Fedt nok. Men jeg har altså en bil til traileren. Trods den store umage med
ikke at svare, har vi allerede fundet regler andetsteds.
KHS
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4512ae6e$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Nej da afstande måles i tid for tid er penge
>> Så burde man måle afstand i pris. Og så er der kortest på cykel
>
> På mange af de kortere ture har du sikkert ret - men der kræver sin mand
> (m/k) hvis det er "langt" til arbejde. For de fleste går grænsen nok
> allerede ved 4-5km hver vej og antallet af dem der cykler over 20km hver
> vej dagligt er nok ikke specielt stort.
>
> Mhs til tid så er fritiden jo også penge. Det var det et af de argumenter
> jeg brugt for at tage motorcykelkørekort og købe en lille billig mc. I
> forhold til offenlig transport sparede jeg en time om dagen hvis jeg
> skulle afsted i myldertiden - og mindst 1,5time når jeg arbejde forskudt.
> Og en lille ny mc var meget billigere end en bil - både i anskaffelse,
> forsikring og ikke mindst i vægtafgift. Til gengæld er det man lidt mere
> udsat og det kræver noget ordenligt kluns for ikke at blive våd ... Og jeg
> kunne cykle strækningen på næsten samme tid som på mc i myldertiden, men
> de 25 lyskryds (ja jeg har talt dem) passede ret skidt, så det på cykel er
> rent stop'n'go. Den hurtigste måde at komme frem i kbh's trafik for en
> ikke specielt hurtig cyklist er at skifte til knallert30. Så er det jo
> lovligt at overhale indenom og at køre på cykelstier.
>
> I myldertiden er der mange busser at vælge imellem - til gengæld er
> trafikken sløv på egne hjul. Uden for myldertiden er fremkommeligheden
> meget større men der er til gengæld færr busser at vælge imellem og hvis
> et skift giver 20min ventetid så ødelægger det jo gennemsnitsfarten meget.
>