Tilbage efter ferieturen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 09:02

Det var så den ferietur.

Tilbage er så den obligatoriske op til svigermor i Norge, og tilbage.

Jeg kan ved en hurtig skimning af indlæggene i gruppen se, at I ikke
har kedet Jer mens jeg har været fraværende.

Bee Jay er blevet sur på HDI'erne med stuuurt moment å turbo. Hvad
skal der så ske med gulpladebilerne, og de famøse ejere der
udelukkende er ude på at omstyrte landets økonomi, og gøre livet surt
for de selvstændige?

Mogens (bådflygtningen - I véd), har ud fra et årligt kørselsbehov på
over 100.000 km. forsøgt at få trafikken på de tyske autobahner til at
glide efter eget ønske.

Det er ikke nogen nem opgave. Forresten vil jeg godt vide hvornår der
er tid til at passe et kontorjob (efter eget udsagn), når alle disse
kilometer er afviklet?

En anden skribent har forsøgt sig med en tråd om hvilke dumheder folk
har begået - i bil!

Da der på TV var en lignende serie om DK's dummeste bilister, fik den
ikke mange rosende ord med på vejen. Det viser sig da også at de
fleste "kender nogen" som har gjort noget ubegavet.

Osv. osv.

Det er altid dejligt at komme hjem fra ferie. Det er så trygt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jens

Dato : 22-09-06 09:07

----snip en glimragende sammenfatning---

> Det er altid dejligt at komme hjem fra ferie. Det er så trygt.

Godt at ha' dig hjemme i god behold.

Kan du ikke gøre en sådan sammenfatning en gang hver anden uge? Det vil
lette øjenlågene og strække lattermusklerne.

Af hjertet - Tak!
--

Jens F

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 12:22

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]

> Det er ikke nogen nem opgave. Forresten vil jeg godt vide hvornår der
> er tid til at passe et kontorjob (efter eget udsagn), når alle disse

Hvis det er 100.000km køkørsel er der vel rigeligt tid til at passe
jobbet mens han venter på at komme videre ? :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-06 14:26

Henrik Stidsen skrev:
> Hvis det er 100.000km køkørsel er der vel rigeligt tid til at passe
> jobbet mens han venter på at komme videre ? :)

Det er måske derfor køerne bliver så lange ovre ved Kbhstrup? Man skal
lige nå at gøre det arbejde færdig, man ikke nåede inden fyraften, mens
man holder i kø, hvorfor man ikke er opmærksom på når køen flytter sig.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : BJ

Dato : 22-09-06 12:33

KLIP

> Tilbage er så den obligatoriske op til svigermor i Norge, og tilbage.

Jeg haåber, du så fik den traditionelle skideballe også..

> Jeg kan ved en hurtig skimning af indlæggene i gruppen se, at I ikke
> har kedet Jer mens jeg har været fraværende.

Vi _kan_ godt klare os uden dig..

> [...]
> skal der så ske med gulpladebilerne, og de famøse ejere der
> udelukkende er ude på at omstyrte landets økonomi, og gøre livet surt

Tjaaeee ... de skal til at at betale rosd pricing, mere for fyringsolien så
den bliver dyrere end benzin og så i al almindelighed skifte over til de
offentlige transportmidler efter 2015 ..

Ellers ser det mere og mere sort ud for dem:

http://borsen.dk/650.95546

Desværre kan der ikke lige med det vons laves om på registreringsafgifterne
(erstates med med mere trafikregulerende tiltag), da som tidligere nævnt, de
selv samme politikere i årtier, har sørget for en total nedslidning af
jernbanenettet.

Ellers, her går det bragende godt, med rundflyvning i Airbus 319 og
testkørsel af den nye S80 i alle varianter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 20:52

On Fri, 22 Sep 2006 13:32:37 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Jeg haåber, du så fik den traditionelle skideballe også..

>--

Jeg går også altid og håber at det går dig godt.

>--

>Vi _kan_ godt klare os uden dig..

>--

Det tror jeg på...

Men se lige resultatet!? Der er også folk der påstår at man kan
more sig uden alkohol.

> [...]

>den bliver dyrere end benzin og så i al almindelighed skifte over til de
>offentlige transportmidler efter 2015 ..

Lige inden jeg gik på ferie kunne jeg konstatere at i Sverige kostede
1 liter diesel nøjagtigt det samme som 1 liter 95 blyfri.

De rige har mange glæder...

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 22-09-06 22:56

KLIP

> De rige har mange glæder...

Hmm ... du har så mange børn..?..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 23:02

On Fri, 22 Sep 2006 23:55:52 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Hmm ... du har så mange børn..?..)

>--

Det er jeg ikke helt sikker på, men der er ikke registreret nogen i
statsamtet, der foranlediger dem til at sende månedlige regninger.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 14:31

Finn Guldmann skrev:

> Det er måske derfor køerne bliver så lange ovre ved Kbhstrup? Man skal
> lige nå at gøre det arbejde færdig, man ikke nåede inden fyraften, mens
> man holder i kø, hvorfor man ikke er opmærksom på når køen flytter sig.

