"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:4518c8fd$0$3566$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:45183c0c$0$3540$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>>> news:45181dc4$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>> Nettet og ebay er fulde af dok om stikket og kodningen samt udstyr til
>>>> at slutte til pc. Der findes 3 forskellige standarder så pas på at du
>>>> får den der passer til Ford.
>>>> Haynes og Ford TIS har også beskrivelser på stikket og koderne
>>> Har fundet frem til at det skulle være PWM.
>>> Men det ser ud til at mange af interfacene kan klare flere standarder.
>>> Må snart til at stampe en TIS op et eller andet sted.
>>
>> Hehe, jeg har da ind til videre købt 3 versioner af TIS på den engelske
>> ebay. Den sidste var en DVD. Ham sælgeren blev åbenbart smidt ud af ebay
>> kort tid efter fordi han vidst ikke tog det så nøje med Copyright til
>> alle de europæiske bilmærker
>>
>>
>>> Har søgt en del på nettet, men alle sælger færdige kredse eller færdige
>>> print
>>
>> Det vil du også finde ud af kan være total ligemeget. En mondeo har
>> alligevel aldrig fejl i motorstyringen.....eller sagt på en anden måde,
>> hvis den har fejl så er det nogen som motorstyringen ikke kan "se", såsom
>> defekte tændkabler, slidte tændrør, beskidt MAF, tæt PCV filter, mørnede
>> vacumslanger og lign.
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>
> Men derfor kunne det være meget sjovt at kunne udlæse sensorer osv.. :)
Det kan gøres med en lysdiode og en modstand til de rigtige ben i dette
stik. Selv Ford bruger denne metode, har jeg oplevet på Sierra'en engang
--
Tom