Ny fjernbetjening
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-09-06 16:10

Hej
Min skønne datter på 1½ år har bortsmidt vores eneste remote til
centrallåsen på Mazda'en.
Dermed er den ene nøgle også væk. Heldigvis er der ikke startspærre og alarm
i fjernbetjening ellers så var jeg på røven.
Jeg mangler en ny fjernbetjening til den C-lås, som sidder i, ikke
original-Mazda, siger de derude.
Kan man få en fjernbetjening, som evt. kan "kodes" om til min bil?

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-06 16:14

Michael Kirkegaard skriver:

> Jeg mangler en ny fjernbetjening til den C-lås, som sidder i, ikke
> original-Mazda, siger de derude.

Så er det jo med at finde ud af, hvilken centrallås der er monteret.

> Kan man få en fjernbetjening, som evt. kan "kodes" om til min bil?

Selvfølgelig. Det er blot din bil der skal kodes til fjernbetjeningen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-09-06 16:23

> Michael Kirkegaard skriver:

> Så er det jo med at finde ud af, hvilken centrallås der er monteret.

> Selvfølgelig. Det er blot din bil der skal kodes til fjernbetjeningen.

Kan du uddybe?
Gerne med 2 sætninger, hvis muligt :c)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-06 17:02

Michael Kirkegaard skriver:

> Kan du uddybe?
> Gerne med 2 sætninger, hvis muligt :c)

Hvis det er en ikke original centrallås du har, skal du finde frem til
fabrikatet og henvende dig til dem der leverer sådanne centrallås
systemer i dag for at få en ny fjernbetjening. Det kan jo være en DEFA,
eller en Harald-Nyborg model, så det vil være rart at vide, hvor man
skal købe en ny remote. De fleste centralllåse accepterer kun signaler
fra sendere af samme fabrikat.

Når man først har en ny fjernbetjening, står der skrevet i
betjeningsvejledningen til gcentrallås apparatet, hvordan man koder
selve centrallåsen til at genkende en ny fjernbetjening.

Fra : KASO

Dato : 25-09-06 20:07

> [...]
> betjeningsvejledningen til gcentrallås apparatet, hvordan man koder
> selve centrallåsen til at genkende en ny fjernbetjening.

Og så håber man på, at det ikke er en af de modeller, der kræver at man har
en fungerende fjernbetjening for at kode en ny (det kræver f.eks. Renaults -
her skal man have en fungerende nøgle (med fjernbetjening i) for at kode en
ny nøgle).