/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bell Add(Additiv), nogen erfaringer?
Fra : Klaus G.


Dato : 24-09-06 23:21

Hej.

Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm på
klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og ServiceRens
4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der er
nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)

Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
4stk Tændkabler.
Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt :)
Oliefilter.
Luftfilter.
Pollenfilter.
Gearolie.

Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



 
 
BJ (24-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-09-06 23:24


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm
> på
> klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
> BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og
> ServiceRens
> 4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der
> er
> nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)

Af hjertet tillykke med den nye potte.

> Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
> 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
> 4stk Tændkabler.
> Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
> :)
> Oliefilter.
> Luftfilter.
> Pollenfilter.
> Gearolie.
>
> Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)

Nope, bare klø på..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



TDN (25-09-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 25-09-06 05:30


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm
> på
> klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
> BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og
> ServiceRens
> 4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der
> er
> nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)
>
> Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
> 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
> 4stk Tændkabler.
> Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
> :)
> Oliefilter.
> Luftfilter.
> Pollenfilter.
> Gearolie.
>
> Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> www.seth-enoch.dk
>
>

Hos mange aut. værksteder er det en del af eftersynet med en gang Bell Add i
tanken. Jeg tror dog primært det er for at rense for tilkoksninger i
motoren, hvilket en chippet turbomotor nok ikke lider af. Det skader dog
ikke at prøve.

Mvh
Thomas



Jonas R. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 25-09-06 08:21


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
SNIP
> Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
> 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
> 4stk Tændkabler.
> Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
> :)
> Oliefilter.
> Luftfilter.
> Pollenfilter.
> Gearolie.

Ring til Torsten Illing hos Audi i Flensborg.
Han taler dansk og han sender fra DK af så fragten er billig. Hvis du er
medlem af Audi Club DK er også nogle andre klubber er der 10% rabat.
Tlf Nr.: +49 4619020541
Hvis du har et firma hvor bilen er i, kan delene selvfølgelig købes uden
moms.

Ville have fundet priser til dig, men er sku lidt for svært uden en motor
kode.

Men ring til Illing, det er helt sikkert billigere end hvis du køber det hos
SMC :)

Typisk er det 50% billigere i tyskland end hos SMC i DK

/Jonas R.



Klaus G. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 25-09-06 15:18

> Ring til Torsten Illing hos Audi i Flensborg.
> Han taler dansk og han sender fra DK af så fragten er billig. Hvis du er
> medlem af Audi Club DK er også nogle andre klubber er der 10% rabat.
> Tlf Nr.: +49 4619020541
> Hvis du har et firma hvor bilen er i, kan delene selvfølgelig købes uden
> moms.
>
> Ville have fundet priser til dig, men er sku lidt for svært uden en motor
> kode.
>
> Men ring til Illing, det er helt sikkert billigere end hvis du køber det
hos
> SMC :)
>
> Typisk er det 50% billigere i tyskland end hos SMC i DK
Tak for info, men viste godt det er der det skal købes, har købt dele der
før. Mig og en kammerat plejer at bestille sammen når tilpas meget mangler
at blive udskiftet :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Fam. Olsen (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 25-09-06 08:50


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
> 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
> 4stk Tændkabler.
> Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
> :)
> Oliefilter.
> Luftfilter.
> Pollenfilter.
> Gearolie.
>
> Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)

Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.

Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.


MVH Niels



Klaus G. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 25-09-06 15:27

> Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
Godt så... Så er jeg ikke noia i alles øjne :)

> Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
> Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
Vel lidt ala det samme som man gør på en TDI? På med VagCom, varm motor,
4.gear og bundgas fra 2500RPM til 3500RPM. Inden man køre turen så logger
man "Engine Measuring Block 003". Tallet ved 3000RPM skal være på 850-900,
er det lavere, så er LMM/MAF'en defekt, eller trænger til en rensning. Jeg
har så hørt flere og flere sige at en rensning er som at pisse i bukserne,
det er kun godt et kort stykke tid. Men jeg ved ikke om det er samme tal en
Benziner skal smide ud som en diesel, så der skal jeg lige have gravet lidt
mere i det :)

Men ellers kig det her link igennem, der er flere tests af TDI'ere:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Claus & Lene, Ålborg (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 25-09-06 19:54


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4517e71b$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
> Godt så... Så er jeg ikke noia i alles øjne :)
>
>> Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
>> Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
> Vel lidt ala det samme som man gør på en TDI? På med VagCom, varm motor,
> 4.gear og bundgas fra 2500RPM til 3500RPM. Inden man køre turen så logger
> man "Engine Measuring Block 003". Tallet ved 3000RPM skal være på 850-900,
> er det lavere, så er LMM/MAF'en defekt, eller trænger til en rensning. Jeg
> har så hørt flere og flere sige at en rensning er som at pisse i bukserne,
> det er kun godt et kort stykke tid. Men jeg ved ikke om det er samme tal
> en
> Benziner skal smide ud som en diesel, så der skal jeg lige have gravet
> lidt
> mere i det :)
>



På en 1,8t er det som følger:
Kanal 002 - Visning af "air mass i G/s" - skal i grove træk vise bilens
effekt*0,8 (eks. 150*,80 = 120)

Tjek også dine tændspoler på kanal 15 og 16 - der må ikke være
fejltændinger!!

Og når du nu er ved det, så kig også på kanal 115 - de to tal der angår
ladetryk skal være rimelig ens...

/claus

P.s. Flere oplysninger på http://www.elitedubs.com/text/index.php?topic=988



Klaus G. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 25-09-06 20:19

> På en 1,8t er det som følger:
> Kanal 002 - Visning af "air mass i G/s" - skal i grove træk vise bilens
> effekt*0,8 (eks. 150*,80 = 120)
Okay, mange tak for info.

> Tjek også dine tændspoler på kanal 15 og 16 - der må ikke være
> fejltændinger!!
Noteret.

> Og når du nu er ved det, så kig også på kanal 115 - de to tal der angår
> ladetryk skal være rimelig ens...
Hvorfor to tal, og hvorfor ens?:) Ja man bliver jo kun klogere af at spørge
:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Claus & Lene, Ålborg (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 25-09-06 21:18


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45182b8f$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
>> På en 1,8t er det som følger:
>> Kanal 002 - Visning af "air mass i G/s" - skal i grove træk vise bilens
>> effekt*0,8 (eks. 150*,80 = 120)
> Okay, mange tak for info.
>
>> Tjek også dine tændspoler på kanal 15 og 16 - der må ikke være
>> fejltændinger!!
> Noteret.
>
>> Og når du nu er ved det, så kig også på kanal 115 - de to tal der angår
>> ladetryk skal være rimelig ens...
> Hvorfor to tal, og hvorfor ens?:) Ja man bliver jo kun klogere af at
> spørge
> :)

Det ene er det aktuelle og det andet er det som ECU forlanger

/Claus



Klaus G. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 25-09-06 21:58

> Det ene er det aktuelle og det andet er det som ECU forlanger
Ah, ok :)

Ved du så også hvordan man nulstiller gasspjældet? Har jeg fået afvide jeg
skal gøre efter jeg har givet den Bell Add kuren, som bla. indebære en
rensning af gasspjældet.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Fam. Olsen (26-09-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 26-09-06 09:26


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4517e71b$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
> Godt så... Så er jeg ikke noia i alles øjne :)

Ikke i mine øjne i hvertfald

>> Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
>> Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
> Vel lidt ala det samme som man gør på en TDI? På med VagCom, varm motor,
> 4.gear og bundgas fra 2500RPM til 3500RPM. Inden man køre turen så logger
> man "Engine Measuring Block 003". Tallet ved 3000RPM skal være på 850-900,
> er det lavere, så er LMM/MAF'en defekt, eller trænger til en rensning. Jeg
> har så hørt flere og flere sige at en rensning er som at pisse i bukserne,
> det er kun godt et kort stykke tid. Men jeg ved ikke om det er samme tal
> en
> Benziner skal smide ud som en diesel, så der skal jeg lige have gravet
> lidt
> mere i det :)

Ja det er jo lige det med hvad værdierne skal ligge på. Det kan jeg ikke
finde til min. (Alfa146). Har også hørt noget med at det krævede rullefelt
for at kontrollere den.

> Men ellers kig det her link igennem, der er flere tests af TDI'ere:
> http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Det må jeg lige kigge på. Tak.


MVH Niels



Kent Glerup (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 25-09-06 11:29

On Mon, 25 Sep 2006 00:21:16 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Hej.
>
>Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm på
>klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
>BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og ServiceRens
>4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der er
>nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)

Servicerens 4 er fint til at rengøre spjældhus. Vores Fabia dykkede
til 400-500 rpm når man slap speederen, hvilket forsvandt fuldstændig.
Den har også fået en 2B, for ligesom at rense ud. Det gjorde jeg fordi
den havde tendens til at tænde "fejl i motorstyring" lampen. Det var
lambda-sonden der udløste fejlen, og min mekker mente at vi først
skulle prøve en gang BellAdd. Lampen har været slukket lige siden :)

/Kent Glerup

Anders Majland (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-09-06 12:50

> Servicerens 4 er fint til at rengøre spjældhus. Vores Fabia dykkede
> til 400-500 rpm når man slap speederen, hvilket forsvandt fuldstændig.
> Den har også fået en 2B, for ligesom at rense ud. Det gjorde jeg fordi
> den havde tendens til at tænde "fejl i motorstyring" lampen. Det var
> lambda-sonden der udløste fejlen, og min mekker mente at vi først
> skulle prøve en gang BellAdd. Lampen har været slukket lige siden :)

Vores skoda værkstede har også hældt noget servicerens i ved hvert service -
jeg haved egenligt overvejet at bede dem lade være da det imho ikke burde
være nødvendigt. Men med de erfaringer der blive listet her har det åbenbart
en gunstig forebyggende effekt ...



Kent Glerup (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 25-09-06 12:57

On Mon, 25 Sep 2006 13:50:07 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>> Servicerens 4 er fint til at rengøre spjældhus. Vores Fabia dykkede
>> til 400-500 rpm når man slap speederen, hvilket forsvandt fuldstændig.
>> Den har også fået en 2B, for ligesom at rense ud. Det gjorde jeg fordi
>> den havde tendens til at tænde "fejl i motorstyring" lampen. Det var
>> lambda-sonden der udløste fejlen, og min mekker mente at vi først
>> skulle prøve en gang BellAdd. Lampen har været slukket lige siden :)
>
>Vores skoda værkstede har også hældt noget servicerens i ved hvert service -
>jeg haved egenligt overvejet at bede dem lade være da det imho ikke burde
>være nødvendigt. Men med de erfaringer der blive listet her har det åbenbart
>en gunstig forebyggende effekt ...

Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
været noget med motorstyringen siden.

/Kent Glerup

Ukendt (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-09-06 18:04


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:2vgfh2lr2c9ptl5qj5a6nu2rcre9340qff@4ax.com...


> Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
> Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
> ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
> været noget med motorstyringen siden.

Og så dem som siger, additiver IKKE hjælper en skid hehe..,o)



Kent Glerup (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 25-09-06 18:08

On Mon, 25 Sep 2006 19:03:34 +0200, "Olsen" <-> wrote:

>
>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>news:2vgfh2lr2c9ptl5qj5a6nu2rcre9340qff@4ax.com...
>
>
>> Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
>> Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
>> ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
>> været noget med motorstyringen siden.
>
>Og så dem som siger, additiver IKKE hjælper en skid hehe..,o)

Jeg ville ikke kalde Servicerens 2B for et additiv...

/Kent Glerup

Ukendt (26-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-06 16:44


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:p63gh2hvgmak4fg8og060a3850g88adu80@4ax.com...


> Jeg ville ikke kalde Servicerens 2B for et additiv...

Det skal da tilsættes indsugningsluften ?
Det er noget som tilføres udover det 'normale'.



Kent Glerup (26-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 26-09-06 18:11

On Tue, 26 Sep 2006 17:43:51 +0200, "Olsen" <-> wrote:

>
>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>news:p63gh2hvgmak4fg8og060a3850g88adu80@4ax.com...
>
>
>> Jeg ville ikke kalde Servicerens 2B for et additiv...
>
>Det skal da tilsættes indsugningsluften ?
>Det er noget som tilføres udover det 'normale'.

Ved egentlig heller ikke helt hvad jeg lige tænkte på..
Det var servicerens 4 jeg mente. Den har kun til hensigt at opløse
belægninger i spjældhus og indsugningsmanifold, og kan vel ikke anses
for at være et additiv.

/Kent Glerup

Ukendt (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-09-06 19:23


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:45180be5$0$20318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
> news:2vgfh2lr2c9ptl5qj5a6nu2rcre9340qff@4ax.com...
>
>
>> Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
>> Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
>> ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
>> været noget med motorstyringen siden.
>
> Og så dem som siger, additiver IKKE hjælper en skid hehe..,o)


Noget kunne tyde på det hvis man læser f.eks tyske test fra Dekra
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/21/0,1872,2053205,00.html


omend det ikke er Bell Add der her er tale om
som Hr Jensen og Hr Larsen dokumenterer virker

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste