|
| totalskadet bil 1 time efter "reparation" ~ Fra : kristiannikolai@hotm~ |
Dato : 26-09-06 16:50 |
|
En oplevelse til skræk og advarsel:
En helt banal påfyldning af hydraulikvæske på vores Citroen Xantia
hos det autoriserede Citroenværksted Le Garage i Helsingør endte her
i sommers med, at en ikke ordentlig lukket frontklap sprang op og
smadrede frontruden og taget under motorvejskørsel blot 1 time efter,
at vores bil havde forladt Le Garage. I bilen sad vores lille datter
på tre år, min kone og jeg selv, og kun et mirakel sikrede, at det
ikke gik meget værre end materialskade. Og Le Garages reaktion? Total
fraskrivelse af ansvar.
Her er detaljerne:
Vores Citroen Xantia fra 1995 havde tjent os godt i sommers. Vi havde
lige været i Paris i den hele familien på tre børn og to voksne -
en tur på sammenlagt over 3000 km - og bilen havde klaret det uden
nogen problemer. Eneste lille sag var, at bilen efter den lange tur
havde lækket en smule hydraulikvæske - i fagsprog kaldet lds-væske
- så i slutningen af sommerferien, nærmere bestemt 28. juli 2006,
kørte min kone op til Citroenværksted Le Garage i Helsingør for at
få fyldt hydraulikvæske på. En helt banal operation, som var
overstået på få minutter. Min kone oplevede dog Le Garages mekaniker
som temmelig sjusket under processen, bl.a. havde han sat Citroens
særlige højdekorrektør til MAX højde uden at sætte den tilbage i
almindelig position, da han var færdig med påfyldningen - det
påtalte hun, men fik lov til selv at ordne. Ellers bemærkede hun ikke
noget særligt, og vi gik nu ud fra at bilen var i orden.
Hun kørte hjem - Le Garage ligger mindre end én kilometer fra vores
hjem. 1 time senere, midt på eftermiddagen, havde vi et ærinde i
København, så vi - vores lille datter på tre år, min kone og nu jeg
selv som fører - satte kursen ud mod Helsingørmotorvejen i
sydgående retning. På intet tidspunkt siden værkstedsbesøget havde
vi rørt frontklappen, og vi havde kun kørt bykørsel. Idet jeg på
strækningen omkring Mørdrup accellerer op til 110 km/t, sker ulykken.
Frontklappen springer op med et smæld, smadrer frontruden, smadrer
forreste del af taget. Min kone og min datter skriger. Udsynet er
fuldstændigt spærret, fordi frontklappen forbliver oppe, og fordi
frontruden nu er helt knust. Jeg ved, at der er biler foran mig og til
siden, men kan intet se. Nærmest i blinde får jeg taget farten af
bilen og manøvreret ind til siden. Det er rent held, at jeg ikke
smadrer ind i andre biler.
I starten tænker vi ikke videre over, hvordan uheldet kunne ske - er
blot lykkelige for, at vi kom ud af det med livet i behold.
Men sent på eftermiddagen den 28. juli 2006 har vi fået Xantiaen
bugseret ind til den anerkendte Citroenspecialist Skjulhøj Auto i
Vanløse, og sammen med mekanikerne derinde begynder vi at undersøge,
hvad der gik galt. Det første vi ser på er naturligvis stormkrogen
- den indretning som netop skal sikre at sådanne ulykker ikke kan
ske. Ved forrige syn havde vores stormkrog faktisk været defekt, så
den havde Skjulhøj Auto udskiftet for os i starten af året. Kunne
denne nye stormkrog have været årsagen? Men nej - i min
nærværelse afprøver Skjulhøj Autos mekaniker den nye stormkrog og
den virker perfekt. Eneste mulige forklaring, ræsonnerer vi os nu
sammen med Skjulhøj Autos mekaniker frem til, er at frontklappen ikke
havde været lukket ordentligt. Og hvem var det som sidst havde haft
den åben?
Le Garage i Helsingør.
Om aftenen den 28. juli 2006 ringer jeg til indehaveren af Le Garage
Bjørn Mogensen. Jeg fortæller hvad der er sket, og at ud fra
hændelsesforløbet agter jeg at holde Le Garage ansvarlig. Jeg beder
ham også påtale overfor sit værksted, at deres uacceptable sjusk har
været tæt på at koste mig og min familie livet, hvilket jeg faktisk
ser som vigtigere end det rent juridiske. Bjørn Mogensen er
beklagende, men også lidt henholdende, siger bare, at "I så må
sende forsikringspapirerne af sted, og så må vi jo se på sagen".
Hvad Le Garages syn på sagen er, får jeg først at se i forrige uge,
omtrent 2 måneder efter.
Lederen af værkstedet, Henrik Petersen, erkender i en mail af
20.september, at Le Garage har påfyldt lds-væske på vores Xantia,
men påstår samtidigt, at det "fuldstændigt umuligt" at værkstedet
ikke har lukket frontklappen ordentligt.
Som alternativ forklaring forsøger Henrik Petersen sig i stedet med at
forsøge at så tvivl om den nye stormkrog: "... ydermere fortalte
kunden vores Diretør, at de netop havde fået foretaget en reparation
på stormkrogen/låsemekanismen. Måske er den reparation ikke helt
vellykket!!!"
Med andre ord: Trods at jeg havde fortalt Bjørn Mogensen, at Skjulhøj
Autos mekaniker havde testet den nye stormkrog, og at den havde virket
perfekt, og at vi netop derfor kunne være så sikre på, at der var
tale om en menneskelig fejl og ikke en teknisk, afviser Le Garage sit
ansvar. Ikke udfra fakta, men ud fra en formodning, som er opfundet til
lejligheden. Har man kontaktet Skjulhøj Auto for at høre nærmere om
stormkrogen? Nej, uden at ane noget om det, påstår Henrik Petersen
blot, at reparationen af stormkrogen ikke har været vellykket, og
denne påstand bruger han så til at frikende sig selv og sit værksted
for lod og del i ulykken.
Noget så ubelejligt som kendsgerninger er åbenbart Le Garage
uvedkommende.
Går man ind på Le Garages hjemmeside www.citroen-helsingor.dk mødes
man af et løfte om at "De kan forvente en kompetent og professionel
behandling, hvad enten det drejer sig om køb af ny eller brugt bil,
værksteds arbejde, køb af reservedele og tilbehør".
Personligt har jeg det sådan, at min families og mit eget liv er for
kostbart til, at jeg fremover tør lægge bil til Le Garages
"kompetente og professionelle behandling".
| |
Anders Christensen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 26-09-06 19:01 |
|
kristiannikolai@hotmail.com skrev:
> En oplevelse til skræk og advarsel:
>
> En helt banal påfyldning af hydraulikvæske på vores Citroen Xantia
> hos det autoriserede Citroenværksted Le Garage i Helsingør endte her
> i sommers med, at en ikke ordentlig lukket frontklap sprang op og
> smadrede frontruden og taget under motorvejskørsel blot 1 time efter,
> at vores bil havde forladt Le Garage. I bilen sad vores lille datter
> på tre år, min kone og jeg selv, og kun et mirakel sikrede, at det
> ikke gik meget værre end materialskade. Og Le Garages reaktion? Total
> fraskrivelse af ansvar.
>
Kan man ikke se at den står åben på en Citroen Xantia når man kører?
De biler jeg har kørt i var det ret tydeligt om den stod lidt på klem
eller om den var helt lukket, for alle linjer flugtede som de skulle i
kanten når den var lukket.
--
Mvh Anders Christensen
| |
Per O. (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 26-09-06 19:13 |
|
<kristiannikolai@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1159285828.081976.47650@i42g2000cwa.googlegroups.com...
En oplevelse til skræk og advarsel:
En helt banal påfyldning af hydraulikvæske på vores Citroen Xantia
hos det autoriserede Citroenværksted Le Garage i Helsingør endte her
i sommers med, at en ikke ordentlig lukket frontklap sprang op og
smadrede frontruden og taget under motorvejskørsel blot 1 time efter,
at vores bil havde forladt Le Garage. I bilen sad vores lille datter
på tre år, min kone og jeg selv, og kun et mirakel sikrede, at det
ikke gik meget værre end materialskade. Og Le Garages reaktion? Total
fraskrivelse af ansvar.
Her er detaljerne:
KLIP
Kan man ikke se på en frontklap på en 'tron' om den er ordentligt lukket?
Det har man kunnet på alle de biler jeg har haft til dato. Jeg kigger altid
efter om der er noget at påpege, før jeg forlader værkstedet, netop for at
undgå at buler eller andre skader pludselig er opstået efter jeg har forladt
forhandlerens område.
Men bestemt en grim oplevelse, som dog bliver meget svær at bevise
efterfølgende .. hvilket igen bringer mig tilbage til den gode vane at
tjekke før man forlader værkstedet. Men surt at forhandleren er så
uforsonlig.
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!
| |
Per O. (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 26-09-06 19:22 |
|
Jeg kom efterfølgende til at tænke på en sag jeg havde med en ny forrude.
Da jeg hentede bilen og rutinemæssigt gik bilen igennem, før jeg forlod
værkstedet, opdagede jeg en lille hvid dims midt på forruden. Jeg formodede
at det var en stykke fnuller fra den flamingo indpakning ruden havde været
i, og forsøgte at vifte den lille hvide tingest væk ... det kunne jeg så
ikke. Ind i bilen og gentage manøvren ... og den lille ting sad altså heller
ikke på indersiden af ruden. Det viste sig at den lille hvide dims sad inde
i glasset og lige midt i synsfeltet. Værkføreren blev ikke specielt glad for
at 'mekkerne' ikke havde opdaget det, før de limede ruden i bilen. Jeg ville
jo under alle omstændigheder have fået en ny rude, men det viser at det er
ret klogt lige at gå bilen igennem, før man kører fra værkstedet. Jeg fik en
ny rude ugen efter, og det var så det.
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!
| |
Keld Rasmussen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 26-09-06 19:19 |
|
kristiannikolai@hotmail.com skrev:
<klip en lang og sørgelig historie.>
Jeg fik følgende tanker da jeg læste din historie,
Først at det var godt at ingen kom noget til,
dernæst at hvis klappen i min Xantia er så meget åben at stormkrogen
ikke har fat, så kan jeg tydeligt se det fra førerpladsen, vinklen er
helt forkert.
Min konklusion er så at stormkrogen må have været defekt, eller føreren
meget uopmærksom.
Ingen af de dele vil jeg mene er Le Garage's skyld.
At du tydeligvis kun bruger Le Garage til småting og kører til Skjulhøj
auto hvis det koster, har nok heller ikke hjulpet.
Endelig lader du Skjulhøj Auto (som jeg kender som meget kompetente
Citroen folk) kontrollere deres eget arbejde med stormkrogen, jeg kan
ikke helt se hvordan man kan gøre det på en klap der er krøllet sammen,
men ok.
--
Keld
| |
alexbo (26-09-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-09-06 19:33 |
|
<kristiannikolai@hotmail.com> skrev
> Men nej - i min nærværelse afprøver Skjulhøj Autos mekaniker den nye
> stormkrog og den virker perfekt.
Vil det sige at klappen kunne lukke og krogen fik fat, således at klappen
ikke kunne åbnes bare ved at åbne låsen?
Eller betyder det bare at krogen i sig selv virkede, men om den fik fat i
klappen kunne man ikke bedømme.
Hvis krogen virker skal klappen stå meget åben for at kunne blæse op, og den
ville gøre det ved første kørsel.
Det er stort set umuligt at lukke en motor klap uden at en korrekt virkende
sikkerhedskrog får fat, så skal man da lægge den forsigtigt ned, og så er
klappen tydeligt åben.
Mit gæt er at krogen ikke virkede og at Le Garage ikke fik smækket klappen
helt i lås, det er selvfølgelig stadig en fejl fra deres side, men den
defekte krog gjorde skaden værre.
mvh
Alex Christensen
| |
Hafnia (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Hafnia |
Dato : 26-09-06 20:08 |
|
> Vil det sige at klappen kunne lukke og krogen fik fat, således at klappen
> ikke kunne åbnes bare ved at åbne låsen?
