|
| Hvad kan betale sig? - 'Langtursbil' Fra : Brian |
Dato : 20-09-06 18:20 |
|
Hejsa,
Har fået arbejde, 61km fra min bopæl. Det giver jo et anseeligt antal km om
året, hvilket så giver lidt tanker vedr. køb af bil.
Jeg har forskellige biler i tankerne, her er de mest interessante:
Skoda Octavia 1.6l 101hk ~1998 ~180kkm, ~60k kr. ~12,8km/l
Skoda Octavia 1.9TDi 90/110hk ~1999 ~210kkm ~120k kr. ~20~km/l
Skoda Fabia 1.4TDi 80hk ~2003 ~150kkm ~150k kr. ~22km/l
Fiat Bravo 1.9TDi 105hk ~1999 ~200kkm ~80k kr. ~18,5km/l
Hvad kan bedst betale sig at købe? Ikke nødvendigvis lige en af disse,
muligvis en anden?
Det er kritisk at bilen er økonomisk ved 130km/t da der er
"130km/t-strækning" stortset hele vejen. Så mit spørgsmål er nok nærmere,
hvilken bil til mellem 50k -> 150k skal man købe til "mit brug"?
| |
kazz (20-09-2006)
| Kommentar Fra : kazz |
Dato : 20-09-06 19:12 |
|
Nu er der jo ikke så mange biler der er voldsomt økonomiske ved 130 km/t,
men du bør nok undersøge tingene nøje for mange biler med en lille økonomisk
motor har deres force ved omkring 80-90 km/t og øger man hastigheden stiger
deres forbrug drastisk.
kazz
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4511783f$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Har fået arbejde, 61km fra min bopæl. Det giver jo et anseeligt antal km
> om året, hvilket så giver lidt tanker vedr. køb af bil.
> Jeg har forskellige biler i tankerne, her er de mest interessante:
>
> Skoda Octavia 1.6l 101hk ~1998 ~180kkm, ~60k kr. ~12,8km/l
> Skoda Octavia 1.9TDi 90/110hk ~1999 ~210kkm ~120k kr. ~20~km/l
> Skoda Fabia 1.4TDi 80hk ~2003 ~150kkm ~150k kr. ~22km/l
> Fiat Bravo 1.9TDi 105hk ~1999 ~200kkm ~80k kr. ~18,5km/l
>
> Hvad kan bedst betale sig at købe? Ikke nødvendigvis lige en af disse,
> muligvis en anden?
> Det er kritisk at bilen er økonomisk ved 130km/t da der er
> "130km/t-strækning" stortset hele vejen. Så mit spørgsmål er nok nærmere,
> hvilken bil til mellem 50k -> 150k skal man købe til "mit brug"?
>
| |
Emil Jensen [2100] (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 20-09-06 20:59 |
|
> Nu er der jo ikke så mange biler der er voldsomt økonomiske ved 130 km/t,
> men du bør nok undersøge tingene nøje for mange biler med en lille
> økonomisk motor har deres force ved omkring 80-90 km/t og øger man
> hastigheden stiger deres forbrug drastisk.
Hvordan finder man ud af hvilken fart er den mest økonomiske for netop ens
bil? Både lille som stor motor?
Mvh
Emil
2006 Mitsubishi Colt 1,3
(opgivet til 16,7 km/l ved blandet kørsel)
| |
Anders Majland (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-09-06 21:10 |
|
> Hvordan finder man ud af hvilken fart er den mest økonomiske for netop
> ens bil? Både lille som stor motor?
Den nemme: Nyere bilers kørekomputer er den nemme løsning.
Den gamle: Alternativt så find en øde vejstrækning. Fyld tanken helt fra
reservedunken og kør en rundtur tilbage til start med konstant fart.
Fyld helt op igen og find lommeregneren frem ...
Den nørdede: Lav selv en benzinmåler f.eks
http://www.possi.de/spritmesser/spritmesser.html
| |
Anders Majland (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-09-06 21:12 |
| | |
Peter Dalgaard (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 20-09-06 21:16 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> writes:
> Hvordan finder man ud af hvilken fart er den mest økonomiske for netop ens
> bil? Både lille som stor motor?
>
> Mvh
>
> Emil
> 2006 Mitsubishi Colt 1,3
> (opgivet til 16,7 km/l ved blandet kørsel)
Tja. Min har benzinforbrug i displayet, men de gange man spilder mest
benzin er opmærksomheden i regelen andetsteds.
Peter
2006 Toyota Yaris 1,3
(opgivet til 16,7 km/l ved blandet kørsel)
....og tror ikke jeg har set bedre end 15 endnu.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Anders Majland (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-09-06 21:42 |
|
> 2006 Toyota Yaris 1,3
> (opgivet til 16,7 km/l ved blandet kørsel)
>
> ...og tror ikke jeg har set bedre end 15 endnu.
Kan sikkert ændres ved at tage lettere fodtøj på ...
Vores fabia har samlet holdt 16km/l og det bedste over en hel tank er
18km/l (worst 13km/l - motorvej med trailer og læsset til totalvægt
bådei bil og på trailer og ~100km/t) - Men på en 40km rundtur ad små
landeveje med bevidst økonomikørsel har jeg haft den oppe på 20km/l
Btw så er forskellen mellem kørekomputerens udregning og samme baseret
på hvad der tankes kun 0,12km/l (Der kan være stor forskel på hvornår en
stander slår fra så det er i gennemnsit)
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004 - ~55000km
| |
Brian (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-09-06 21:44 |
|
"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:45118465$0$12657$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu er der jo ikke så mange biler der er voldsomt økonomiske ved 130 km/t,
> men du bør nok undersøge tingene nøje for mange biler med en lille
> økonomisk motor har deres force ved omkring 80-90 km/t og øger man
> hastigheden stiger deres forbrug drastisk.
Netop derfor er jeg bange for sådan en Fabia tdi 1.4 og Octavia 1.6 benz...
| |
Kent (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 20-09-06 22:08 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4511a81e$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:45118465$0$12657$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Nu er der jo ikke så mange biler der er voldsomt økonomiske ved 130 km/t,
>> men du bør nok undersøge tingene nøje for mange biler med en lille
>> økonomisk motor har deres force ved omkring 80-90 km/t og øger man
>> hastigheden stiger deres forbrug drastisk.
>
> Netop derfor er jeg bange for sådan en Fabia tdi 1.4 og Octavia 1.6
> benz...
Så nub en Fabia TDI 1,9 istedet. Stadig rigtig fin økonomi, masser af
træk og saft i motoren - og meget komfortabelt og lydsvagt i kabinen - også
ved hastigheder over 150 km/t.
Kent.
| |
Ukendt (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-09-06 23:07 |
|
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
news:4511adb7$0$13975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så nub en Fabia TDI 1,9 istedet. Stadig rigtig fin økonomi, masser af
> træk og saft i motoren - og meget komfortabelt og lydsvagt i kabinen -
> også
> ved hastigheder over 150 km/t.
Jeg kan fortælle at jeg lige har været en tur fra Århus til Odense og retur
i min Passat TDi 110hk årg 1998. Den blev tanket før og efter turen. Med
fartpiloten på 140 (giver 135 km/t på GPS´en) da kørte den 17,7 km/l jeg var
i perioder lidt nede i temp, men 70% af tiden vil jeg tro piloten styrede
hastigheden. Det skal siges at bilen har kørt godt 400.000 km.
Jeg har gjort lignende observationer ved ture til Tyskland.
M.v.h. Ole Frederiksen
| |
Kent (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 21-09-06 00:40 |
|
"Ole Frederiksen" <baltzer(SNABELA)mail-online.dk> skrev i en meddelelse
news:4511bba9$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> news:4511adb7$0$13975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Så nub en Fabia TDI 1,9 istedet. Stadig rigtig fin økonomi, masser af
>> træk og saft i motoren - og meget komfortabelt og lydsvagt i kabinen -
>> også
>> ved hastigheder over 150 km/t.
>
> Jeg kan fortælle at jeg lige har været en tur fra Århus til Odense og
> retur i min Passat TDi 110hk årg 1998. Den blev tanket før og efter turen.
> Med fartpiloten på 140 (giver 135 km/t på GPS´en) da kørte den 17,7 km/l
> jeg var i perioder lidt nede i temp, men 70% af tiden vil jeg tro piloten
> styrede hastigheden. Det skal siges at bilen har kørt godt 400.000 km.
>
> Jeg har gjort lignende observationer ved ture til Tyskland.
>
> M.v.h. Ole Frederiksen
I hvilken sammenhæng skriver du det ovenstående?
