Nye dæk
Fra : funkpost

Dato : 24-09-06 21:37

Hejsa

Jeg har en Astra F som skal have nye dæk. Mine Nokian dæk er sådan
set ikke specielt slidte, men nærmere møre, og hvad værre er, så er
et af dem meget lidt rundt, efter at det har ligget sidste vinter over.
Dvs. at bilen "vibrerer" voldsomt på motorvejen, hvilket irriterer
mig.

Derfor har jeg overvejet at købe 4 nye dæk. Jeg har 14" Alufælge til
mine sommerdæk. Hvad er bedst til prisen? Jeg er især interesseret i
at dækket er støjsvagt.

Mvh
Gunnar

Fra : funkpost

Dato : 26-09-06 14:02

Slet ingen gode råd?

MVh
Gunnar

Fra : Møller

Dato : 26-09-06 17:29

"funkpost" <funkpost@gmail.com> wrote in message
Slet ingen gode råd?

Nej.

For du mener at godt dæk ikke må støje, jeg mener, at et godt dæk skal have
gode styre-og bremseegenskaber især på våd vej her i DK.

Pris pr. km er jo forsvindende i forhold til alle andre udgifter på en bil.
Og det er dækkene der er livredder i første omgang.

Så du må selv søge:

men de nye test er ikke kommet endnu.
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Default.asp?TL=2
www.FDM.dk får dem samme sted fra.
http://www.ntf.se/konsument/default.asp?RecID=6678
http://www.autobild.de/test/reifen/

Hvis du så går ind under

http://www.daekonline.dk/
vil du under hvert enkelt dæk kunne se, hvilke anmeldelser det pågældende
dæk far fået flere steder.

Møller