, men det er meget, meget lidt og den blev
synet for et par måneder siden uden problemer. Det er ikke fordi han er
så meget bedre ved sin bil end os andre. Den får undervognsbehandling ca
hvert andet år, vaskes jævnligt, står i carport og får sine
autoriserede service.

> Min egen er fra '96 (også en Escort) og den kender jeg efterhånden godt

Vi har nærstuderet hans og der er en enkelt synlig plet på lakken og så
begynder der er komme en smule ud i samlingerne i bunden (Det kom på
vores allerede efter 1 år). Men det kan da godt være at den nu igennem
vinteren vil opleve en kraftig opblomstring af dens berygtede problem.

Hvornår flyttede de egentlig produktionen til England? Jeg har sådan på
fornemmelsen at de tyskproducerede ikke er så slemme til at ruste som de
engelskproducerede.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-09-06 21:19

Hej!

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> så meget bedre ved sin bil end os andre. Den får undervognsbehandling ca
> hvert andet år, vaskes jævnligt, står i carport og får sine

Heh, det er skisme ingen garanti (noget af det).

Rusten kan nemt forekomme, især da rustbehandlerne slet ikke sprøjter alle de
steder hvor rusgten kan forekomme :(

> [...]
> vores allerede efter 1 år). Men det kan da godt være at den nu igennem
> vinteren vil opleve en kraftig opblomstring af dens berygtede problem.

Hmm, kig i a-stolperne, under dørhængslerne. Under dørgummilisten oppe i
hjørnerne v. forruden. Under forruden, dvs. inde bag batteriet (og i den anden
side ligeledes). Ved bagrudeviskeren. O.s.v.

> Hvornår flyttede de egentlig produktionen til England? Jeg har sådan på
> fornemmelsen at de tyskproducerede ikke er så slemme til at ruste som de
> engelskproducerede.

Dunno.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 16:20

Folmer Rasmussen skriver:

> http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/

Old news, den har været oppe før....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-06 18:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Folmer Rasmussen skriver:

> Old news, den har været oppe før....

Hvornår ?
(artiklen er fra i dag)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 18:23

Per Beer Hansen skriver:

> Hvornår ?

1-1½ måned tilbage enten her eller i dk.teknik.bil.

> (artiklen er fra i dag)

Pas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 18:32

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

Åh, tilgiv mig, dengang var det årgang 1992
<http://campaigns.emailserver2.com/MBDT/WebformListener.aspx?xe=KgqMq4Mww2y0IBdZY6f0VJnWV1s1B9NSSJqqvRdFAJ0=&event=Viewed&vid=61342>

Og så er det kun 14 dage siden....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-06 18:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" skriver:
>>

> Åh, tilgiv mig, dengang var det årgang 1992
> [...]

Jamen du skriver jo "den har været oppe før" og det forstår jeg som netop
den artikel der linkes til.
At Escorterne (og visse andre biler) ruster er jo i sig selv ikke nogen
nyhed.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 18:38

Per Beer Hansen skriver:

> Jamen du skriver jo "den har været oppe før" og det forstår jeg som netop
> den artikel der linkes til.

Jeg tog (kun) 3 år galt....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-06 18:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Beer Hansen skriver:

> Jeg tog (kun) 3 år galt....

Jo jo, det er da tæt på, eller ...... ?

Men du misser min pointe

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 28-09-06 20:07

> http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/
>
> Ikke flatterende for bl.a. Ford, men læg lige mærke til de franske
> modeller!

Tjah - det ser jo lovende ud for os Renault-ejere
(19 og Mégane blandt de absolut bedste i alle årgange)

Fra : BJ

Dato : 28-09-06 23:47

KLIP

> http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/

Volvo 440 ... rust i bremserør.

Potten blev produceret mellem 1988 og 1996.

Det giver et spænd i alder mellem 18 og 10 år.

Det er fandme for dårligt nogle bremserør ikke kan holde mere end mindst 10

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~