|
| mekaniker til en volvo 940 b230ft Fra : klaus |
Dato : 27-09-06 14:27 |
|
Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
dyre ende a' ?
Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.
Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).
jeg har checket for tænding, dyser, switch på gasspjæld, benzinpumer mm.
Tomgangsventilen ser ud til at virke. Der kommer masser af benzin frem
til dyserne. Ingen fejlkoder for hverken det ene eller det andet..
Der er bestilt ny pulsgiver til tandkransen samt nye
tændkabler/rotor/dæksel (bare fordi de er ca. 2år nu).
Jeg har rodet med bilen hele dagen, og fik den endelig i gang, og fik
den til at gå jævnt i tomgang. Derefter stoppede jeg motoren, og då
ville den ikke igang igen.. argh.
Nu gider jeg næsten ikke mere. Nogen ideer ?
Klaus A
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-09-06 14:29 |
|
klaus wrote:
> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> dyre ende a' ?
> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
>
> Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.
>
> Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
> tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).
Vacuumslanger?
--
Per, Esbjerg
| |
klaus (27-09-2006)
| Kommentar Fra : klaus |
Dato : 27-09-06 14:35 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> klaus wrote:
>
>> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
>> dyre ende a' ?
>> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
>>
>> Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.
>>
>> Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
>> tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).
>
> Vacuumslanger?
Jeg har ikke noget diesel start, men checker for det i morgen (de ser
fine ud)
| |
KMH (27-09-2006)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 27-09-06 14:43 |
|
"klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:451a7c1c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> dyre ende a' ?
> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
>
> Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.
>
> Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
> tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).
>
> jeg har checket for tænding, dyser, switch på gasspjæld, benzinpumer mm.
> Tomgangsventilen ser ud til at virke. Der kommer masser af benzin frem
> til dyserne. Ingen fejlkoder for hverken det ene eller det andet..
>
> Der er bestilt ny pulsgiver til tandkransen samt nye
> tændkabler/rotor/dæksel (bare fordi de er ca. 2år nu).
>
> Jeg har rodet med bilen hele dagen, og fik den endelig i gang, og fik
> den til at gå jævnt i tomgang. Derefter stoppede jeg motoren, og då
> ville den ikke igang igen.. argh.
>
> Nu gider jeg næsten ikke mere. Nogen ideer ?
>
> Klaus A
Sikringer????
Check for guds skyld sikringer for _God_ forbindelse, samt fugt.
Jeg har kæmpet min kamp med min daværende Volvo - godt nok en 264'er (2.7
V6'er) men alligevel.......
M.v.h.
Kim
| |
KMH (27-09-2006)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 27-09-06 14:52 |
|
"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:451a7fec$0$12594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:451a7c1c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> > dyre ende a' ?
> > Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
> >
> > Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.
> >
> > Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i
> > tomgang (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).
> >
> > jeg har checket for tænding, dyser, switch på gasspjæld, benzinpumer mm.
> > Tomgangsventilen ser ud til at virke. Der kommer masser af benzin frem
> > til dyserne. Ingen fejlkoder for hverken det ene eller det andet..
> >
> > Der er bestilt ny pulsgiver til tandkransen samt nye
> > tændkabler/rotor/dæksel (bare fordi de er ca. 2år nu).
> >
> > Jeg har rodet med bilen hele dagen, og fik den endelig i gang, og fik
> > den til at gå jævnt i tomgang. Derefter stoppede jeg motoren, og då
> > ville den ikke igang igen.. argh.
> >
> > Nu gider jeg næsten ikke mere. Nogen ideer ?
> >
> > Klaus A
>
> Sikringer????
> Check for guds skyld sikringer for _God_ forbindelse, samt fugt.
> Jeg har kæmpet min kamp med min daværende Volvo - godt nok en 264'er (2.7
> V6'er) men alligevel.......
>
> M.v.h.
> Kim
>
>
>
Ups ..... burde have stået:
godt nok en 264'er (2.7
V6'er) men alligevel....... syntomerne forekommer mig stadig _skræmmende_
bekendte!!
M.v.h.
Kim
| |
klaus (27-09-2006)
| Kommentar Fra : klaus |
Dato : 27-09-06 16:18 |
|
>> Sikringer????
>> Check for guds skyld sikringer for _God_ forbindelse, samt fugt.
>> Jeg har kæmpet min kamp med min daværende Volvo - godt nok en 264'er (2.7
>> V6'er) men alligevel.......
Sikringerne ser fine ud. De er ikke smeltet over. Pumperne kører som de
skla når sikringer pilles ud og sættes i igen.
Klaus
| |
Niels Bengaard (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 27-09-06 14:49 |
|
Hvad med luftmængdemåleren?
Niels
| |
klaus (27-09-2006)
| Kommentar Fra : klaus |
Dato : 27-09-06 16:34 |
|
Niels Bengaard skrev:
> Hvad med luftmængdemåleren?
Den blev skiftet da jeg købte bilen april sidste år. Der pendlede den
også i omdrejninger, men ikke så slemt som nu.
| |
jenny og søren (27-09-2006)
| Kommentar Fra : jenny og søren |
Dato : 27-09-06 19:37 |
|
Hej Klaus
prøv evt Henriks Auto og karrosseri værksted på Thyvej i Arentsminde, han er
rigtig rigtig god til volvo
han går selv på værkstedet hver aften...
ellers er der jo Autogaarden i Vrensted han er også uhyggeligt god til volvo
+ han har et kæmpe lager af dele til volvo
mvh
Søren Brix Nielsen
> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> dyre ende a' ?
> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
>
> Der sidder en B230FT motor i med et Bosch LH2.4 system på.
>
> Bilen opfører sig mystisk/upraktisk, nogen gange går den ujævnt i tomgang
> (pendler). Andre gange vil den ikke starte (nu).
>
> jeg har checket for tænding, dyser, switch på gasspjæld, benzinpumer mm.
> Tomgangsventilen ser ud til at virke. Der kommer masser af benzin frem til
> dyserne. Ingen fejlkoder for hverken det ene eller det andet..
>
> Der er bestilt ny pulsgiver til tandkransen samt nye
> tændkabler/rotor/dæksel (bare fordi de er ca. 2år nu).
>
> Jeg har rodet med bilen hele dagen, og fik den endelig i gang, og fik den
> til at gå jævnt i tomgang. Derefter stoppede jeg motoren, og då ville den
> ikke igang igen.. argh.
>
> Nu gider jeg næsten ikke mere. Nogen ideer ?
>
> Klaus A
| |
Benny N. Juul (29-09-2006)
| Kommentar Fra : Benny N. Juul |
Dato : 29-09-06 09:26 |
|
"klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:451a7c1c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> dyre ende a' ?
> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
Hej
Der er ingen tvivl, Svend, Autogaarden i Vrendsted, jeg får selv lavet biler
der, og jeg kommer fra Greve, og kender iøvrigt flere fra Djævleøen der får
lavet Volvo hos Svend, og skulle du mangle en stump, har Svend et helt
nedlagt korn&fodrestof lager fyldt med stumper, og lige meget om det er til
en 544 eller en V70N så findes det frem fra gemmerne.
Med venlig hilsen
Benny
| |
Harald Blaatand (29-09-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 29-09-06 11:31 |
|
"Benny N. Juul" <bnjslet@dlh-group.com> wrote in message
news:451cd8a8$0$12674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:451a7c1c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
>> dyre ende a' ?
>> Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
>
> Hej
>
> Der er ingen tvivl, Svend, Autogaarden i Vrendsted, jeg får selv lavet
> biler der, og jeg kommer fra Greve, og kender iøvrigt flere fra Djævleøen
> der får lavet Volvo hos Svend, og skulle du mangle en stump, har Svend et
> helt nedlagt korn&fodrestof lager fyldt med stumper, og lige meget om det
> er til en 544 eller en V70N så findes det frem fra gemmerne.
>
> Med venlig hilsen
> Benny
>
Når nu der er gang i Volvo eksperterne,er der en der ved hvor jeg finder et
(brugt) hundegitter til en 740 ST.Car?
Jeg har købt et ,men det er vist til en 240 ST.Car,det er for smalt,og
beslagene har en forkert vinkel ;-(
Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om
| |
Klaus A (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus A |
Dato : 01-10-06 18:12 |
|
"Benny N. Juul" <bnjslet@dlh-group.com> skrev i en meddelelse
news:451cd8a8$0$12674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:451a7c1c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hvem kan sit kram med den motor, uden bare at udskifte stumper fra den
> > dyre ende a' ?
> > Aalborg/aabybro/brønderslev området (+/-)
>
> Hej
>
> Der er ingen tvivl, Svend, Autogaarden i Vrendsted, jeg får selv lavet
biler
> der, og jeg kommer fra Greve, og kender iøvrigt flere fra Djævleøen der
får
> lavet Volvo hos Svend, og skulle du mangle en stump, har Svend et helt
> nedlagt korn&fodrestof lager fyldt med stumper, og lige meget om det er
til
> en 544 eller en V70N så findes det frem fra gemmerne.
Han har sagerne, men er ikke helt til at stole på. Jeg købte for (nogle) år
siden en motor til en gammel 245 (B19).
Der var "km-garanti" på 100.000km hvis jeg ville betale moms.
Sjovt var det bare, at der stod 125.000km på oliefilteret !?
(motoren var fin nok, men alligevel..)
Klaus
| |
Leonard (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-10-06 18:36 |
|
"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> wrote:
>Der var "km-garanti" på 100.000km hvis jeg ville betale moms.
>Sjovt var det bare, at der stod 125.000km på oliefilteret !?
Det passer da fint: 25% moms lagt oveni
--
Leonard
| |
Jesper Hedegaard (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 01-10-06 19:07 |
|
"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:53vvh25rebfvi9msa6gih527775l47bnk1@4ax.com...
> "Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> wrote:
>
>>Der var "km-garanti" på 100.000km hvis jeg ville betale moms.
>>Sjovt var det bare, at der stod 125.000km på oliefilteret !?
>
> Det passer da fint: 25% moms lagt oveni
>
> --
> Leonard
- Så da Klaus ikke ville betale moms - så kom de 25% pludseligt på km-tallet
i stedet for på garantien ?
Måske man sku prøve at betale moms næste gang - så har den kun gået 75 tkm
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder
| |
Klaus A (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus A |
Dato : 01-10-06 18:13 |
|
"klaus" <klaus@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:451a7c1c$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Det er tilsyneladende insprøjtningsrelæet der skabte sig. Det er nu loddet
efter og bilen aher kørt upåklageligt siden (7-9-13, knock-on-wood)
Klaus
| |
|
|