> Eller betyder det bare at krogen i sig selv virkede, men om den fik fat i
> klappen kunne man ikke bedømme.
>
> Hvis krogen virker skal klappen stå meget åben for at kunne blæse op, og
> den
> ville gøre det ved første kørsel.
>
> Det er stort set umuligt at lukke en motor klap uden at en korrekt
> virkende
> sikkerhedskrog får fat, så skal man da lægge den forsigtigt ned, og så er
> klappen tydeligt åben.
>
> Mit gæt er at krogen ikke virkede og at Le Garage ikke fik smækket klappen
> helt i lås, det er selvfølgelig stadig en fejl fra deres side, men den
> defekte krog gjorde skaden værre.
selvføgelig er det førens ansvar at bilen er OK, men man kan vel forlange at
en mekaniker kan lave sit arbejde,-en fly kaptajn har også ansvaret på
flyet, men han skal regne med at flymekanikerne har samlet motoren
ordentligt, at de har lavet deres arbejde 100% OK...jeg er TOTALT overbevist
om at bilmekanikere idag levere en klytvare, hvergang jeg har været på
værksted har de udført et stykke arbejde som var kritisabelt dvs sjusk i
højere eller mindre grad,-ikke noget man kunne være stolt af, men 'bare'
arbejde...toppen af en automekanikers faglige arbejde var hans
svendestykke....
på mit arbejde har vi ofte diskuteret bil mekanikere og ALLE kender til
sjusk de har været udsat for..sidst var det sgu at idioterne ikke havde fyld
olie på gearkassen...hvor fucking dårlig kan man være til sit job?, og hvor
må man da brække sig over det man laver!, man ved jo at man ikke laver det
man egentligt gerne ville stå inde for, MAN ved da også at når en bil smider
klappen op, så er det jo nok forholdsvis sandsynligt at man er skyld i
det..at så benægte og fraskrive sig det, ja så må man da igen tage hjem og
brække sig over at man skal fylde folk med løgn, men mindre at man
selvføgelig er så totalt ligeglad med hvad man laver at arbejde 'bare' er
der hvor man ligger hjernen i skuffen...
| |
alexbo (26-09-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-09-06 20:26 |
|
"Hafnia" skrev i
> hvor fucking dårlig kan man være til sit job?,
Det er ubegrænset, og det kan ikke undre,
vi møder jo alle fjolserne ude på vejen, der er jo stort set ingen der kan
køre bil, så hvorfor skulle de kunne lave et ordentligt stykke arbejde.
mvh
Alex Christensen
| |
Keld Rasmussen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 26-09-06 20:44 |
|
Hafnia skrev:
..
>
>
> selvføgelig er det førens ansvar at bilen er OK, men man kan vel forlange at
> en mekaniker kan lave sit arbejde,-en fly kaptajn har også ansvaret på
> flyet, men han skal regne med at flymekanikerne har samlet motoren
> ordentligt, at de har lavet deres arbejde 100% OK...jeg er TOTALT overbevist
> om at bilmekanikere idag levere en klytvare, hvergang jeg har været på
> værksted har de udført et stykke arbejde som var kritisabelt dvs sjusk i
> højere eller mindre grad,-ikke noget man kunne være stolt af, men 'bare'
> arbejde...toppen af en automekanikers faglige arbejde var hans
> svendestykke....
Du får hvad du betaler for, og du betaler langt mindre for en mekaniker
end du gør for andre håndværkere, samtidig betaler du for en mand der
bliver målt på sin tid hver dag.
Næste gang den skal på værksted så prøv følgende sætning:
Brug den tid der skal til for at bilen er helt i orden, prisen er ikke
afgørende,
Kvalitet koster penge, lige meget om det er en håndværker, eller en
flaske rødvin.
Hvorfor er vedligeholdelse af bilen en uforudset udgift for de fleste ?
--
Keld
| |
Hafnia (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Hafnia |
Dato : 26-09-06 20:48 |
|
"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6f608$45198306$55181677$28572@news.arrownet.dk...
> Hafnia skrev:
> .
>>
>>
>> selvføgelig er det førens ansvar at bilen er OK, men man kan vel forlange
>> at en mekaniker kan lave sit arbejde,-en fly kaptajn har også ansvaret på
>> flyet, men han skal regne med at flymekanikerne har samlet motoren
>> ordentligt, at de har lavet deres arbejde 100% OK...jeg er TOTALT
>> overbevist om at bilmekanikere idag levere en klytvare, hvergang jeg har
>> været på værksted har de udført et stykke arbejde som var kritisabelt dvs
>> sjusk i højere eller mindre grad,-ikke noget man kunne være stolt af, men
>> 'bare' arbejde...toppen af en automekanikers faglige arbejde var hans
>> svendestykke....
> Du får hvad du betaler for, og du betaler langt mindre for en mekaniker
> end du gør for andre håndværkere, samtidig betaler du for en mand der
> bliver målt på sin tid hver dag.
>
> Næste gang den skal på værksted så prøv følgende sætning:
> Brug den tid der skal til for at bilen er helt i orden, prisen er ikke
> afgørende,
>
ja...sidst var det en forsikrings sag...men igen irriterende fejl, små
klyt....
måske man skulle se på antallet timer der bliver faktureret og hvor mange de
betaler lønninger for...
| |
Keld Rasmussen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 26-09-06 21:01 |
|
Hafnia skrev:
> "Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6f608$45198306$55181677$28572@news.arrownet.dk...
>> Hafnia skrev:
>> .
>>>
>>> selvføgelig er det førens ansvar at bilen er OK, men man kan vel forlange
>>> at en mekaniker kan lave sit arbejde,-en fly kaptajn har også ansvaret på
>>> flyet, men han skal regne med at flymekanikerne har samlet motoren
>>> ordentligt, at de har lavet deres arbejde 100% OK...jeg er TOTALT
>>> overbevist om at bilmekanikere idag levere en klytvare, hvergang jeg har
>>> været på værksted har de udført et stykke arbejde som var kritisabelt dvs
>>> sjusk i højere eller mindre grad,-ikke noget man kunne være stolt af, men
>>> 'bare' arbejde...toppen af en automekanikers faglige arbejde var hans
>>> svendestykke....
>> Du får hvad du betaler for, og du betaler langt mindre for en mekaniker
>> end du gør for andre håndværkere, samtidig betaler du for en mand der
>> bliver målt på sin tid hver dag.
>>
>> Næste gang den skal på værksted så prøv følgende sætning:
>> Brug den tid der skal til for at bilen er helt i orden, prisen er ikke
>> afgørende,
>>
> ja...sidst var det en forsikrings sag...men igen irriterende fejl, små
> klyt....
>
> måske man skulle se på antallet timer der bliver faktureret og hvor mange de
> betaler lønninger for...
Taksator er selskabets mand og giver ikke flere timer end absolut
nødvendigt efter hans vurdering, samtidig er det ham og ikke værkstedet
der sætter timeprisen, så en pladesmed fakturerer for mindre per købt
løntime end en mekaniker (men han sælger flere reservedele)
Der hvor man kan hente noget tid ind er på standard arbejde så som
service, bremser udstødning osv, men der er konkurrencen hård så man er
nød til at holde timeprisen nede
--
Keld
| |
Ukendt (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-09-06 21:16 |
|
"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:93a04$451986db$551818b1$10367@news.arrownet.dk...
> Taksator er selskabets mand og giver ikke flere timer end absolut
> nødvendigt efter hans vurdering, samtidig er det ham og ikke værkstedet
> der sætter timeprisen, så en pladesmed fakturerer for mindre per købt
> løntime end en mekaniker (men han sælger flere reservedele)
Ja jeg misunder ikke en mekaniker af i dag. De skal arbejde efter en nøje
beregnet tid for den enkelte reparation, de får skæld ud af kunden hvis
tilbuddet ikke holder selv om l*rtet var rustet fast, er der en sort finger
på lakken så kommer der brok. Ofte har kunden sin egen mening om hvor meget
alt burde koste og hvor lang tid det tager og disse kan være langt fra
virkligheden. De får skæld ud for holdbarheden på reservedele og presses til
at sælge originale dele til thansen priser. Bliver der lavet fejl, så bliver
de hængt ud på nettet og der bliver lavet "lorte"hjemmesider. Kunden skal
helst have lånebil gratis stillet til rådighed og sikkert en masse andre
ting.
--
Tom
| |
spamsen (28-09-2006)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 28-09-06 00:53 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
message news:45198a7d$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en
> meddelelse
> news:93a04$451986db$551818b1$10367@news.arrownet.dk...
>> Taksator er selskabets mand og giver ikke flere timer
>> end absolut nødvendigt efter hans vurdering, samtidig er
>> det ham og ikke værkstedet der sætter timeprisen, så en
>> pladesmed fakturerer for mindre per købt løntime end en
>> mekaniker (men han sælger flere reservedele)
>
> Ja jeg misunder ikke en mekaniker af i dag. De skal
> arbejde efter en nøje beregnet tid for den enkelte
> reparation, de får skæld ud af kunden hvis tilbuddet ikke
> holder selv om l*rtet var rustet fast, er der en sort
> finger på lakken så kommer der brok. Ofte har kunden sin
> egen mening om hvor meget alt burde koste og hvor lang
> tid det tager og disse kan være langt fra virkligheden.
> De får skæld ud for holdbarheden på reservedele og
> presses til at sælge originale dele til thansen priser.
> Bliver der lavet fejl, så bliver de hængt ud på nettet og
> der bliver lavet "lorte"hjemmesider. Kunden skal helst
> have lånebil gratis stillet til rådighed og sikkert en
> masse andre ting.
ja nemli' ja \o/
...derfor må svigerfar jo sørge for hans yndlingsdatter og barnebarn/børn
kører i formidable biler :)
| |
Jonas R. (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 26-09-06 21:40 |
|
"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> wrote in message
news:6f608$45198306$55181677$28572@news.arrownet.dk...
KLIP
> Du får hvad du betaler for, og du betaler langt mindre for en mekaniker
> end du gør for andre håndværkere, samtidig betaler du for en mand der
> bliver målt på sin tid hver dag.
>
> Næste gang den skal på værksted så prøv følgende sætning:
> Brug den tid der skal til for at bilen er helt i orden, prisen er ikke
> afgørende,
>
> Kvalitet koster penge, lige meget om det er en håndværker, eller en flaske
> rødvin.
>
> Hvorfor er vedligeholdelse af bilen en uforudset udgift for de fleste ?
Det holder ikke en skid, jeg har fået lavet forsikringsskader hvor det bare
har taget lang tid. Og de har bonget forsikringsselskabet, men der er stadig
ting som ikke var iorden.
Så nej, og fordi du betaler en håndværker mange penge er det ikke = at du
får et kvalitetsarbejde....
/Jonas R.
| |
Keld Rasmussen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 26-09-06 22:49 |
|
Jonas R. skrev:
> "Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> wrote in message
> news:6f608$45198306$55181677$28572@news.arrownet.dk...
> KLIP
>> Du får hvad du betaler for, og du betaler langt mindre for en mekaniker
>> end du gør for andre håndværkere, samtidig betaler du for en mand der
>> bliver målt på sin tid hver dag.
>>
>> Næste gang den skal på værksted så prøv følgende sætning:
>> Brug den tid der skal til for at bilen er helt i orden, prisen er ikke
>> afgørende,
>>
>> Kvalitet koster penge, lige meget om det er en håndværker, eller en flaske
>> rødvin.
>>
>> Hvorfor er vedligeholdelse af bilen en uforudset udgift for de fleste ?
>
> Det holder ikke en skid, jeg har fået lavet forsikringsskader hvor det bare
> har taget lang tid. Og de har bonget forsikringsselskabet, men der er stadig
> ting som ikke var iorden.
>
> Så nej, og fordi du betaler en håndværker mange penge er det ikke = at du
> får et kvalitetsarbejde....
>
> /Jonas R.
>
>
Du vender min pointe om, hvis du ikke vil betale prisen, får du dårlig
kvalitet, at man så også kan risikere at få det hvis man betaler prisen
er en anden historie, men udgangspunktet er at mekanikeren/værkstedet
bliver presset på prisen, og det koster på kvaliteten
Keld
| |
Henrik Stidsen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 26-09-06 22:09 |
|
Keld Rasmussen pretended :
> Hvorfor er vedligeholdelse af bilen en uforudset udgift for de fleste ?
Det er det heller ikke, men evige reperationer og ting der konstant går
i stykker selvom de ikke burde er der ikke mange der har forudset før
det sker. Som Peugeot sagde da min dieselpumpe gik i stykker, det havde
været rart hvis man kunne forudse sådan noget så man kunne parkere ved
værkstedet istedet for foran pumpen på tankstationen...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Keld Rasmussen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 26-09-06 23:08 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Keld Rasmussen pretended :
>> Hvorfor er vedligeholdelse af bilen en uforudset udgift for de fleste ?
>
> Det er det heller ikke, men evige reperationer og ting der konstant går
> i stykker selvom de ikke burde er der ikke mange der har forudset før
> det sker. Som Peugeot sagde da min dieselpumpe gik i stykker, det havde
> været rart hvis man kunne forudse sådan noget så man kunne parkere ved
> værkstedet istedet for foran pumpen på tankstationen...
>
Selvfølgelig kan man ikke forudse hvornår en given ting går i stykker
men alt mekanisk bliver slidt, og hvis man vil at vedligeholdelse er lig
med serviceprisen så skal man skifte bil hver andet år.
Hvis man kører i en 5+ år gammel bil kan man roligt ligge en 1000 - 1500
kroner i skuffen hver måned til reparationer ud over servicen, så gør
det ikke så ondt når der går noget i stykker, men de fleste regner med
at det 120000/6 års service de skal til koster de 3500 der er prisen for
det rene service, når så der kommer en køler 2 ophæng, en ½ udstødning
osv på så ender regningen på 10000 og så har vi balladen.
Bilfabrikkerne / importørene har også igennem de sidste mange år af
konkurrencehensyn, skåret prisen/tiden på serviceeftersynene ned, at en
mekaniker bruger 0,7 eller 1,2 time om året på at gå langsomt rundt om
din bil og ryste på hovedet er ikke vedligeholdelse, det er kun en
overfladisk gennemgang.
Et service eftersyn på en Rolls Royce tager flere dage, alt bliver skilt
ad så man kan se hvorfor det ikke er gået i stykker, alt der er den
mindste tvivl om bliver skiftet, og bilen kører som regel fint til næste
service.
Hvis "ting" konstant går i stykker er det fordi man symptombehandler i
stedet for at forebygge og vedligeholde, smid jeres servicebog væk og
bed jeres mekaniker om at gå bilen igennem på timeløn.
--
Keld
| |
jan@stevns.net (26-09-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 26-09-06 23:27 |
|
Keld Rasmussen <tridentrider@gmail.com> skrev :
>Hvis man kører i en 5+ år gammel bil kan man roligt ligge en 1000 - 1500
>kroner i skuffen hver måned til reparationer ud over servicen,
Sh*t ... hva' så, når kassen er 20+ ;)
Skal man lægger så meget til side, skal kassen vist nok nærmere
skrottes med det vuns.
--
Jan_stevns
| |
Uffe Ravn (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 26-09-06 23:34 |
|
jan@stevns.net wrote:
>> Hvis man kører i en 5+ år gammel bil kan man roligt ligge en 1000 -
>> 1500 kroner i skuffen hver måned til reparationer ud over servicen,
>
> Sh*t ... hva' så, når kassen er 20+ ;)
Lidt mindre
Mvh. Uffe Ravn
| |
Keld Rasmussen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 27-09-06 01:34 |
|
jan@stevns.net skrev:
> Keld Rasmussen <tridentrider@gmail.com> skrev :
>
>> Hvis man kører i en 5+ år gammel bil kan man roligt ligge en 1000 - 1500
>> kroner i skuffen hver måned til reparationer ud over servicen,
>
> Sh*t ... hva' så, når kassen er 20+ ;)
>
> Skal man lægger så meget til side, skal kassen vist nok nærmere
> skrottes med det vuns.
>
>
>
Så ligger man stadig pengene i skuffen, ved defekt er spørgsmålet kun om
de skal bruges på rep, eller en anden gammel bil.
--
Keld
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-09-06 09:25 |
|
Keld Rasmussen wrote:
> Hafnia skrev:
> Næste gang den skal på værksted så prøv følgende sætning:
> Brug den tid der skal til for at bilen er helt i orden, prisen er ikke
> afgørende,
Det hjælper bare ikke noget når mekanikerne arbejder på akkord. Prisen på at
få lavet noget er fast, gøres det på kortere tid er det godt (for
forretningen, men ikke for bilisten fordi der nemt kan ske fejl), tager det
længere tid er det ikke godt (for forretningen).
--
Per, Esbjerg
| |
Kent (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 26-09-06 20:06 |
|
<kristiannikolai@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1159285828.081976.47650@i42g2000cwa.googlegroups.com...
En oplevelse til skræk og advarsel:
En helt banal påfyldning af hydraulikvæske på vores Citroen Xantia
hos det autoriserede Citroenværksted Le Garage i Helsingør endte her
i sommers med, at en ikke ordentlig lukket frontklap sprang op og
smadrede frontruden og taget under motorvejskørsel blot 1 time efter,
at vores bil havde forladt Le Garage. I bilen sad vores lille datter
på tre år, min kone og jeg selv, og kun et mirakel sikrede, at det
ikke gik meget værre end materialskade. Og Le Garages reaktion? Total
fraskrivelse af ansvar.
Her er detaljerne:
Vores Citroen Xantia fra 1995 havde tjent os godt i sommers. Vi havde
lige været i Paris i den hele familien på tre børn og to voksne -
en tur på sammenlagt over 3000 km - og bilen havde klaret det uden
nogen problemer. Eneste lille sag var, at bilen efter den lange tur
havde lækket en smule hydraulikvæske - i fagsprog kaldet lds-væske
- så i slutningen af sommerferien, nærmere bestemt 28. juli 2006,
kørte min kone op til Citroenværksted Le Garage i Helsingør for at
få fyldt hydraulikvæske på. En helt banal operation, som var
overstået på få minutter. Min kone oplevede dog Le Garages mekaniker
som temmelig sjusket under processen, bl.a. havde han sat Citroens
særlige højdekorrektør til MAX højde uden at sætte den tilbage i
almindelig position, da han var færdig med påfyldningen - det
påtalte hun, men fik lov til selv at ordne. Ellers bemærkede hun ikke
noget særligt, og vi gik nu ud fra at bilen var i orden.
Hun kørte hjem - Le Garage ligger mindre end én kilometer fra vores
hjem. 1 time senere, midt på eftermiddagen, havde vi et ærinde i
København, så vi - vores lille datter på tre år, min kone og nu jeg
selv som fører - satte kursen ud mod Helsingørmotorvejen i
sydgående retning. På intet tidspunkt siden værkstedsbesøget havde
vi rørt frontklappen, og vi havde kun kørt bykørsel. Idet jeg på
strækningen omkring Mørdrup accellerer op til 110 km/t, sker ulykken.
Frontklappen springer op med et smæld, smadrer frontruden, smadrer
forreste del af taget. Min kone og min datter skriger. Udsynet er
fuldstændigt spærret, fordi frontklappen forbliver oppe, og fordi
frontruden nu er helt knust. Jeg ved, at der er biler foran mig og til
siden, men kan intet se. Nærmest i blinde får jeg taget farten af
bilen og manøvreret ind til siden. Det er rent held, at jeg ikke
smadrer ind i andre biler.
I starten tænker vi ikke videre over, hvordan uheldet kunne ske - er
blot lykkelige for, at vi kom ud af det med livet i behold.
Men sent på eftermiddagen den 28. juli 2006 har vi fået Xantiaen
bugseret ind til den anerkendte Citroenspecialist Skjulhøj Auto i
Vanløse, og sammen med mekanikerne derinde begynder vi at undersøge,
hvad der gik galt. Det første vi ser på er naturligvis stormkrogen
- den indretning som netop skal sikre at sådanne ulykker ikke kan
ske. Ved forrige syn havde vores stormkrog faktisk været defekt, så
den havde Skjulhøj Auto udskiftet for os i starten af året. Kunne
denne nye stormkrog have været årsagen? Men nej - i min
nærværelse afprøver Skjulhøj Autos mekaniker den nye stormkrog og
den virker perfekt. Eneste mulige forklaring, ræsonnerer vi os nu
sammen med Skjulhøj Autos mekaniker frem til, er at frontklappen ikke
havde været lukket ordentligt. Og hvem var det som sidst havde haft
den åben?
Le Garage i Helsingør.
Om aftenen den 28. juli 2006 ringer jeg til indehaveren af Le Garage
Bjørn Mogensen. Jeg fortæller hvad der er sket, og at ud fra
hændelsesforløbet agter jeg at holde Le Garage ansvarlig. Jeg beder
ham også påtale overfor sit værksted, at deres uacceptable sjusk har
været tæt på at koste mig og min familie livet, hvilket jeg faktisk
ser som vigtigere end det rent juridiske. Bjørn Mogensen er
beklagende, men også lidt henholdende, siger bare, at "I så må
sende forsikringspapirerne af sted, og så må vi jo se på sagen".
Hvad Le Garages syn på sagen er, får jeg først at se i forrige uge,
omtrent 2 måneder efter.
Lederen af værkstedet, Henrik Petersen, erkender i en mail af
20.september, at Le Garage har påfyldt lds-væske på vores Xantia,
men påstår samtidigt, at det "fuldstændigt umuligt" at værkstedet
ikke har lukket frontklappen ordentligt.
Som alternativ forklaring forsøger Henrik Petersen sig i stedet med at
forsøge at så tvivl om den nye stormkrog: "... ydermere fortalte
kunden vores Diretør, at de netop havde fået foretaget en reparation
på stormkrogen/låsemekanismen. Måske er den reparation ikke helt
vellykket!!!"
Med andre ord: Trods at jeg havde fortalt Bjørn Mogensen, at Skjulhøj
Autos mekaniker havde testet den nye stormkrog, og at den havde virket
perfekt, og at vi netop derfor kunne være så sikre på, at der var
tale om en menneskelig fejl og ikke en teknisk, afviser Le Garage sit
ansvar. Ikke udfra fakta, men ud fra en formodning, som er opfundet til
lejligheden. Har man kontaktet Skjulhøj Auto for at høre nærmere om
stormkrogen? Nej, uden at ane noget om det, påstår Henrik Petersen
blot, at reparationen af stormkrogen ikke har været vellykket, og
denne påstand bruger han så til at frikende sig selv og sit værksted
for lod og del i ulykken.
Noget så ubelejligt som kendsgerninger er åbenbart Le Garage
uvedkommende.
Går man ind på Le Garages hjemmeside www.citroen-helsingor.dk mødes
man af et løfte om at "De kan forvente en kompetent og professionel
behandling, hvad enten det drejer sig om køb af ny eller brugt bil,
værksteds arbejde, køb af reservedele og tilbehør".
Personligt har jeg det sådan, at min families og mit eget liv er for
kostbart til, at jeg fremover tør lægge bil til Le Garages
"kompetente og professionelle behandling".
------------------------------------------------------------------
Meget heldigt og lykkeligt, at der ikke skete andet end materielle
skader. Det må have været en meget grim oplevelse.
Så vil jeg også sige, at du ikke vil kunne bevise, at Le Garage har
lavet en fejl, så prøv at lægge vreden mod firmaet på hylden, selvom
det kan være svært. Du får ikke noget ud af IKKE at gøre det - andet
end negativt.
Hvis vi antager, at Le Garage kun er i besiddelse af de oplysninger, du
har givet os her, så forstår jeg desuden godt, at de fralægger sig ansvaret.
Det er dig, der har været meget uopmærksom, hvis motorklappen har
været så meget åben, at stormkrogen ikke har fat. Og var klappen ikke
åben, må stormkrogen have være defekt.
Prøv at lægge oplevelsen bag dig.
Kent.
| |
Esben Juul Sørensen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 26-09-06 20:12 |
|
KLIP det hele...
GODT - der ikke skete noget foruden bilens skader.
Mht. placering af skyld tror jeg det er svært at tørre den af på værkstedet
uanset hvor sjuskede de har været.
Det er vel ifølge færdselsloven til enhver tid chaufføren som har ansvaret
for at bilen føres i forsvarlig stand.
Det sker meget ofte at jeg i forbindelse med mit arbejde skal køre i en helt
ny bil eller lastbil. Specielt lastbilerne går jeg altid en runde omkring
før afgang for at se at alt er som det skal være.
Jeg gør det aldrig med min private bil - men det burde man i princippet gøre
for at opdage et halvfladt dæk, sprængt pære osv osv osv.
MVH Esben
| |
jan@stevns.net (26-09-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 26-09-06 23:24 |
|
kristiannikolai@hotmail.com skrev :
>En oplevelse til skræk og advarsel:
Sur oplevelse - og godt der ikke skete jer noget.
Men....
At tørre det af på værkstedet, der har hældt en smule hydraulikvædske
på bilen, er vist at grove den noget
Jeg har ikke set en eneste bil, hvor man ikke med det samme opdager at
klappen ikke er lukket ordentligt. At Lé Garage ikke vil påtage sig
ansvaret for en "defekt sikkerhedslås" forstår jeg godt -
Det kan aldrig være deres ansvar at krogen kan være defekt, men
bevares mekanikeren burde have påtalt det - på den anden side har
fruens ævlerier om højdeindstillingen, og måske andre ævlerier
forstyrret lidt ??
jeg bed lidt mærke i dette fra dit indlæg :
"En helt banal operation, som var
overstået på få minutter. Min kone oplevede dog Le Garages mekaniker
som temmelig sjusket under processen, bl.a. havde han sat Citroens
særlige højdekorrektør til MAX højde uden at sætte den tilbage i
almindelig position, da han var færdig med påfyldningen - det
påtalte hun, men fik lov til selv at ordne. Ellers bemærkede hun ikke
noget særligt, og vi gik nu ud fra at bilen var i orden."
altså helt ærligt .... hvad sjusket er der i ikke at sætte
højdejusterinden tilbage - kan fruen ikke betjene bilen ?
På en god vens Xantia af samem årgang som jeres, er det ret tydeligt
hvis klappen ikke er smækket ordentligt, man skal ikke køre ret
hurtigt , før man ser klappen løfte sig til det sted, hvor krogen
holder den .....så i kæmper vist mod vejrmøller.
Den krog var nok defekt alligevel på trods af Skjulhøj's afprøvning
--
Jan_stevns
| |
Henrik Stidsen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-09-06 06:48 |
|
jan@stevns.net laid this down on his screen :
> altså helt ærligt .... hvad sjusket er der i ikke at sætte
> højdejusterinden tilbage - kan fruen ikke betjene bilen ?
Ud over det mekanikeren er blevet bedt om at lave så skal bilen altså
leveres retur i samme stand som den blev indleveret. Alt andet er da
sjusk.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
jan@stevns.net (27-09-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 27-09-06 07:13 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev :
>Ud over det mekanikeren er blevet bedt om at lave så skal bilen altså
>leveres retur i samme stand som den blev indleveret. Alt andet er da
>sjusk.
Og hvis solskærmene var klappet ned, da man stillede bilen til rep -
er det forventeligt at de også er klappet ned, når man henter den igen
?
Helt ærligt - så lyder *den sag* sgu' noget underlig.
Nu er vi jo noget handikappede af at vi kun kender den ene side af
historien, og den er jo nok lidt "farvet" af oplevelsen, men alligevel
- at øffe over en højdeindstilling, er sgu' ude i hampen.
--
Jan_stevns
| |
Henrik Stidsen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-09-06 09:14 |
|
jan@stevns.net wrote :
>> Ud over det mekanikeren er blevet bedt om at lave så skal bilen altså
>> leveres retur i samme stand som den blev indleveret. Alt andet er da
>> sjusk.
> Og hvis solskærmene var klappet ned, da man stillede bilen til rep -
> er det forventeligt at de også er klappet ned, når man henter den igen
> ?
Principielt ja, men man kan også gå i for små sko...
> men alligevel
> - at øffe over en højdeindstilling, er sgu' ude i hampen.
Nu ved jeg ikke hvad den i praksis betyder, men at ændre på en
indstilling af bilen og så bede kunden om at fikse det selv - det er
under lavmålet, specielt når kunden beder om at få det sat tilbage til
den oprindelige indstilling. Det handler også om at behandle kunderne
ordentligt.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Jesper Thomsen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Thomsen |
Dato : 27-09-06 11:10 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.da657d69d078e46e.34878@news.hs235.dk...
>
> Nu ved jeg ikke hvad den i praksis betyder, men at ændre på en indstilling
> af bilen og så bede kunden om at fikse det selv - det er under lavmålet,
> specielt når kunden beder om at få det sat tilbage til den oprindelige
> indstilling. Det handler også om at behandle kunderne ordentligt.
>
Den indstillingsmulighed foretages ved hjælp af et lille håndtag i kabinen -
den kan stille ridehøjden på bilen imellem flere forskellige indstillinger -
meningen er at den indstilling skal bruges på forskellige vejtyper såsom
grus, motorvej osv osv og er altså ikke noget som burde være fremmed eller
for teknisk for brugeren selv at ændre på.
At mekanikeren glemmer at sætte den ned på normal eller minimum er ikke en
teknisk ting - det burde enhver der kører den bil selv være i stand til på
linie med at kunne starte vinduesviskere eller blinklyset eller slå
solskærmen tilbage igen.
At brokke sig over at den ikke er sat ned igen er liiige lidt for småligt
efter min mening - det svarer til at brokke sig over at bilen står parkeret
i gear med håndbremsen sluppet i stedet for omvendt....
