Daekonline.dk hvilke dæk?
Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 21-09-06 09:04

Jeg sidder og skal til at bestille vinterdæk hos dækonline, men i
f.eks str 205/55 16 findes der hele 3 forskellige Michelin Pilot Alpin
dæk til 3 forskellige priser. Ud for det ene af dækkene står der MO
til sidste; det gør der også på nogle af de andre dækmærker, nogen
der ved hvad det betyder?

Mikael

Fra : Martin D

Dato : 21-09-06 10:22

Mener du ikke MS? For det er mud + snow og er vinterdæk---

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-09-06 10:32

MikLarsen@gmail.com wrote:
> [...]
> dæk til 3 forskellige priser. Ud for det ene af dækkene står der MO
> til sidste; det gør der også på nogle af de andre dækmærker, nogen

Det var oppe for nyligt - det er et dæk optimeret til en bestemt bil
(Mercedes).

I tyskland er der et hav af forskellige versioner af dæk - de skal
vistnok være godkendt til bil/mc dernede. Som dansker kan man bare vælge
det billigste så længe hastighedskode og dimensioner er ens - YMMV.

--
vh
Torben

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 21-09-06 10:50

Martin D skrev:

> Mener du ikke MS? For det er mud + snow og er vinterdæk---

Nope, for det var den type jeg kiggede på.

Men nu har jeg bestilt og jeg tog de billigste uden den mærkning.

Så jeg skal have Dunlop winter sport 3D og de gamle skal have Michelin
Pilot Alpin på deres.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 01:09

MikLarsen@gmail.com wrote:
> [...]
> dæk til 3 forskellige priser. Ud for det ene af dækkene står der MO
> til sidste; det gør der også på nogle af de andre dækmærker, nogen

MO betyder Mercedes Originalmontering, dvs. Mercedes-biler ruller ud fra
fabrikken med disse dæk monteret. Mercedes bruger ikke kun én dæk-leverandør
(mærke), men bl.a Pirelli, Continental og Goodyear. Tragisk nok, er det ikke
altid MO-dækkene er de bedste - ikke engang på Mercedes-bilerne! Men
MO-dækkene har nogle egenskaber som Mercedes har specificeret (eks. lavt
støjniveau).

Hilsen Peter