Mærkelig nummerplade
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 24-09-06 16:26

I fredags på vej hjem fra arbejde lagde jeg mærke til nummerpladen på en bil
der holdt foran mig i en lysregulering.
Bilen var en ret ny BMW, ved ikke lige hvad model, og nummerpladen hed BO 22
003 det lignede umidelbart en normal dansk hvid nummerplade, dog syntes jeg
ikke at der var afstand mellem bogstaver og tal som der plejer at være.
Så var det jeg tænkte på om det kan være hjemmelavede plader ??

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 24-09-06 16:42

Kan den have været norsk???

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-09-06 16:49

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> writes:

> [...]
> ikke at der var afstand mellem bogstaver og tal som der plejer at være.
> Så var det jeg tænkte på om det kan være hjemmelavede plader ??

Tja. http://biltorvet.dk/minbil/minbil.asp vil ikke kendes ved den. Og
der er ingen normaldanske nummerplader der starter med BO, jf.

http://nrpl.dk/comb-numb-1966.php

Det kunne tænkes at være en meget ny betalingsplade, men ellers er den
enten ikke ægte eller ikke dansk....

Fra : Leonard

Dato : 24-09-06 20:05

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

>Det kunne tænkes at være en meget ny betalingsplade, men ellers er den
>enten ikke ægte eller ikke dansk....

Næh, for en ønskeplade må ikke ligne en i den almindelige serie.

--
Leonard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-09-06 20:37

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:

> Næh, for en ønskeplade må ikke ligne en i den almindelige serie.

Det er ikke helt klart:

"På en ønskenummerplade skal der være mindst 2 og højst 7 danske tal/og
eller bogstaver. Du kan ikke få en kombination af tal og bogstaver,
der bruges af en anden, eller som vil blive brugt på en almindelig
nummerplade."

Men BO er ikke, har aldrig været, og vil formentlig aldrig blive brugt
i de almindelige serier.... (Hvad er egentlig logikken i de
oversprunge bogstavskombinationer?)

Jeg ku' selvf. bare søge om PD 43 210 og se hvad der sker. Lidt dyrt
kanske.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-06 16:53

Jesper Sørensen wrote:
> [...]
> nummerplade, dog syntes jeg ikke at der var afstand mellem bogstaver
> og tal som der plejer at være. Så var det jeg tænkte på om det kan være

Den er hvert fald ikke dansk !

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-09-06 17:55

> Den er hvert fald ikke dansk !
>
> --
> Per, Esbjerg

Hvorfor ikke ??

Man kan vel godt købe sig en betalingsnummerpl. med det "nummer" ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-09-06 18:37

On Sun, 24 Sep 2006 18:55:29 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor ikke ??
>
>Man kan vel godt købe sig en betalingsnummerpl. med det "nummer" ?
Nej, ønskenummerplader må ikke kunne forveksles med "rigtige"
nummerplader.

/Hans

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-09-06 18:49

> Nej, ønskenummerplader må ikke kunne forveksles med "rigtige"
> nummerplader.
>
> /Hans

OK - så har jeg også lært noget i dag

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-09-06 19:06

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> writes:

> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> OK - så har jeg også lært noget i dag

Yep, og endnu en nørdside (nrpl.dk) røg ind på lystavlen.

Fra : Mogens...

Dato : 24-09-06 19:13

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være.
> Så var det jeg tænkte på om det kan være hjemmelavede plader ??

Ja på verdensplan er der jo nogle stykker at vælge imellem:
www.worldlicenseplates.com

Fra : Basil

Dato : 24-09-06 19:19

Jesper Sørensen kom med følgende:
> [...]
> ikke at der var afstand mellem bogstaver og tal som der plejer at være.
> Så var det jeg tænkte på om det kan være hjemmelavede plader ??

Den er Norsk.
Kai

Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-09-06 08:33

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse >
Den er Norsk.
> Kai

En søgning på det norske vejvæsen
http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?cid=1063969791516&pagename=vegvesen%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal&c=Page
Viser at Bogstavskombinationen IKKE bruges i Norge.

Stig Sørensen

Fra : Søren Blom

Dato : 25-09-06 12:40

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> skrev
> En søgning på det norske vejvæsen
> http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?cid=1063969791516&pagename=vegvesen%
> 2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal&c=Page
> Viser at Bogstavskombinationen IKKE bruges i Norge.

Faktisk lidt sjovt, jeg har netop idag ser netop en Norsk bil, med
nummerpladen BO XX XXX

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 25-09-06 17:02

> Den er Norsk.
> Kai

Det er jeg nu ikke så sikker på.
Har nordmændene en rød kant rundt på pladen ?
Og så var der en nummerpladeramme om hvir der stod noget med BMW Valby.

Jesper

Fra : Stig Sørensen

Dato : 27-09-06 07:25

"Jesper Sørensen" skrev i en meddelelse
> Har nordmændene en rød kant rundt på pladen ?
> Og så var der en nummerpladeramme om hvir der stod noget med BMW Valby.
>
> Jesper
Nope, ingen rød ramme på norske plader.
Derimod et kulørt klistermærke ( vægtafgift kontrol) mellem bogstaverne og
tallene.

Stig Sørensen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 27-09-06 16:20

> Nope, ingen rød ramme på norske plader.
> Derimod et kulørt klistermærke ( vægtafgift kontrol) mellem bogstaverne og
> tallene.
>
> Stig Sørensen

Ja det er jeg klar over.
Derfor tror jeg stagig på at det er en forfalsket Dansk plade.

Fra : Brian Larsen

Dato : 25-09-06 08:46

Peter Dalgaard skrev:

> Men BO er ikke, har aldrig været, og vil formentlig aldrig blive brugt
> i de almindelige serier.... (Hvad er egentlig logikken i de
> oversprunge bogstavskombinationer?)

O er aldrig brugt som sidste bogstav, mon ikke det er for at det ikke
forveksles med 0 (nul)?

--

// brian - SV1000S K6