/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Syn - Motorombygning
Fra : Neser


Dato : 21-09-06 23:02

Hejsa..

Som jeg har forstået så er der nogle synsmænd her i gruppen, de burde kunne
svare på mit spørgsmål, men hvis der er andre, der også kan det, skal de
være velkomne.

Jeg har lagt en anden motor i min bil, og nu skal den så synes med
ombygningerne. Det skal selvfølgelig skrives ind i papirerne.
MEN, pga. det er lidt over tid med syn, er jeg jo tvungen til at køre til
syn, selvom jeg ikke er 100% færdig med de sidste småting. (småting såsom
ingen tæppe i bunden, intet passagersæde osv.)

Den kan køre, bremse og så vidt jeg ved sviner den under de 5,5% i tomgang
der er kravene for bilen i den årgang den har.

Men hvis de nu ikke vil lade den gå igennem og den skal til et omsyn, er det
så stadig muligt at få skrevet de konstruktive ændringer ind med det samme?
Eller sker det først når det er godkendt?(Der foreligger TüV-papirer fra
fabrikanten om hvilke krav der er til bilen til den givne effekt.)

Nogen ting man skal være specielt opmærksomme på?

Håber der er nogen der kan svare.

Mvh. P. Bruun



 
 
Klaus G. (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-09-06 05:22

> Nogen ting man skal være specielt opmærksomme på?
>
Ja, det vigtigste er at finde den rigtige synsmand. Jeg kender flere som har
fået synet tunede biler. Det er dog den originale motor der sidder i. Men en
af dem er en BMW 3.2Turbo med knap 500hk, den gik gennem syn. Eller hvad med
en +300hk Audi A3 1.8T, den gik også gennem syn. Eller knap 500hk Golf3 VR6
Turbo, gik også gennem syn.

Nogle synsfolk rynker på næsen bare en bil brummer lidt, andre bliver våde i
bukserne, og det er den sidste type synsfolk du skal finde :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Neser (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 22-09-06 12:43

>> Nogen ting man skal være specielt opmærksomme på?
>>
> Ja, det vigtigste er at finde den rigtige synsmand. Jeg kender flere som
> har
> fået synet tunede biler. Det er dog den originale motor der sidder i. Men
> en
> af dem er en BMW 3.2Turbo med knap 500hk, den gik gennem syn. Eller hvad
> med
> en +300hk Audi A3 1.8T, den gik også gennem syn. Eller knap 500hk Golf3
> VR6
> Turbo, gik også gennem syn.
>
> Nogle synsfolk rynker på næsen bare en bil brummer lidt, andre bliver våde
> i
> bukserne, og det er den sidste type synsfolk du skal finde :)
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> www.seth-enoch.dk
>
Ja, men hvor finder man sådan én?

De kan jo ikke rigtigt komme med nogen indvendinger mod de ændringer så
længe jeg har papirer fra fabrikanten og TüV?

Så skulle de jo lige være udstødning og luftfilter der er skiftet til et
mere effektgivende type. Men er der nogle krav til luftfilter-larm på en bil
fra '78? Udstødningen må larme 82dB + 3dB så vist som jeg læser vejledningen
for syn af køretøjer.

- Neser



BJ (22-09-2006)
Neser (22-09-2006)
BJ (22-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 22-09-06 22:57


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:451416d6$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Fede biler, men det var omtalen af synsmanden jeg hentydede til

Jep og den er jeg med på.

Jeg ville blot gøre opmærksom på, det ikke blot var motorerne, der var
"friserede"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus G. (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-09-06 16:30

> De kan jo ikke rigtigt komme med nogen indvendinger mod de ændringer så
> længe jeg har papirer fra fabrikanten og TüV?
Kan de nemt jo. Hvis du får 500hk ud af en Golf3 VR6, så kan tror jeg ikke
den bliver godkendt, medmindre du også har lavet f.eks. større bremser på
den.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Neser (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 22-09-06 18:00

>> De kan jo ikke rigtigt komme med nogen indvendinger mod de ændringer så
>> længe jeg har papirer fra fabrikanten og TüV?
> Kan de nemt jo. Hvis du får 500hk ud af en Golf3 VR6, så kan tror jeg ikke
> den bliver godkendt, medmindre du også har lavet f.eks. større bremser på
> den.
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> www.seth-enoch.dk
>

Der er tale om en forøgelse på 92%. Bremser og det der skal til ifg.
bilproducenten er også monteret. Der står hvad der skal laves for at bilen
kan holde til den effekt den får og det er lavet.

- Neser



Hans L. Jørgensen (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 22-09-06 18:57


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:451416a3$0$842$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Der er tale om en forøgelse på 92%. Bremser og det der skal til ifg.
> bilproducenten er også monteret. Der står hvad der skal laves for at bilen
> kan holde til den effekt den får og det er lavet.
>

Det er nu nok i orden med hensyn til fabrikantens opgivelser.

Noget helt andet er så at du ikke altid kan regne med at TüV papir er
blåstempling her i Danmark. Tyskland har ligesom Danmark nogle nationale
bestemmelser som TüV benytter ved godkendelse, derfor kan man ikke altid
automatisk regne med at en TüV godkendelse altid er OK i Danmark. Hvis
f.eks. Tyskland på områder har lempeligere regler som er EU aksepteret vil
sådanne godkendelser ikke gælder i Danmark.




--
MVH Hans



Claus Espeholt (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Claus Espeholt


Dato : 22-09-06 07:53

Der skal vel også betales ny regsitreringsafgift - hvis motoreffekten er
forøget med mere end 20 %.
mvh
claus



Neser (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 22-09-06 12:40

> Der skal vel også betales ny regsitreringsafgift - hvis motoreffekten er
> forøget med mere end 20 %.
> mvh
> claus
Det er allerede afklaret med Told og Skat.

- Neser



Bo Andersen (22-09-2006)
Kommentar
Fra : Bo Andersen


Dato : 22-09-06 18:18

> Der skal vel også betales ny regsitreringsafgift - hvis motoreffekten er
> forøget med mere end 20 %.
> mvh
> claus
Kommer an på om de 20% er fremkommet ved tuning på den orig. motor.
--------Cut/paste fra SKAT--------
Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en
senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for
effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når
tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages
væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap,
vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at
20 pct.-grænsen gælder.
---------------------------------------

-Bo Andersen-



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste