Mandagsbiler???
Fra : Jesper

Dato : 27-09-06 10:52

Hej NG,

Jeg påtænker, at købe en Citroen C5 og så googlede jeg lidt efter
oplysninger på en C5. Jeg fandt mange "hadesider" om C5 - men det er den
gamle udgave af C5. Men jeg fandt en side om lige sen udgave af C5 jeg gerne
vil have www.s-b.dk/C5 - og det var ikke just positive oplysninger om
C5'eren. Er det så bilen eller værkstedet der er problemet?? For jeg vil
blive noget ked af, at købe en ny bil til 320.000,- og så er det en bil lige
som den på www.s-b.dk/C5 .

Nogle erfaringer?

JESper

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 11:09

On Wed, 27 Sep 2006 11:51:52 +0200, "Jesper"
<mailno_Spam_bette@compu.dk> wrote:

> [...]
>blive noget ked af, at købe en ny bil til 320.000,- og så er det en bil lige

Den side er vel hvad der kommer ud af at bilen absolut ikke var
fejlfri ved levering, et elendigt værksted og oven i det aner jeg en
vanskelig kunde, men det ville jeg fandme også blive i det forløb der.
Jeg er heldig med min lidt mindre Citroen - den kører bare.
Men at andre også kan kan du læse på side 11 her:
http://www.taxa4x35.dk/webdoc/TAXANYT/TAXA%204x35%20TAXANYT%20200609.PDF
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-09-06 11:20

[snip]
> Den side er vel hvad der kommer ud af at bilen absolut ikke var
> fejlfri ved levering, et elendigt værksted og oven i det aner jeg en
> vanskelig kunde, men det ville jeg fandme også blive i det forløb der.

Jeg kan bekræfte at Chr. Østergaard's "indskrivning" er ca. lige så
imødekommende (og forstående) som en mellemsur flodhest... Det har været
meget bedre tidligere, men efter at en af deres værkfører fandt andre
græsmarker, er det ret meget op ad bakke at komme igennem med noget som
helst...

Mvh
Michael

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-09-06 11:49

"Jesper" <mailno_Spam_bette@compu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om C5'eren. Er det så bilen eller værkstedet der er problemet?? For jeg
> vil blive noget ked af, at købe en ny bil til 320.000,- og så er det en

Hej

Min fornuft siger mig at jeg ikke ville smide over 300.000 kr. efter en bil,
hvis jeg på forhånd er i tvivl om det fornuftige i det.
Har du set på mulighederne for at komme af med den igen, der er jo mange der
tænker som dig, og som brugt er den nok meget svær at komme af med!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jens

Dato : 27-09-06 12:37

">>

> [...]
> Har du set på mulighederne for at komme af med den igen, der er jo mange
> der tænker som dig, og som brugt er den nok meget svær at komme af med!

Ja også skriver han 320000kr, hvis han ikke er opmærksom på at citroring er
det bilmærke med de absolut højeste flåderabatter kan den blive meget dyr at
eje.
BT undersøgte det for 2-3 år siden og der var det 80000kr på en C5 2,0 HDI
og det har jo nok ikke ændret sig.
Men kan man finde frem til firmabilsbeskatningsværdien på den bil man
påtænker at købe, så har man også ca den reelle flådepris.
MVH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 12:47

On Wed, 27 Sep 2006 13:36:57 +0200, "Jens" <jenswj@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men kan man finde frem til firmabilsbeskatningsværdien på den bil man
>påtænker at købe, så har man også ca den reelle flådepris.

Jeg kan desværre ikke huske de præcise tal - men i en annonce for Opel
Vectra blev prisen opgivet til jeg tror ca. 330 k, samtidig med at der
står "skatteværdi fra 266000". Hmmmmmm.......der er vist noget at
handle om

Fra : Soren Pedersen

Dato : 27-09-06 13:24

> [...]
> Vectra blev prisen opgivet til jeg tror ca. 330 k, samtidig med at der
> står "skatteværdi fra 266000". Hmmmmmm.......der er vist noget at

Det tror jeg ikke.....Momsefar er ret sjældent i forhandlingshumør ;)

Mvh
Søren

Fra : Jens

Dato : 28-09-06 00:30

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke.....Momsefar er ret sjældent i forhandlingshumør ;)
>
> Mvh
> Søren

Det har jo så intet med momsefar at gøre, da beskatningsværdien er den
laveste pris bilen kan købes til.
Den pris kan man så nok ikke helt komme ned på som privatmand, da det jo
typisk er de store udlejningsfirmaer der får den største flåderabat.
Men der er stadigvæk noget at handle om selvom man er privat.

Jens

Fra : Soren Pedersen

Dato : 28-09-06 14:27

Jens wrote:
> [...]
> typisk er de store udlejningsfirmaer der får den største flåderabat.
> Men der er stadigvæk noget at handle om selvom man er privat.

.....Og det har det jo så alligevel: Momsen skal betales, men er ikke
fradragsberettiget ;)

Mvh
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-06 16:44

Jens skriver:

> Ja også skriver han 320000kr, hvis han ikke er opmærksom på at citroring er
> det bilmærke med de absolut højeste flåderabatter kan den blive meget dyr at
> eje.

Det trode jeg var Ford....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe