sprunget toppakning og skift
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 17:56

Hej. Efter lidt kølerproblemer kan jeg nu se at feliciaen æder rigtigt meget
kølervand og at der kommer skidt i olieen ((hvidt fedtet stads)

Mit gæt : toppakning. Min frygt : topstykke. Hvordan tjekkes det?

2 : Jeg har flere gange skiftet toppakning på mine motorcykler. Det gik fint
nok. Tør jeg også i sådan en felicia? Den har jo også knastkæde, og der er
kun en knastaksel. Frygter dog at udstødning + indsugnigs dele er sværere
at få af.

Alternativt : Hvor mange timer tager det et værksted mon ? skal siges at der
er rigtig god plads i sådan en 1,3 felicia motorrum

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-06 23:08

"hansen" <nope....> skrev i en meddelelse
> [...]
der er
> kun en knastaksel. Frygter dog at udstødning + indsugnigs dele er

Hvis det er muligt kan du lade manifoldene sidde på toppen, og skille
systemerne ad lidt længere "ude" - det burde være muligt med al den
plads der er.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-09-06 01:43

> [...]
>
> Hvis det er muligt kan du lade manifoldene sidde på toppen, og skille
> systemerne ad lidt længere "ude" - det burde være muligt med al den

Og det burde ikke være noget problem .at gøre det selv , når du har prøvet
på MC ,, 2/4 takter
Har du værktøjet ?
Slibesæt..= Pakninger

Og en ekstra dag , mens du får planet Toppen.
hvis den er skæv , meget muligt hvis det er Alu-top..

Når du så har toppen liggende på Bordet skruger du ind og udsugningen af /på
før og efter plan-slibningen
Muligvis skal du så på værksted og have justeret ventilerne , hvis du ikke
kan skaffe data på den.