Rep af biler i polen?
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 15:31

Jeg går og lurer på at købe en Caravelle bus (10 pers)

Men den jeg kigger på har lidt kantrust og er meget grim i lakken. Nu koster
en hellak af den vel mellem 15 og 20 af de store, så jeg tænker på om der er
nogen herinde der har erfaring med kvalitet/pris i polen?

Er der forresten nogen der ved hvorfor noget 10 pers busser har gule plader,
mens andre har hvide?

Mvh Tommy

Fra : Psypher

Dato : 28-09-06 16:19

> [...]
> om der er nogen herinde der har erfaring med kvalitet/pris i polen?
>
> Er der forresten nogen der ved hvorfor noget 10 pers busser har gule

Dem der har gule plader skal følge bus reglementet og må så
ikke køre 110 - 130 på motorvejen eks. samtidig skal de vist til syn hvert
år.

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 16:58

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Dem der har gule plader skal følge bus reglementet og må så
> ikke køre 110 - 130 på motorvejen eks. samtidig skal de vist til syn hvert

Nej, det er ikke rigtigt, så meget ved jeg da: ALLE der er indreg. som bus,
skal synes hvert år. Og alle der er indreg som bus (indtil en eller anden
dato) må køre uden fartbegrænser.
Det har altså ikke noget med farven på nr plade at gøre...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-09-06 17:21

TBJ wrote:
> [...]

> en eller anden dato) må køre uden fartbegrænser.
> Det har altså ikke noget med farven på nr plade at gøre...

Og vejer de over 3.500 kg er hastighedsbegrænsningen 80 km/t på motorvej ..

Ikke fordi at det kan ses ... på motorvejen ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Carsten

Dato : 29-09-06 04:28

Måske der er mere hjælp at hente med din VW på www.caravelle.dk

Carsten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-09-06 16:11

> Og vejer de over 3.500 kg er hastighedsbegrænsningen 80 km/t på motorvej
> ..

Intet er mere forkert Per, alle busser med over 17 siddepladser er låst til
100 km/t..

--
MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-09-06 18:09

Hans L. Jørgensen skrev:
> Intet er mere forkert Per, alle busser med over 17 siddepladser er låst til
> 100 km/t..

Nu har I jo ret begge to, for den ene snakker om hastighedsGRÆNSE mens
den anden snakker om hastighedsBEGRÆNSER:

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-09-06 16:19

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Dem der har gule plader skal følge bus reglementet

Nu sludrer du løs om noget du ikke rigtig kender noget til, busser med gule
plader kan udmærket være fritaget for det du kalder "bus reglementet",
busser med under 17 siddepladser kan i dag registreres til "privat
buskørsel", disse er ikke omfattet af noget reglement, men må så kun
transportere nærmeste familiemedlemmer, eller hvis der er tale om
institutionsbus/foreningsbus da kun medlemmer af foreningen/institutionen.

> og må så
> ikke køre 110 - 130 på motorvejen eks.

Under 3500 kg. og med under 17 siddepladser skal der ikke til "privat
buskørsel" være monteret speedkontrol, de må køre samme hastighed som
almindlig personvogn.

> samtidig skal de vist til syn hvert år.

Der er så til gengæld rigtigt.

--