Jeg forstår ikke helt
Kent.
| |
Per Henneberg Kriste~ (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 21-09-06 06:52 |
|
Ole Frederiksen wrote:
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> news:4511adb7$0$13975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg kan fortælle at jeg lige har været en tur fra Århus til Odense og
> retur i min Passat TDi 110hk årg 1998. Den blev tanket før og efter
> turen. Med fartpiloten på 140 (giver 135 km/t på GPS´en) da kørte den
> 17,7 km/l jeg var i perioder lidt nede i temp, men 70% af tiden vil
> jeg tro piloten styrede hastigheden. Det skal siges at bilen har kørt
> godt 400.000 km.
Jeg har kørt det samme på literen på en tur fra Varde til Køge og retur i
min Golf III 97´er. Jeg holdt hastighedsbegrænsningerne, dvs. 80, 110, 130.
Jeg har også kørt en sparetur, hvor jeg kørte 26,9 km/literen ved 90 km/t.
Det passer helt fint med det den var opgivet til i sin tid.
Hvis jeg var dig, ville jeg holde den på 110 km/t, det går helt fint og
giver 2-3 km mere på literen.
--
Per, Esbjerg
| |
Jan Vennike (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 21-09-06 04:50 |
|
"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:45118465$0$12657$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu er der jo ikke så mange biler der er voldsomt økonomiske ved 130 km/t,
> men du bør nok undersøge tingene nøje for mange biler med en lille
> økonomisk motor har deres force ved omkring 80-90 km/t og øger man
> hastigheden stiger deres forbrug drastisk.
>
> kazz
>
Rigtigt
Min Lupo 1.4 TDi (samme motor som i Fabia'en) er opgivet til 22.7 km/l - med
let fod og ingen motorvej kan jeg lige snige den over 22 km/l en gang
imellem - jeg har dog præsteret over en længere "hyggetur" på landevej
at få den op på knap 24 km/l.
Men motorvej med 130 km/t er det INGEN sag at få den ned på 17-18 km/l - så
faktisk holder jeg mig helst væk fra motorvejen, pånær hvis jeg har travlt -
eller også holder jeg mig på 110 km/t uanset at der er "fri" hastighed, for
det er også gavnligt for økonomien.
MEN
Det gælder jo alle biler - så uanset hvad der købes, vil det være en dyr
fornøjelse at holde på med de 130 km/t - og så meget er der altså ikke
sparet på forskellen mellem de 110 og 130 - men det er rart at have
muligheden
--
Jan
(Remove the Cat in the email to reach me)
| |
Anders Majland (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 21-09-06 08:03 |
|
> Det gælder jo alle biler - så uanset hvad der købes, vil det være en
> dyr fornøjelse at holde på med de 130 km/t - og så meget er der altså
> ikke sparet på forskellen mellem de 110 og 130 - men det er rart at
> have muligheden
Det er da hele 10min om dagen (med 2x60km motorvej) og med 200
arbejdedage om året 33 timer - Det er jo næsten en ekstra uges ferie ...
/A
| |
Per Henneberg Kriste~ (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 22-09-06 10:19 |
|
Anders Majland wrote:
>> Det gælder jo alle biler - så uanset hvad der købes, vil det være en
>> dyr fornøjelse at holde på med de 130 km/t - og så meget er der altså
>> ikke sparet på forskellen mellem de 110 og 130 - men det er rart at
>> have muligheden
>
> Det er da hele 10min om dagen (med 2x60km motorvej) og med 200
> arbejdedage om året 33 timer - Det er jo næsten en ekstra uges ferie
> ... /A
Forskellen for mig på at køre 100 og 120 er mindst 5 km/liter. Så kan man så
begynde at regne ud på hvor mange liter man sparer.
120 km/18.5 = 6,5 liter
120 km/23.5 = 5,1 liter
Daglig besparelse bliver 1,4 liter x 200 arbejdsdage x 9 kr. / liter = 2520
kr.
Fordelt på 33 timer 76 skattefri kroner i timen ...
--
Per, Esbjerg
| |
Jan Vennike (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 22-09-06 15:19 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4513aa6b$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Anders Majland wrote:
>>> Det gælder jo alle biler - så uanset hvad der købes, vil det være en
>>> dyr fornøjelse at holde på med de 130 km/t - og så meget er der altså
>>> ikke sparet på forskellen mellem de 110 og 130 - men det er rart at
>>> have muligheden
>>
>> Det er da hele 10min om dagen (med 2x60km motorvej) og med 200
>> arbejdedage om året 33 timer - Det er jo næsten en ekstra uges ferie
>> ... /A
>
> Forskellen for mig på at køre 100 og 120 er mindst 5 km/liter. Så kan man
> så begynde at regne ud på hvor mange liter man sparer.
>
> 120 km/18.5 = 6,5 liter
> 120 km/23.5 = 5,1 liter
> Daglig besparelse bliver 1,4 liter x 200 arbejdsdage x 9 kr. / liter =
> 2520 kr.
>
> Fordelt på 33 timer 76 skattefri kroner i timen ...
>
> --
> Per, Esbjerg
Og så det, som der som regel overhovedet ikke diskuteres i denne gruppe: det
er nok også lidt bedre for miljøet, når man nu bruger mindre brændstof - men
det er jo fuldstændigt irrelevant for langt de fleste
--
Jan
(Remove the Cat in the email to reach me)
| |
Kent (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 22-09-06 16:54 |
|
"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4513f0d9$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4513aa6b$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Anders Majland wrote:
>>>> Det gælder jo alle biler - så uanset hvad der købes, vil det være en
>>>> dyr fornøjelse at holde på med de 130 km/t - og så meget er der altså
>>>> ikke sparet på forskellen mellem de 110 og 130 - men det er rart at
>>>> have muligheden
>>>
>>> Det er da hele 10min om dagen (med 2x60km motorvej) og med 200
>>> arbejdedage om året 33 timer - Det er jo næsten en ekstra uges ferie
>>> ... /A
>>
>> Forskellen for mig på at køre 100 og 120 er mindst 5 km/liter. Så kan man
>> så begynde at regne ud på hvor mange liter man sparer.
>>
>> 120 km/18.5 = 6,5 liter
>> 120 km/23.5 = 5,1 liter
>> Daglig besparelse bliver 1,4 liter x 200 arbejdsdage x 9 kr. / liter =
>> 2520 kr.
>>
>> Fordelt på 33 timer 76 skattefri kroner i timen ...
>>
>> --
>> Per, Esbjerg
>
> Og så det, som der som regel overhovedet ikke diskuteres i denne gruppe:
> det er nok også lidt bedre for miljøet, når man nu bruger mindre
> brændstof - men det er jo fuldstændigt irrelevant for langt de fleste
>
Rigtigt - og i dag behøver en brændstof-økonomisk bil jo slet ikke
ikke være sløv eller kedelig - eller dyr for den sags skyld .
Kent.
| |
Per Henneberg Kriste~ (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 22-09-06 21:39 |
|
Kent wrote:
> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> news:4513f0d9$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Rigtigt - og i dag behøver en brændstof-økonomisk bil jo slet ikke
> ikke være sløv eller kedelig - eller dyr for den sags skyld .
Fuldstændig korrekt.
Det véd jeg da fra min egen :)
--
Per, Esbjerg
| |
Brian (22-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-09-06 21:41 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
>> Rigtigt - og i dag behøver en brændstof-økonomisk bil jo slet ikke
>> ikke være sløv eller kedelig - eller dyr for den sags skyld .
>
> Fuldstændig korrekt.
>
> Det véd jeg da fra min egen :)
Hvilken af dem ? En Golf III er da både kedelig og relativ dyr
/Brian
| |
Anders Majland (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-09-06 19:05 |
|
> Skoda Octavia 1.9TDi 90/110hk ~1999 ~210kkm ~120k kr. ~20~km/l
> Skoda Fabia 1.4TDi 80hk ~2003 ~150kkm ~150k kr. ~22km/l
Hvis du har plads nok i en fabia er det et oplagt valg _hvis_ du ikker
føler dig generet af støjniveauet ved 130km/t ... Men 25000km/år er jo
ikke alverden men overvej alligevel om det vil kunne betale sig med en
ny eller næsten ny bil. Jeg vil ihvertfald synes at den 1,9'er herover
er for dyr og det samme egenligt også med 1,4'eren i forhold til
nypriserne. En 80hk fabia står til kr 188.000,- som starpris for en ny.
Så skal en 3år gammel der har gået 150.000Mm da meget længere ned ....
Jeg tror at sådan en fra ny og så regne med at beholde længe vil vise
sig at være en god forretning ...
> "130km/t-strækning" stortset hele vejen.
Og plads til at køre det - det er der nok mange der vil misunde dig. Så
betyder 60km hver vej jo ingenting....
| |
Brian (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-09-06 21:43 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:451185a6$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Skoda Octavia 1.9TDi 90/110hk ~1999 ~210kkm ~120k kr. ~20~km/l
>> Skoda Fabia 1.4TDi 80hk ~2003 ~150kkm ~150k kr. ~22km/l
>
> Hvis du har plads nok i en fabia er det et oplagt valg _hvis_ du ikker
> føler dig generet af støjniveauet ved 130km/t ... Men 25000km/år er jo
> ikke alverden men overvej alligevel om det vil kunne betale sig med en ny
> eller næsten ny bil. Jeg vil ihvertfald synes at den 1,9'er herover er for
> dyr og det samme egenligt også med 1,4'eren i forhold til nypriserne. En
> 80hk fabia står til kr 188.000,- som starpris for en ny. Så skal en 3år
> gammel der har gået 150.000Mm da meget længere ned ....
Ganske enig, men den billigste på bilbasen koster 150k - jeg brugte ordet
TDI og søgte på Skoda og der var det den billigste 1.4 tdi fabia.
> Jeg tror at sådan en fra ny og så regne med at beholde længe vil vise sig
> at være en god forretning ...
>
>> "130km/t-strækning" stortset hele vejen.
>
> Og plads til at køre det - det er der nok mange der vil misunde dig. Så
> betyder 60km hver vej jo ingenting....
Aalborg -> Frederikshavn, der er ikke andet end plads :)
| |
Anders Majland (20-09-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-09-06 22:35 |
|
>> Og plads til at køre det - det er der nok mange der vil misunde dig.
>> Så betyder 60km hver vej jo ingenting....
>
> Aalborg -> Frederikshavn, der er ikke andet end plads :)
Så er kraftoverskud måske heller ikke så vigtigt. Det er bare op på de
130km/t og så fartpiloten på ...
Måske den lille 1. 64hk fabia diesel også er relevant - selvom jeg ikke
kender dens forbrug ved 130km/t sammenlignet med de nyere og større Den
er opgivet til 20,3 så det er jo ikke alverden (og dermed relativt dyr i
afgift)
| |
p.jarnbak (21-09-2006)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 21-09-06 08:45 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in message
news:4511783f$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Har fået arbejde, 61km fra min bopæl. Det giver jo et anseeligt antal km
> om året, hvilket så giver lidt tanker vedr. køb af bil.
> Jeg har forskellige biler i tankerne, her er de mest interessante:
>
> Skoda Octavia 1.6l 101hk ~1998 ~180kkm, ~60k kr. ~12,8km/l
> Skoda Octavia 1.9TDi 90/110hk ~1999 ~210kkm ~120k kr. ~20~km/l
> Skoda Fabia 1.4TDi 80hk ~2003 ~150kkm ~150k kr. ~22km/l
> Fiat Bravo 1.9TDi 105hk ~1999 ~200kkm ~80k kr. ~18,5km/l
Seat ibiza/cordoba tdi.Min ibiza 90 hk tdi køre mellem 19,7 og 20,1
med 2 x 75 km motorvej til arbejde.
Hej Palle.
| |
Jens (21-09-2006)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 21-09-06 10:15 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4511783f$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa,
>
> Har fået arbejde, 61km fra min bopæl. Det giver jo et anseeligt antal km
> om året, hvilket så giver lidt tanker vedr. køb af bil.
> Jeg har forskellige biler i tankerne, her er de mest interessante:
>
> Skoda Octavia 1.6l 101hk ~1998 ~180kkm, ~60k kr. ~12,8km/l
> Skoda Octavia 1.9TDi 90/110hk ~1999 ~210kkm ~120k kr. ~20~km/l
> Skoda Fabia 1.4TDi 80hk ~2003 ~150kkm ~150k kr. ~22km/l
> Fiat Bravo 1.9TDi 105hk ~1999 ~200kkm ~80k kr. ~18,5km/l
>
> Hvad kan bedst betale sig at købe? Ikke nødvendigvis lige en af disse,
> muligvis en anden?
> Det er kritisk at bilen er økonomisk ved 130km/t da der er
> "130km/t-strækning" stortset hele vejen. Så mit spørgsmål er nok nærmere,
> hvilken bil til mellem 50k -> 150k skal man købe til "mit brug"?
>
Kan du nøjes med 2sæder var dette en mulighed inden for din prisramme til
lav vægtafgift
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257707055&PP=1
Alternativt kan du købe en personbil
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257707083&PP=1
Men det er jo en Fiat, men en af vores venner har sådan og kører 19km/l på
turen skødstrup-silkeborg.
MVH
Jens
| |
|
|