/J
| |
Henrik Stidsen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-09-06 11:23 |
|
Jesper Thomsen expressed precisely :
> Den indstillingsmulighed foretages ved hjælp af et lille håndtag i kabinen -
> den kan stille ridehøjden på bilen imellem flere forskellige indstillinger -
> meningen er at den indstilling skal bruges på forskellige vejtyper såsom
> grus, motorvej osv osv og er altså ikke noget som burde være fremmed eller
> for teknisk for brugeren selv at ændre på.
Okay, jeg troede det var noget teknisk i systemet som værkstedet kunne
justere på alt efter hvordan man ønskede hydrauliken skulle opføre sig.
> At brokke sig over at den ikke er sat ned igen er liiige lidt for småligt
> efter min mening - det svarer til at brokke sig over at bilen står parkeret i
> gear med håndbremsen sluppet i stedet for omvendt....
Efter forklaring af systemet er jeg enig.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Ukendt (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-09-06 08:34 |
|
[snip]
Sådan en historie kan jeg godt genkende, og jeg tror du havde en
defekt/forkert justeret stormkrog..
Mig og en gammel kammi skulle engang ha batteriet fra (vi skulle rode med
bilens el), på hans forældres gamle Mazda 626, nå men jeg lukker klappen som
altid, og presser efter engang, den var HELT lukket..
Vi tager så en testtur, og ved en 60-70kmt.. KNALD siger det, kølerhjelmen
flyver op, og bøjer om taget, og lige ned i glas soltaget, KNALD og vi sad i
en regn af glas... hehe tror lige min kammi så forkert ud i hovedet, han var
helt forstenet hehe..
Nå men jeg gjorde som jeg skulle bremsede ned og trak ind til siden,
ubehageligt, men man ved jo hvad der er foran, det har man jo lige set, og
til siden kan man jo godt se
Nå men konklutionen, må være at det var en defekt vindfanger, HVIS de
overhovedet kan holde til at fange hjelmen med den fart og karft den kommer
med?!?! er den der ikke kun til at holde hjelmen hvis man har hevet i
håndtaget, men har glemt at lukke hjelmen igen?!?
Og tro mig den hjelm VAR lukket, jeg havde hevet lidt op i den for at sikre
mig da jeg lukkede den..
Så hans historie lyder sandsynlig nok, men det er jo nok mere en defekt
låsemekanisme der er grunden, end værkstedet, det samme var nok sket hvis de
selv havde haft den åben..
Mvh
Morten
| |
Rune Larsen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 27-09-06 12:59 |
|
Jeg har lavet samme nummer - dog på en landevej med godt 80 km/t netop
som jeg kørte med kæresten ned under en bro, med høje ramper på begge
sider var der en slags vindtunnel, der trak hjælmen op med et brag.
Kæresten fik et mindre chok!
Frontruden holdt dog, men klappen var helt krøllet op omkring den og op
på taget, der havde fået en ordenlig bule. Jeg hev lortet ned igen og
bandt den på kofangeren med et reb. Senere skruede jeg frontklappen af
og tådte den i form igen - ikke kønt, men funktionelt ;)
Jeg havde selv glemt at smække klappen ordenligt efter påfyldning af
olie - ja, jeg er distræt. Og "ekstrasikringen" - den man slår fra med
fingrene under hjælmen - var defekt.
Frontklappen var forinden blevet skiftet af Spedalsø Auto i Horsens, som
må være noget nær landets mest inkompetente og fuskede værksted. (Ikke
kun derfor - jeg har flere historier om hvad de har udsat min stakkels
ex-bil for).
Mvh Rune
| |
Per O. (28-09-2006)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 28-09-06 14:10 |
|
KLIP
> Frontklappen var forinden blevet skiftet af Spedalsø Auto i Horsens, som
> må være noget nær landets mest inkompetente og fuskede værksted. (Ikke
> kun derfor - jeg har flere historier om hvad de har udsat min stakkels
> ex-bil for).
øøøhhhh ... hvis et værksted har lavet et regulært stykke lortearbejde på
ens bil, så er det vel sidste gang man kommer på netop det værksted! Hvis
jeg læser teksten rigtigt har du været på det pågældende værksted flere
gange. Hvis det er rigtigt ved jeg godt hvem der er den mest tossede i den
historie
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!
| |
Kell Petersen (29-09-2006)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 29-09-06 01:11 |
|
Hjelmen på dytten har vel også været ret så levende under kørslen
Så det er utroligt at man ikke selv har set det ,,,
Min gamle Honda , vipper da ude i hjørnerne under kørslen , hvis lortet ikke
er lukket ordenligt
Og man kan faktisk ikke undgå at se det...
Så jeg kan godt følge han i at det godt kan være stormkrogen som er justeret
for fint ,, og hjelmen griber halvvejs fast om krogen
Så hvis de har sluppet hjelmen fra ca 10/15 cm højde og den ligger plan med
skærmene,, så formoder man vel at den er lukket ,,,
Og hvis de så hopper op på hjelmen og tramper 4 gange for at sikre sig ,,,
Så ville man jo brokke sig over bulerne ...
Men det kunne også være måden det er sket på..
For hvis den har været på klem ,, så havde stormkrogen haft rigtig godt fat
i den..
Men havde det været som jeg tror, næsten lukket og låst ,, så kunne vinden
godt have taget fat i den og spruget stormkrogen over på grund af den
hurtige kombination at vind /hastighed
Men selvfølgelig kun gætteværk,, og beviserne er vel vredet skævt nu
"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
news:98939$451bc989$5293e211$22212@news.arrownet.dk...
> KLIP
>> Frontklappen var forinden blevet skiftet af Spedalsø Auto i Horsens, som
>> må være noget nær landets mest inkompetente og fuskede værksted. (Ikke
>> kun derfor - jeg har flere historier om hvad de har udsat min stakkels
>> ex-bil for).
>
> øøøhhhh ... hvis et værksted har lavet et regulært stykke lortearbejde på
> ens bil, så er det vel sidste gang man kommer på netop det værksted! Hvis
> jeg læser teksten rigtigt har du været på det pågældende værksted flere
> gange. Hvis det er rigtigt ved jeg godt hvem der er den mest tossede i den
> historie
> --
> Per O.
> www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!
>
| |
|
|