Et ret sandsynligt scenarie ja, det er jo ikke alle der har en
privatchauffør :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-09-06 17:15

Henrik Stidsen skrev:
> Et ret sandsynligt scenarie ja, det er jo ikke alle der har en
> privatchauffør :)

Du mener måske at hvis alle havde det ville trafikken altid køre for
stærkt?

(Men hvis alle havde privatchauffør, hvem skulle så være chauffør?)

Fra : Mogens...

Dato : 22-09-06 21:50

> [...]
> Det er ikke nogen nem opgave. Forresten vil jeg godt vide hvornår der
> er tid til at passe et kontorjob (efter eget udsagn), når alle disse

Velkommen tilbage.
Det kørselsforbrug lå længere tilbage i tiden...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 22:24

On Fri, 22 Sep 2006 20:49:39 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Velkommen tilbage.

>--

Jo tak.

>--

>Det kørselsforbrug lå længere tilbage i tiden...

>--

Det véd jeg godt, men hvad med "masserne"?

Iøvrigt kan jeg fortælle dig en sjov detalje omkring det der med at
der bliver brækket ud foran én.

3 gange oplevede jeg det på vej fra Strassbourg og til Puttgarden.
Alle 3 gange var det tyske personbiler.

Den nye pestilens på autobahn er iøvrigt Porsche's peberbøsse,
Touareg'en og alle de andre store skrumler. Hold da kæft hvor de fører
sig frem. Det lægger man først mærke til når ma kommer ned i
personbilen og sidde.

Det er da iøvrigt ad h til som både A5 og A7 er plastret til med
vejarbejde i øjeblikket.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-09-06 18:13

> [...]

>Touareg'en og alle de andre store skrumler. Hold da kæft hvor de fører
>sig frem. Det lægger man først mærke til når ma kommer ned i

Så skal du prøve at køre turen til Hamborg med sneglehuset på slæb -

så er der eddergodtnok dømt blodskudte øjne, hvis man formastyer sig
til at overhale nogen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-06 08:33

> Du mener måske at hvis alle havde det ville trafikken altid køre for
> stærkt?

Selvfølgelig :) Men så holdt folk jo ikke stille for at gøre
papirarbejdet færdigt inden frakørslen :)

> (Men hvis alle havde privatchauffør, hvem skulle så være chauffør?)

Der er stadig mange der ikke har bil ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 09:39

On 28 Sep 2006 00:32:42 -0700, "Henrik Stidsen"
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Selvfølgelig :) Men så holdt folk jo ikke stille for at gøre
>papirarbejdet færdigt inden frakørslen :)

>Der er stadig mange der ikke har bil ;)

>--

Kan I to kumpaner ikke holde Jeres endeløse small-talk ude af mine
tråde.

I har begge to for lidt at lave.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-06 10:58

Folmer Rasmussen skrev:
> Kan I to kumpaner ikke holde Jeres endeløse small-talk ude af mine
> tråde.
> I har begge to for lidt at lave.

Bare rolig. Får ny bil i morgen, og så er jeg væk det meste af ugen
igen.

(FH12 - 480 - 6x2)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-09-06 12:08

On Thu, 28 Sep 2006 11:57:58 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Bare rolig. Får ny bil i morgen, og så er jeg væk det meste af ugen
>igen.
>
>(FH12 - 480 - 6x2)

>--

Det er fanneme godt det ikke er mig.

Det kan jo tage det meste af en formiddag at flytte alt grejet fra den
ene bil til den anden.

Og så kommer nye biler altid med nogen ind i hampen fedtede vinduer.

Eneste kompensation man får er DUFTEN!.

Alt i alt godt det ikke er mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-06 15:54

Folmer Rasmussen skrev:
> Det er fanneme godt det ikke er mig.

(Trøste-trøste)

> Det kan jo tage det meste af en formiddag at flytte alt grejet fra den
> ene bil til den anden.

Regner ikke med at bruge mere end en halv dag. Jeg har jo været uden bil
i 5 uger nu. Og har det hele stående her hos mig. Og så har jeg hele
lørdagen til det.

> Og så kommer nye biler altid med nogen ind i hampen fedtede vinduer.

Det er der da råd for. Noget varmt vand med opvaskemiddel, og en tør
klud til at tørre efter med, og vupti!

> Eneste kompensation man får er DUFTEN!.

Den må jeg jo så se om ikke jeg kan gøre noget ved.

> Alt i alt godt det ikke er mig.

(Trøste-trøste)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-06 12:36

Folmer Rasmussen skrev:
> Kan I to kumpaner ikke holde Jeres endeløse small-talk ude af mine
> tråde.

Ikke når du beder os om det ;)

> I har begge to for lidt at lave.

Uha nej, det kan ikke passe :)